Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Художній опис зимового ранку

Тема уроку.  Художній опис зимового ранку. 

Мета уроку:  Вчити дітей помічати ознаки зимової ранкової природи;будувати художні описи, нестандартно мислити, правильно висловлювати свої думки. Розвивати творчі здібності, мову, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу природи, навколишнього світу.

Тип уроку:    Розвиток зв’язного мовлення учнів.

Обладнання: малюнки учнів, репродукції картин, кольорові олівці, аркуші паперу, картки, прислів’я.

 

                                               Зміст уроку.

І. Організаційна частина уроку.

1. Слово вчителя.

          Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. У різні пори року вона приваблива. Білосніжні килими красуні зими. Все навкруги сповнене чистоти і свіжості. З високого неба падають, кружляючись, ніжні, легенькі, чарівні сніжинки. А, крізь, них несміливо пробиваючись ллються на землю промінчики сонця. Таке казкове і привітне сонечко нагадує, що на уроці потрібні будуть: творчі здібності, мислення, уява, фантазія.

Давайте і ми з вами будемо такими усміхненими, а наші знання зігрівають нас, як промінчики сонця землю.

Отже, сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. А тема його… (учні хором читають з дошки)

-         На таких уроках ми з вами вчимося…

-         Хто продовжить мою думку?

-         Так, ми вчимося правильно говорити, висловлювати свої думки усно і письмово.

2. Послухайте вірш і подумайте

- Які почуття викликає він у вас?

Так хочеться вам показати , діти,

Зимовий ранок у своїй красі.

І ваше ніжне серденько відкрити,

Щоб милувались казкою ви всі.

Земля і Всесвіт – це велике диво,

В якому пощастило жити нам.

Живіть у світі радісно, щасливо,

Беріть наснагу вашим почуттям.

З проміння сонця, з чистого світанку,

Коли дзвенять дитячі голоси,

З легкого снігу на землиці зранку…

У цьому світі стільки є краси!

3. Розповіді дітей про свої враження від вірша.

- Які почуття виникли у вас, коли я читала цей вірш?

4.Бесіда про природу, про зимовий ранок ( на основі вранішньої екскурсії)

- Чому, ця екскурсія була незвичайна, вранішня?

- Кожен день по своєму чудовий і добрий. Дякуючи Богові, ми живі і здорові.

- Діти, що вам найбільше запам’яталося чи вразило, коли ми зранку милувалися природою?

Вчитель. Цю красу ви і я разом з вами показали у малюнках на уроках образотворчого мистецтва. Ось вони перед вами. Дивлячись на них, я не можу назвати цю пору року безбарвною.

-         Так чи ні?

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

-         Сьогодні, діти, ми опишемо зимовий ранок. А для того, щоб легше було писати, ми доберемо слова, які можуть бути використані нами.

Перед вами кольорові олівці, аркуш паперу. Записана тема нашого уроку.

-         Як він називається?

-         Нам потрібно навколо записати слова, які будуть відноситись до заданої теми.

(Діти складають павутинку до назви твору на основі вранішнього опису екскурсії)

-         Отож, діти, це вам допоможе відновити в пам’яті ті картини, які ви бачили і які вам хочеться описати.

Словникова робота.

А зараз будемо шукати слова - дивинки, які б влучно описали зимовий

ранок.

-         Тож, який сьогодні ранок?

-         Погляньте на небо ( пригадайте), яке воно сьогодні?

-         Що небо сховало в собі?

-         А чому ж воно їх поховало?

-         А яке сонечко? Де воно?

-         А тепер подивіться, яка земля? Який сніг?

-         А як сонечко вигляне, який враз стане сніжок?

-         А які будинки?

-         Дерева?

-         Кого ми ще зустрічали у польоті?

-         Як їм зараз живеться?

-         Яке повітря?

Ось скільки дивинок у нашого ранку ми бачили.

Фізкультхвилинка «Пташки» (вчитель називає зимуючі – діти присідають опускаючи руки та перелітні птахи – роблять змах руками, птахи у польоті)

ІІІ. Основна творчість.

1.Спробуємо описати зимовий ранок.

- В якій послідовності ми будемо описувати?

- З чого складається твір ( з яких його частин)?

- Який зачин можна дібрати?

- Як записати основну частину?

- Якою буде кінцівка?

2. Ось, діти, послухайте, як описує зимовий ранок ваша попередниця, моя учениця. (вчитель зачитує твір)

_ А може, хтось із вас хоче  по своєму описати. Зараз ми це зробимо.

3.Робота дітей у зошитах, використовуючи записи зроблені на дошці, під мелодію музики зимового ранку на магнітофоні.

4. Зачитування творів учнями.

5. Творча робота.

- А зараз час добирати слова в риму до кожного другого рядочка вірша.

А яка зима буває,

Скаже той, хто добре знає

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й білосніжна!

 

Так. Холодна,  вітер віє,

І від снігу все біліє

В небі темна хмара висне,

Іноді мороз аж тисне.

 

Чудеса на склі малює,

На річках мости будує.

Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов скляні.

 

Під ногами сніг рипить,

Звір від холоду тремтить.

Є хурделиця, природно,

Є метелиця холодна.

ІV. Підсумок уроку.

 

Учні діляться враженнями від уроку.

V. Завдання  додому.

 - Подумайте, пофантазуйте, може, хтось і продовжить розмову про зимовий ранок. А, може, в когось вийде і казка, або вірш.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-         Діти. Я знаю, що ви любите казки.

-         А які казки ви вже знаєте?

 

Федів Оксана Михайлівна, вчитель початкових класів школи №5 м.Долини Івано- Франківська область

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.02.2011) | Автор: Федів Оксана Михайлівна
Переглядів: 11627 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/10
Всього коментарів: 1

Добавил: (Людася)
0

ти , супер! flower
Дата публикации: 14.03.2011 в 18:52 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!