Літературне читання. 3 клас. Контрольна робота №6 . Навички читання мовчки (письмово) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Літературне читання. 3 клас. Контрольна робота №6 . Навички читання мовчки (письмово)

Літературне читання, 3 клас
Контрольна робота № 6. ІІ семестр
Прізвище _____________________________________________________________
Дата ______________________________________ І варіант

 

1. Прочитай уважно текст.
                                                                              Прогаяний день
Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.
Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.
Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну...»
Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».
Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.
Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків із помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день. ( 326 слів)
                                                                                                                             В.Сухомлинський

2. Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А) «Усна народна творчість»;
Б) «З любов’ю до рідної землі»;
В) «Бджола мала, а й та працює».
2. Чому Петрик не виконав дорученої справи?
А) Тому, що був у школі.
Б) Тому, що не мав почуття відповідальності.
В) Тому, що був зайнятий читанням книжки.
3. У колгоспному дворі хлопчик побачив:
А) багато картоплі;
Б) багато ящиків з яблуками;
В) багато ящиків з помідорами.
4. Що означає вислів "байдики бити"?
А) вибивати м’яча;
Б) ходити пішки;
В) нічого не робити.
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
А) Згаяного часу і конем не доженеш.
Б) Усе добре у свій час.
В) Гуляй, дитино, поки твоя година.
6. Яку роботу мав виконати Петрик? Знайди відповідь у тексті та запиши її.

_______________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри в порожні клітинки.
___ Петрик задрімав.
___ Сонце вже серед неба.
___ Результати плідної праці людей за день.
___ Петрикові нічого показати.
___ Мама дала доручення Петрикові.
8. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Гаяти час ◊                              ◊ виоране поле.
Тік ◊                                         ◊ будівельний робітник.
Рілля ◊                                     ◊ марнувати, витрачати даремно.
Муляр ◊                                   ◊ місце для просушування зерна.
9. Продовж речення.
Ходімо, сину, ______________ тобі, що люди _______________________ за той день, що ти _________________________.
10. Які Поради ти можеш дати Петрикові? Запиши.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________

 

Літературне читання, 3 клас
Контрольна робота № 6. ІІ семестр
Прізвище _____________________________________________________________
Дата ______________________________________ ІІ варіант

 

1. Прочитай уважно текст.
                                                                        Негарна звичка
       Легенько скрипнула дерев’яна хвіртка, і на подвір’я зайшов сусідський дідусь Микола.
– Дай, Боже, здоров’я! – привітався він і лагідно посміхнувся.
– Дай, Боже, всім! – відповів од хлівця Мишків дідусь Іван і ступив сусідові назустріч.
       Мишко, що сидів під крислатим горіхом, полишив їсти з мисочки вишні й відсунувся на край лави, звільняючи для дідусів місце. Він дуже полюбляв слухати розмову дорослих, але мав негарну звичку безцеремонно в неї втручатися.
       Тим часом дідусі посідали на лаві й завели мову спочатку про те, яким спекотним видалось цьогорічне літо, потім про пасіку. А далі дідусь Іван почав розповідати про поливальну систему, яку він надумав змайструвати, щоб поливати город.
– А я вчора у тітки Ганни був. Вона мене ситром напувала, – втрутився Мишко.
       Але дідусь продовжував свою розповідь, навіть не глянувши на онука. Мишко перечекав якусь мить і знов сказав:
– Наш Мурчик десь носа подряпав, і мама каже, що він горе-мисливець. Проте Мурчиків ніс теж не зацікавив дідусів: вони й далі розмовляли про своє.
       Мишко образився: «Чого це вони не звертають на мене уваги?» – сердито подумав він, смикаючи то одного дідуся за рукав, то другого. Однак вони його наче не чують.
«Але ж вони один одного чують! – подумки з обуренням відзначив хлопчик. – Про город чують, про бджіл чують. А про Мурчиків ніс – ні!» І Мишко, набравши повні груди повітря, вигукнув:
– Учора Максимко, що їхня хата біля криниці, ліз через паркан і штани подер!
       Однак і ця новина не справила на дідусів ніякісінького враження.
– Ви чуєте?! – несамовито заволав Мишко, – Максимко штани-и-и подер!
       І тут дідусь Микола, роззирнувшись довкруги, питає в дідуся Івана:
– А де це твій Михайло? Щось я давненько не чув його й не бачив. Він у вас не з тих, що язик, мов лопата, і строчить, як з автомата. Либонь, зараз десь при цікавому ділі?
       Од цих слів очі в Мишка округлились, як блюдця, і рот став круглим, наче бублик. Він мовчки зсунувся з лави і, присоромлений, потюпав до хати. (316 слів)
                                                                                                                                       Оксана Кротюк 

2.Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А) «Школа ввічливості».
Б) «Поетична світлиця».
В) «З любов’ю до рідної землі».
2. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
А) від імені Мишка;
Б) від імені автора;
В) від імені дідуся.
3. Мишкового дідуся звали:
А) Миколою;
Б) Іваном;
В) Михайлом.
4. Що означає вислів "безцеремонно втручатися в розмову"?
А) голосно кричати;
Б) перебивати людей, що спілкуються;
В) махати руками.
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
А) Наговорив стільки, що й у шапку не збереш.
Б) Менше говори – більше діла роби.
В) Знай, коли сказати, а коли мовчати.
6. Яку негарну звичку мав Мишко? Знайди відповідь у тексті і запиши її. ________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
7. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Хвіртка ◊                         ◊ розлогий
Крислатий ◊                    ◊ ворітця
Потюпати ◊                     ◊ нахабно
Безцеремонно ◊              ◊ піти
8. Віднови послідовність подій у тексті. Простав цифри в порожні клітинки.
___ Учора Максимко штани подер.
___ Мишко сидів під крислатим горіхом.
___ На подвір’я зайшов дід Микола.
___ Присоромлений Мишко потюпав до хати.
___ Дідусі завели мову про різні справи.
9. Хто сказав ці слова : «Язик, мов лопата, і строчить, як з автомата?»
_________________________________________________________________________________________
10. Які поради ти можеш дати Мишкові ? Запиши.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Романів Ольга Зеновіївна, вчитель початкових класів Львівського НВК "Школа-ліцей "Оріяна".

Категорія: Уроки | Додав: (08.11.2016) | Автор: Романів Ольга Зеновіївна
Переглядів: 10997 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: Annet5920
0

Дякую за матеріал!
Дата публикации: 27.11.2016 в 17:39 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!