Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема уроку. Художній опис зимового ранку. Мета уроку: Вчити дітей помічати ознаки зимової ранкової природи;будувати художні описи, нестандартно мислити, правильно висловлювати свої думки. Розвивати творчі здібності, мову, збагачувати словниковий запас. Виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу природи, навколишнього світу. Тип уроку: Розвиток зв’язного мовлення учнів. Обладнання: малюнки учнів, репродукції картин, кольорові олівці, аркуші паперу, картки, прислів’я. Зміст уроку. І. Організаційна частина уроку. 1. Слово вчителя. Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. У різні пори року вона приваблива. Білосніжні килими красуні зими. Все навкруги сповнене чистоти і свіжості. З високого неба падають, кружляючись, ніжні, легенькі, чарівні сніжинки. А, крізь, них несміливо пробиваючись ллються на землю промінчики сонця. Таке казкове і привітне сонечко нагадує, що на уроці потрібні будуть: творчі здібності, мислення, уява, фантазія. Давайте і ми з вами будемо такими усміхненими, а наші знання зігрівають нас, як промінчики сонця землю. Отже, сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. А тема його… (учні хором читають з дошки) - На таких уроках ми з вами вчимося… - Хто продовжить мою думку? - Так, ми вчимося правильно говорити, висловлювати свої думки усно і письмово. 2. Послухайте вірш і подумайте - Які почуття викликає він у вас? Так хочеться вам показати , діти, Зимовий ранок у своїй красі. І ваше ніжне серденько відкрити, Щоб милувались казкою ви всі. Земля і Всесвіт – це велике диво, В якому пощастило жити нам. Живіть у світі радісно, щасливо, Беріть наснагу вашим почуттям. З проміння сонця, з чистого світанку, Коли дзвенять дитячі голоси, З легкого снігу на землиці зранку… У цьому світі стільки є краси! 3. Розповіді дітей про свої враження від вірша. - Які почуття виникли у вас, коли я читала цей вірш? 4.Бесіда про природу, про зимовий ранок ( на основі вранішньої екскурсії) - Чому, ця екскурсія була незвичайна, вранішня? - Кожен день по своєму чудовий і добрий. Дякуючи Богові, ми живі і здорові. - Діти, що вам найбільше запам’яталося чи вразило, коли ми зранку милувалися природою? Вчитель. Цю красу ви і я разом з вами показали у малюнках на уроках образотворчого мистецтва. Ось вони перед вами. Дивлячись на них, я не можу назвати цю пору року безбарвною. - Так чи ні? ІІ. Вивчення нового матеріалу. - Сьогодні, діти, ми опишемо зимовий ранок. А для того, щоб легше було писати, ми доберемо слова, які можуть бути використані нами. Перед вами кольорові олівці, аркуш паперу. Записана тема нашого уроку. - Як він називається? - Нам потрібно навколо записати слова, які будуть відноситись до заданої теми. (Діти складають павутинку до назви твору на основі вранішнього опису екскурсії) - Отож, діти, це вам допоможе відновити в пам’яті ті картини, які ви бачили і які вам хочеться описати. Словникова робота. А зараз будемо шукати слова - дивинки, які б влучно описали зимовий ранок. - Тож, який сьогодні ранок? - Погляньте на небо ( пригадайте), яке воно сьогодні? - Що небо сховало в собі? - А чому ж воно їх поховало? - А яке сонечко? Де воно? - А тепер подивіться, яка земля? Який сніг? - А як сонечко вигляне, який враз стане сніжок? - А які будинки? - Дерева? - Кого ми ще зустрічали у польоті? - Як їм зараз живеться? - Яке повітря? Ось скільки дивинок у нашого ранку ми бачили. Фізкультхвилинка «Пташки» (вчитель називає зимуючі – діти присідають опускаючи руки та перелітні птахи – роблять змах руками, птахи у польоті) ІІІ. Основна творчість. 1.Спробуємо описати зимовий ранок. - В якій послідовності ми будемо описувати? - З чого складається твір ( з яких його частин)? - Який зачин можна дібрати? - Як записати основну частину? - Якою буде кінцівка? 2. Ось, діти, послухайте, як описує зимовий ранок ваша попередниця, моя учениця. (вчитель зачитує твір) _ А може, хтось із вас хоче по своєму описати. Зараз ми це зробимо. 3.Робота дітей у зошитах, використовуючи записи зроблені на дошці, під мелодію музики зимового ранку на магнітофоні. 4. Зачитування творів учнями. 5. Творча робота. - А зараз час добирати слова в риму до кожного другого рядочка вірша. А яка зима буває, Скаже той, хто добре знає Чи ж вона буває ніжна? Ні! Холодна й білосніжна! Так. Холодна, вітер віє, І від снігу все біліє В небі темна хмара висне, Іноді мороз аж тисне. Чудеса на склі малює, На річках мости будує. Не прості, а льодяні, Дуже гарні, мов скляні. Під ногами сніг рипить, Звір від холоду тремтить. Є хурделиця, природно, Є метелиця холодна. ІV. Підсумок уроку. Учні діляться враженнями від уроку. V. Завдання додому. - Подумайте, пофантазуйте, може, хтось і продовжить розмову про зимовий ранок. А, може, в когось вийде і казка, або вірш. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. - Діти. Я знаю, що ви любите казки. - А які казки ви вже знаєте? Федів Оксана Михайлівна, вчитель початкових класів школи №5 м.Долини Івано- Франківська область | |
Переглядів: 11627 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/10 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>