Розв'язування задач - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Розв'язування задач

Тема. Розв’язування задач.
Мета уроку:
- формувати навички розв’язання задач на закон Архімеда, обчислення тиску; перевірити знання умов плавання тіл, залежність тиску в рідинах і газах;
- розвивати інтелект, логічне мислення , науковий світогляд, навички роботи з фізичним обладнанням; виховувати вміння висловлювати свої думки в усній та письмовій формі;
- виховувати працьовитість, старанність, уважність, колективізм, інтерес до предмета.
Обладнання: комп’ютер, варене яйце, свічка, посудина з водою, картки із завданнями.
Тип уроку: формування умінь і навичок.

 

Хід уроку
 

І. Етап орієнтації.
Учитель. Сьогодні ми завершуємо вивчення матеріалу теми «Взаємодія тіл» уроком розв’язування задач. Наступний урок – це контрольна робота.
С. Смайлс сказав:
«Люди середніх здібностей можуть досягти майже надзвичайних результатів лише завдяки цілеспрямованій і довготривалій працелюбності».
Отож зосередьте увагу, працюйте наполегливо і успіх прийде до вас.
ІІ. Покладання мети.
Запис теми.
Повідомлення мети уроку.
Учитель. Сьогодні ми закріпимо навички розв’язування задач з тем: «Тиск», «Тиск рідин і газів», «Закон Архімеда. Умови плавання тіл.» Працювати будемо в парах, в групах, самостійно та колективно. Але спочатку повторимо необхідний матеріал, підготуємось до роботи.

1. Бесіда з класом.
- Що називається тиском?
- Як позначається тиск?
- Одиниці вимірювання тиску.
- Що називається гідростатичним тиском?
- Сформулюйте закон Паскаля.
- Від чого залежить гідростатичний тиск?
- Що називається вагою?
- Позначення ваги?
2. Знайди відповідність. ( завдання на моніторі комп’ютера)
1. р 1. маса 1. V = Sh 1. кг
2. m 2. об’єм 2. m = ρV 2. кг /м3
3. V 3. тиск 3. р = F / S = ρgh 3. Па
4. ρ 4. тиск 4. ρ = m / V 4. М3
5. Р 5. густина 5. Р = mg 5. Н
ІІІ. Етап проектування.
1. Розв’язування експериментальних задач.
2. Рольова гра.
3. Розв’язування різнорівневих задач
4. Колективна робота.
5. Розв’язування екологічних задач, підібраних учнями.
6. Розв’язування задач усно.
7. Тести.
8. Підсумок вивченої теми «Що я знаю і вмію робити»
ІV. Організація виконання плану.
1. Завдання для юних експериментаторів ( робота з картками)- працюють чотири учня, виконуючи правила з техніки безпеки.
Експериментальна задача 1. (робота в парі)
Вам надано склянку з водою, варене яйце, сіль. Визначте, за яких умов яйце тоне у воді, спливає на поверхню та плаває в товщі рідини. Продемонструйте та зробіть висновок.
Експериментальна задача 2. (робота в парі)
Вам надано свічку з тягарцем, яка плаває у воді. Запаліть свічку та скажіть як довго вона горітиме. Відповідь обґрунтуйте.
Відповідь: свічка догорить практично до кінця. При горінні зменшується маса свічки, а Архімедова сила стає більшою порівняно із силою тяжіння і виштовхує свічку на поверхню.
2. Рольова гра. ( завдання на моніторі комп’ютера)
Розіб’ємо клас на групи: інженери та механіки ( задачі розв’язуються в групі).
Задача інженерам. Токарний верстат, маса якого 300 кН, спирається на фундамент чотирма ніжками. Визначте тиск верстата на фундамент, якщо площа кожної ніжки 50 см2.
Задача механікам. Лід витримує тиск 90 кПа. Чи пройде по цьому льоду трактор, маса якого 5,4 т, якщо він спирається на гусениці загальною площею 1,5 м2?

Представлення роботи груп юних експериментаторів під девізом: «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути»
(Народна мудрість)
Дослід 1. Розміщують варене яйце у склянці від кефіру.
Дослід 2. Деформують жерстяну ємкість від «Живчика», за допомогою сухого спирту та сірників.

Розв’язування різнорівневих задач ( завдання на моніторі)
Задача № 1. ( Початковий рівень) - розв’язок записується на дошці.
Сталева куля об’ємом 400 см3 занурена в гас. Яка Архімедова сила діє на кулю?
Задача № 2. ( Середній рівень) – розв’язок записується на дошці.
На кулю повністю занурену у ртуть, діє Архімедова сила 136 Н. Обчисліть об’єм кулі?
Задача № 3. ( Достатній, високий рівень) – самостійне розв’язування задачі.
Алюмінієвий брусок масою 2,7 кг частково занурений у воду. При цьому на брусок діє Архімедова сила 2,5 Н. Яка частина бруска є зануреною у воду?
Перевірка відповіді за допомогою комп’ютера.
3. Колективне розв’язування задачі.
Брусок, що має розміри 0,5 х 0,4 х 0,1 м, лежить у банці з водою на глибині 0,6 м. Обчисліть:
А) з якою силою вода тисне на верхню грань бруска;
Б) на нижню грань;
В) скільки важить вода, яку витісняє брусок.
5. Розв’язування екологічних задач підібраних учнями ( випереджаюче завдання)
6. Розв’язування задач усно. № 215 – 219, ст.106.
7. Тести. Ст. 126 (робота по варіантах)
І варіант. № 1 – 5
ІІ варіант. № 1 – 5
V. Усвідомлення досягнення мети.
А зараз перевіримо чи готові ви до контрольної роботи. Працюємо з рубрикою підручника «Перевір свої знання». Інтерактивна бесіда.
Що я знаю і вмію робити? Ст. 124 ( робота з підручником).
VІ. Домашнє завдання.
Тести № 6 – 12 ( І – ІІ варіанти), повторити формули § 23, 24,30. Підготуватися до контрольної роботи.

Категорія: Уроки | Додав: (02.01.2016) | Автор: Раїса E
Переглядів: 1047 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: ashkurda
0

Дуже вдячна за змістовний конспект уроку. Обов'язково використаю в практиці!
Дата публикации: 04.01.2016 в 20:33 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!