Літературне читання. 3 клас. Контрольна робота №6 . Навички читання мовчки (письмово) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Літературне читання. 3 клас. Контрольна робота №6 . Навички читання мовчки (письмово)

Літературне читання, 3 клас
Контрольна робота . ІІ семестр.
Прізвище _____________________________________________________________
Дата ______________________________________ І варіант

 

1. Прочитай уважно текст.
                                                                              Прогаяний день
Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай книгу про Далекі Сині Гори.
Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім за¬снув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.
Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встиг¬ну...»
Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу трохи та й почну».
Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
А Петрикові нічого показати. Соромно йому й матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
Узяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Учора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював трак¬торист. А ти байдики бив.
Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків із помідо-рами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолоти¬ли, зерно при-везли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стінки, вимуруваної із цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це му-ляри працювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня,— сказала мама,— Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день. ( 326 слів)
                                                                                                                             В.Сухомлинський

2. Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А «Усна народна творчість»
Б «З любов’ю до рідної землі»
В «Бджола мала, а й та працює»
2. Чому Петрик не виконав дорученої справи ?
А Тому, що був у школі
Б Тому, що не мав почуття відповідальності
В Тому, що був зайняти читанням книжки
3. У колгоспному дворі хлопчик побачив:
А багато картоплі
Б багато ящиків з яблуками
В багато ящиків з помідорами
4. Що означає вислів байдики бити?
А вибивати м’яча
Б ходити пішки
В нічого не робити
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
А Згаяного часу і конем не доженеш
Б Усе добре у свій час
В Гуляй, дитино, поки твоя година
6. Яку роботу мав виконати Петрик ? Знайди відповідь у тексті та за-пиши її._______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри в порожні клітинки.
Петрик задрімав.
Сонце вже серед неба.
Результати плідної праці людей за день.
Петрикові нічого показати.
Мама дала доручення Петрикові.
8. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Гаяти час ◊                              ◊ виоране поле.
Тік ◊                                         ◊ будівельний робітник.
Рілля ◊                                     ◊ марнувати, витрачати даремно.
Муляр ◊                                   ◊ місце для просушування зерна.
9. Продовж речення.
Ходімо, сину, ______________ тобі, що люди _______________________ за той день, що ти _________________________.
10. Які Поради ти можеш дати Петрикові? Запиши.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________

 

Літературне читання, 3 клас
Контрольна робота . ІІ семестр.
Прізвище _____________________________________________________________
Дата ______________________________________ ІІ варіант

 

1. Прочитай уважно текст.
                                                                        Негарна звичка
Легенько скрипнула дерев’яна хвіртка, і на подвір’я зайшов сусідський дідусь Микола.
– Дай, Боже, здоров’я! – привітався він і лагідно посміхнувся.
– Дай, Боже, всім! – відповів од хлівця Мишків дідусь Іван і ступив сусідові назустріч.
Мишко, що сидів під крислатим горіхом, полишив їсти з мисочки вишні й відсунувся на край лави, звільняючи для дідусів місце. Він дуже полюбляв слухати розмову дорослих, але мав негарну звичку безцеремонно в неї втручатися.
Тим часом дідусі посідали на лаві й завели мову спочатку про те, яким спекотним видалось цьогорічне літо, потім про пасіку. А далі дідусь Іван почав розповідати про поливальну систему, яку він надумав змайструвати, щоб поливати город.
– А я вчора у тітки Ганни був. Вона мене ситром напувала, – втрутився Мишко.
Але дідусь продовжував свою розповідь, навіть не глянувши на онука. Мишко перечекав якусь мить і знов сказав:
– Наш Мурчик десь носа подряпав, і мама каже, що він горе-мисливець. Проте Мурчиків ніс теж не зацікавив дідусів: вони й далі розмовляли про своє.
Мишко образився: «Чого це вони не звертають на мене уваги?» – серди-то подумав він, смикаючи то одного дідуся за рукав, то другого. Однак во-ни його наче не чують.
«Але ж вони один одного чують! – подумки з обуренням відзначив хлопчик. – Про город чують, про бджіл чують. А про Мурчиків ніс – ні!» І Мишко, набравши повні груди повітря, вигукнув:
– Учора Максимко, що їхня хата біля криниці, ліз через паркан і штани по-дер!
Однак і ця новина не справила на дідусів ніякісінького враження.
– Ви чуєте?! – несамовито заволав Мишко, – Максимко штани-и-и подер!
І тут дідусь Микола, роззирнувшись довкруги, питає в дідуся Івана:
– А де це твій Михайло? Щось я давненько не чув його й не бачив. Він у вас не з тих, що язик, мов лопата, і строчить, як з автомата. Либонь, зараз десь при цікавому ділі?
Од цих слів очі в Мишка округлились, як блюдця, і рот став круглим, наче бублик. Він мовчки зсунувся з лави і, присоромлений, потюпав до хати. (316 слів)
                                                                                                                                       Оксана Кротюк .

2.Виконай завдання.
1. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
А «Школа ввічливості»
Б «Поетична світлиця»
В «З любов’ю до рідної землі»
2. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
А від імені Мишка
Б від імені автора
В від імені дідуся
3. Мишкового дідуся звали:
А Миколою
Б Іваном
В Михайлом
4. Що означає вислів безцеремонно втручатися в розмову?
А голосно кричати
Б перебивати людей, що спілкуються
В махати руками
5. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
А Наговорив стільки, що й у шапку не збереш.
Б Менше говори – більше діла роби.
В Знай, коли сказати, а коли мовчати.
6. Яку негарну звичку мав Мишко? Знайди відповідь у тексті і запиши її. ________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
7. Встанови відповідність між словом та його значенням.
Хвіртка ◊ ◊
Крислатий ◊ ◊
Потюпати ◊ ◊
Безцеремонно ◊ ◊
8. Віднови послідовність подій у тексті. Простав цифри в порожні клітинки.
─ Учора Максимко штани подер.
Мишко сидів під крислатим горіхом.
На подвір’я зайшов дід Микола.
Присоромлений Мишко потюпав до хати.
Дідусі завели мову про різні справи.
9. Хто сказав ці слова : «Язик , мов лопата, і строчить , як з автомата?»
_________________________________________________________________________________________
10. Які поради ти можеш дати Мишкові ? Запиши.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Романів Ольга Зеновіївна, вчитель початкових класів Львівського НВК "Школа-ліцей "Оріяна".

Категорія: Уроки | Додав: (08.11.2016) | Автор: Романів Ольга Зеновіївна
Переглядів: 535 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: Annet5920
0

Дякую за матеріал!
Дата публикации: 27.11.2016 в 17:39 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!