Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить»

Тема. Мудрим ніхто не вродився, а навчився

            Леся Українка «Біда навчить»

 

Мета: викликати у дітей інтерес до творчості Лесі Українки, розширити і поглибити їхні знання про поетесу, розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, знаходити зображувально-виражальні засоби опису героїв,  звивати навички читання, пам'ять, увагу, вміння орієнтуватися у тексті,     логічне мислення, виховувати інтерес до народної мудрості і бажання вчитися.

 

Обладнання: портрет Л. Українки, картки для індивідуальної роботи, малюнковий план казки, зображення птахів – героїв казки.

 

 

Хід уроку.

 

1. Організаційний момент.

2. Перевірка домашнього завдання.

 

-         Діти, хто нагадає, з твором якого автора ми познайомились на минулому уроці?

-         Що цікавого ви дізнались про життя Лесі Українки?

 

Усна перевірка домашнього завдання:

 

Варіант Б – стислий переказ І і ІІ частин казки;

Варіант А – розповідь власно придуманої кінцівки казки.

 

3. Вправи на розвиток швидкості читання (читання деформованого тексту).

 

І васоснузала. робчикГо не мівспо її ругевддибути, вісбісо на біду та й чаповдатижчіно. давЖ , давж, аж муйориобдло. лиКо це лотаснітитем, кинупроласьвасо та як де заве: «уГ-у-у! уГ-у-у!...»

чикробГо аж терпо зо хустра: тіхов уже кавтіти, та якось ся утримав. лалізВивасо з пладу, лагляну на чикаробго, а чіо в неї тятьсві! Страх та й діго!..

 

-         Спробуйте прочитати текст якомога швидше.

-         Кому вдалося прочитати весь текст?

-         В уривку, який ви прочитали, описано зустріч горобця з ….ким?

-         Чому горобчик звернувся до сови? (сова дуже розумна, вона, навіть, є символом мудрості)

 

4. Повідомлення теми і мети уроку.

 

-         Сьогодні ми прочитаємо кінцівку казки і дізнаємось чим же закінчилась історія про горобчика, чи знайшов він того, хто навчить його розуму.

 

5. Вивчення нового матеріалу.

 

а) первинне читання ІІІ частини  казки підготовленим учнем.

- Послухайте кінцівку казки і дайте відповідь на таке питання: «Що примусило горобчика замислитись над життям і змінитися?»

 

б) словникова робота.

- Які незрозумілі слова ви зустріли у тексті і вважаєте, що їх треба пояснити?

 

     Ні гадки йому – ні про що не думав.

     Зоглядівся – не помітив.

     Статкує – хазяйнує.

     Вславився – прославився.

     Дбає – турбується.

     Клопіт – турбота.

     Клуні – будівлі для зберігання харчів, врожаю. (Діти намагаються пояснити значення самостійно, потім уточнюють за тлумачним словником.)

 

в) повторне читання кінцівки про себе.

 

-         прочитайте ІІІ частину про себе, вдумуючись у зміст прочитаного, приготуйтесь до «торби питань».

 

г) «Торба питань» - задати питання по тексту.

 

-         Діти, задайте питання по прочитаному. Пам’ятайте, що питання треба задавати послідовно і вони повинні бути суттєві.

 

Можливі питання:

-         Що став робити горобчик, коли всі пташки йому відмовили?

-         Коли горобчик почав приходити до розуму?

-         Чи продовжував горобчик сваритися з іншими пташками?

-         Як хазяйнував горобчик?

-         Як ставилися до горобчика пташки?

-         Як стали називати горобчика інші горобці-сусіди?

 

6. Вправи на розвиток швидкості читання.

 

-         Молодці, ви уважно прочитали кінцівку, змогли поставити питання і дати на них відповіді, а тепер я пропоную вам тренувальну вправу – «лінійне читання». Починаючи з другого абзацу, намагайтесь прочитати якомога більше слів за три хвилини, закриваючи нижню частину букв лінійкою.

 

Перевірка читання у одного учня.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (17.07.2010)
Переглядів: 5062 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.6/12
Всього коментарів: 1

Добавил: junior
0

дякую))
Дата публикации: 24.12.2011 в 15:48 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!