Гриби - організми. Значення грибів для природи (за підручником Т.Г.Гільберг) 3 клас - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Гриби - організми. Значення грибів для природи (за підручником Т.Г.Гільберг) 3 клас

Тема «Гриби – організми. Значення грибів для природи»
Триєдина мета уроку (ТМУ) – формувати уявлення про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, будову, як гриби пов’язані з деревами, значення грибів для лісу, для людей.
Пізнавальний аспект ТМУ
- Дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення
Розвивальний аспект ТМУ
- розвивати вміння виявляти ознаки грибів;
- вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією,
- вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати, працювати в парі та самостійно
Виховний аспект ТМУ
- виховувати інтерес до природи, обережність поводження в природі ;
- потребу точно висловлювати свої думки
- оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі.
Тип уроку: відкриття нового знання
Обладнання і матеріали: проектор та екран, ПК, наочність, підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013. Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/ картки із завданнями, презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою.

                                                                                                 Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
1. Організація класу до уроку.
Діти:
Доброго ранку, усіх ми вітаємо. Здоров’я і миру усім ми бажаємо
Вчитель: Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Плескіт голубої води, шелест зелених дібров, спів пташок, запах і розмаїття квіток, усе це дороге серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю.
2. Фенологічні спостереження
- Як завжди розпочнемо урок з календаря спостережень за погодою та явищами природи. В цьому нам допоможе черговий синоптик.
(Виступ синоптика)
У рідному краї панує весна. Місяць – березень. Сонце піднімається вище, його косе проміння пригріває землю. День довгий, а ніч коротша. Небо блакитного кольору на ньому блукають хмари. Часом з них виривається дощ. Температура повітря вранці становила ___ градусів.
Нехай негода ранньої весни не псує вам настрій!
Черговий синоптик _________________________
ІІ. Актуалізація опорних знань і фіксація ускладнення.
- Почнемо відкриття нового із повторення необхідних знань.
1. Діти які ознаки мають «Живі організми» (Всі живі організми народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають).
- Назвіть царства живих організмів (Рослини, тварини, гриби) на дошці вчитель вивішує таблички.
- Чи є серед цих царств ті які ми ще не вивчали назвіть їх? (Царство гриби) – відкладає в сторону.
- Пригадайте за якими ознаками царство рослин відрізняється від тварин? (Рослини живляться можуть самі для себе створювати поживні речовини із сонячної енергії, не пересуваються)
- Які від’ємні ознаки царства тварин? (тварини живляться іншими живими організмами: рослинами або тваринами, можуть пересуватися)
Сьогодні на уроці ми обов’язково познайомимося ще з одним царством живих організмів.
ІІІ. Постановка проблеми
1. Відгадайте загадку і дізнайтесь, з яким царством живих організмів будемо знайомитись

В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився
Може б з лісу пострибав,
Як би другу ногу мав (Гриб)
- То ж сформулюйте тему уроку у вигляді розповідного речення. (Тема нашого уроку – гриби-організми) – Вивішує на дошку.
- Що ви знаєте про гриби? (Гриби ростуть у лісі, біля дерев та пеньків, є їстівні та отруйні гриби, гриби є їжею для деяких тварин, люди теж використовують гриби в їжу)
2. Щоб відкрити нові знання ми повинні з’ясувати, чого ми ще не знаємо і не вміємо?
- Хто може довести, що гриби – це не рослини, і не тварини, а нове царство живих організмів?
- Чому виникла проблема (ускладнення)? (Ми не можемо відповісти на це питання, бо ми ще не вивчали царство грибів, і не знаємо ознак організмів цього царства)
- А що необхідно зробити аби знати (Дізнатись)
IV. Відкриття нових знань
1. Вступне слово вчителя

