Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Мудрим ніхто не вродився, а навчився Леся Українка «Біда навчить» Мета: викликати у дітей інтерес до творчості Лесі Українки, розширити і поглибити їхні знання про поетесу, розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв, звивати навички читання, пам'ять, увагу, вміння орієнтуватися у тексті, логічне мислення, виховувати інтерес до народної мудрості і бажання вчитися. Обладнання: портрет Л. Українки, картки для індивідуальної роботи, малюнковий план казки, зображення птахів – героїв казки. Хід уроку. 1. Організаційний момент. 2. Перевірка домашнього завдання. - Діти, хто нагадає, з твором якого автора ми познайомились на минулому уроці? - Що цікавого ви дізнались про життя Лесі Українки? Усна перевірка домашнього завдання: Варіант Б – стислий переказ І і ІІ частин казки; Варіант А – розповідь власно придуманої кінцівки казки. 3. Вправи на розвиток швидкості читання (читання деформованого тексту). І васоснузала. робчикГо не мівспо її ругевддибути, вісбісо на біду та й чаповдатижчіно. давЖ , давж, аж муйориобдло. лиКо це лотаснітитем, кинупроласьвасо та як де заве: «уГ-у-у! уГ-у-у!...» чикробГо аж терпо зо хустра: тіхов уже кавтіти, та якось ся утримав. лалізВивасо з пладу, лагляну на чикаробго, а чіо в неї тятьсві! Страх та й діго!.. - Спробуйте прочитати текст якомога швидше. - Кому вдалося прочитати весь текст? - В уривку, який ви прочитали, описано зустріч горобця з ….ким? - Чому горобчик звернувся до сови? (сова дуже розумна, вона, навіть, є символом мудрості) 4. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ми прочитаємо кінцівку казки і дізнаємось чим же закінчилась історія про горобчика, чи знайшов він того, хто навчить його розуму. 5. Вивчення нового матеріалу. а) первинне читання ІІІ частини казки підготовленим учнем. - Послухайте кінцівку казки і дайте відповідь на таке питання: «Що примусило горобчика замислитись над життям і змінитися?» б) словникова робота. - Які незрозумілі слова ви зустріли у тексті і вважаєте, що їх треба пояснити? Ні гадки йому – ні про що не думав. Зоглядівся – не помітив. Статкує – хазяйнує. Вславився – прославився. Дбає – турбується. Клопіт – турбота. Клуні – будівлі для зберігання харчів, врожаю. (Діти намагаються пояснити значення самостійно, потім уточнюють за тлумачним словником.) в) повторне читання кінцівки про себе. - прочитайте ІІІ частину про себе, вдумуючись у зміст прочитаного, приготуйтесь до «торби питань». г) «Торба питань» - задати питання по тексту. - Діти, задайте питання по прочитаному. Пам’ятайте, що питання треба задавати послідовно і вони повинні бути суттєві. Можливі питання: - Що став робити горобчик, коли всі пташки йому відмовили? - Коли горобчик почав приходити до розуму? - Чи продовжував горобчик сваритися з іншими пташками? - Як хазяйнував горобчик? - Як ставилися до горобчика пташки? - Як стали називати горобчика інші горобці-сусіди? 6. Вправи на розвиток швидкості читання. - Молодці, ви уважно прочитали кінцівку, змогли поставити питання і дати на них відповіді, а тепер я пропоную вам тренувальну вправу – «лінійне читання». Починаючи з другого абзацу, намагайтесь прочитати якомога більше слів за три хвилини, закриваючи нижню частину букв лінійкою. Перевірка читання у одного учня. | |
Переглядів: 5062 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.6/12 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>