Світ грибів надзвичайно різноманітний. Їх царство налічує близько 100 тисяч видів.
Гриби – це не рослини і не тварини, а представники особливого царства. Гриби мають всі ознаки живих організмів.
А які це ознаки живих організмів?
Нам повідомить юний науковець (Учень)
Відповідь науковця.
Вони: дихають, живляться, ростуть, розмножуються, відмирають.
2. Робота з підручником (с. 121)
А зараз ми з вами дізнаємось про будову шапинкового гриба і в цьому нам допоможе наш підручник.
а) Читання статті ланцюжком.
б) Зверніть увагу на малюнок 96 (будова шапинкового гриба)
Отже який висновок можна зробити із вище сказаного, з чого складається шапинковий гриб (Всі разом повторюють будову гриба)
Фізкульхвилинка
V. Первинне закріплення
Діти при підготовці до уроку разом зі мною працювала енциклопедична служба.
Зараз ми надамо слово експертам цієї служби, які підготували для нас невеликі повідомлення стосовно нашої теми.
Виступ експерта №1
Я познайомлю Вас з тим як розмножуються гриби. Гриби розмножуються спорами і частинами грибниці. Спори за допомогою вітру потрапляють в ґрунт. Після дощику, коли сонце прогріває землю, спори утворюють грибницю і з’являються нові гриби. Ростуть вони дуже швидко і живуть близько 10 днів. Тому коли ви збираєте гриби їх потрібно акуратно зрізати, а не рвати, щоб не зруйнувати грибницю.
Виступ експерта №2
Інформація з якою я вас познайомимо стосується значення грибів, як гриби тісно співіснують з деревами.
Отже, більшість грибів є санітарами довкілля. Вони живляться рештками відмерлих рослин і тварин, перетворюючи їх на поживні речовини. Гриби підвищують родючість ґрунту.
Також гриби є кормом для деяких диких тварин. Грибами живляться білки, сороки, лосі, їжаки, миші, дикі кабани, деякі комахи.
Виступ експерта №3
Моя інформація про те яке значення мають гриби для людини:
- Є гриби карлики, які нас лікують. Із цвільових грибів виробляють ліки(пеніцилін)
- Люди використовують гриби як продукт харчування. Дріжджі використовують для випікання хлібних виробів, виготовлення квасу. Завдяки кефірному грибку, молоко перетворюють на кефір.
- Із грибів люди готують смачні страви (суп із грибів, жульєн, смажені та мариновані гриби)
Отже який можна зробити з цього всього висновок:
- Гриби розмножуються спорами і частинами грибниці
- Гриби дуже потрібні лісу.
- До грибів належать цвіль, дріжджі.
VІ. Самостійна робота з самоперевіркою в класі
1. Робота в зошиті з друкованою основою с. 45 зав.1 (Будова шапинкового гриба)

Результати звіряють з таблицею на екрані.
VІІ. Введення у систему знань і повторення.
Робота в парах

1. Ознаки грибів – (заповнюють таблицю) на дошці презентують. Утворення «Асоціативного куща» Ознаки грибів.
2. Доповни речення
Тіло шапинкового гриба складається із шапки і ніжки. Грибниця знаходиться в землі.
3. Доповни речення
Гриби живляться: рештками рослин і тварин, що є в ґрунті. Розмножуються гриби: спорами і частинами грибниці.
VІІІ. Рефлексія діяльності
1.Ось і добігає кінця наш урок. Ми сьогодні багато говорили про гриби. А як ви гадаєте чи потрібні вони нам у нашому житті, чи не потрібні? (Відповіді дітей).
Все в природі взаємопов’язане, і все що існує потрібно, нічого зайвого не буває.
2.Повідомлення д/з.
- Вдома опрацюєте матеріал підручника с.121-123.
- За бажанням спробуйте якомога більше дізнатись про їстівні та отруйні гриби з інших джерел, бо ця інформація буде корисною для нас на наступному уроці.
3. Оцінювання учнів
- Мені сподобалось, як сьогодні на уроці працювали……………………
- Чи можна стверджувати, що ми з вами піднялись ще на одну сходинку успіхів у навчанні, вивчаючи гриби?
- Працюючи дружньо нам буде все по плечу і ми з вами досягнемо успіхів в будь чому.

Список використаної літератури
1.Анісімова Г.О. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації (навчально-методичний посібник).- Тернопіль:Мандрівець, 2013.- 104.
2. Бабавал Т.І., Вихрущ В.О. Природознавство. Цікавий світ навколо нас. Книга для читання – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан – 2009
3. Підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013.
4.Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/
5.Вартабедян Л.В. Я і Україна. Природознавство. Інтерактивні форми роботи на уроці. 3 клас: Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010.- 88с.
6.Мечник Л.А., Мечник І.І., Волошин О.М. Природа рідного краю – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008.



Джерело: http://www.docme.ru/ZWz5
Категорія: Уроки | Додав: MILA82 (16.09.2015) | Автор: Сівак Людмила Вікторівна E
Переглядів: 1993 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Людмило Вікторівно, чудовий урок! Але наші колеги можуть його тільки бачити...
Зайдіть, будь ласка, за цим посиланням http://www.docme.ru/ZWz5 , натисніть на віконечко РЕДАГУВАТИ і зробіть матеріал доступним для скачування (поставте внизу сторінки галочки у всі три віконечка). Дякую!
Дата публикации: 17.09.2015 в 10:39
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!