Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Поетична світлиця. Поезія Тараса Шевченка «Сонце заходить, гори чорніють»
Тема. Поетична світлиця. Поезія Тараса Шевченка «Сонце заходить, гори чорніють».
Мета. Продовжити ознайомлення із творчістю Т.Шевченка; вчити аналізувати прочитане;
 розвивати творче мислення, мову, пам’ять, удосконалювати навички виразного читання;
 виховувати повагу та інтерес до творчості українського письменника Т.Г. Шевченка.
Тип уроку : комбінований
Форми і методи роботи : групова, бесіда (евристичний); інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», «Мікрофон», гра «Інтерв’ю» 
Обладнання. Портрет Тараса Шевченка; музичний запис пісні «Сонце заходить, гори чорніють»» на слова Шевченка; мультимедійне обладнання.

 Хід уроку

І. Організаційна частина.
- Подивилися на мене, посміхнулися усі. Хто готовий до роботи? Хто бадьорий? Молодці!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці читання ми, як завжди, будемо вчитися: виразно читати, чітко відповідати, мову свою розвивати.
- Чого ви очікуєте від уроку?
- На цьому уроці ми:
 дізнаємося цікаві факти з біографії Кобзаря; 
 познайомимося з новою поезією Т.Г. Шевченка;
 удосконалимо вміння виразно читати поезію;
 попрацюємо в парах і групах.
ІІІ. Мовна розминка.
- А розпочнемо з мовної розминки, виконаємо артикуляційні вправи 
(Читаємо «рибками», «бджілками», з окличною, питальною інтонацією, сумно, весело, здивовано).
ІV. Перевірка домашнього завдання.
1.Виразне читання вірша «Зоре моя вечірняя»
- З якою поезією ми познайомилися на попередньому уроці? 
 Спробуйте прочитати цей вірш, передаючи настрій. 
З якою інтонацією будемо читати? (сумною).В якому темпі?(повільному).Який малюнок ви намалювали б до вірша?
2. Хвилинка ерудита
- Яке значення має слово «кобзар?»(книга віршів Шевченка; людина, що грає на кобзі; Шевченка називають Кобзарем)
Хто ж він, наш Кобзар?
 Це був Поет.
 Поет з родини бідної. 
 А душу мав розкрилену, як птах. 
 Гарячим болем і живою піснею 
 Його слова - в народу на вустах.
 А скільки ж раз його було розіп'ято 
 За правду, за Кобзар, за «Заповіт». 
 В душі народу словом заповітним він
 Залишив глибокий, вічний слід. 
- Наші літературознавці підготували цікаву розповідь про Тараса Шевченка. 
3. Гра «Павутинка» (робота в групі)
- Підсумовуючи все сказане
 Павутинку складемо, потрібні слова доберемо.
-Назвіть слова, які допоможуть зрозуміти, ким же був Тарас Шевченко.
Фізхвилинка
V.Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь вчителя.  
 Важкою була доля поета. За любов до України і за вірші цар відправив Шевченка солдатом у далекі степи. Там він пробув 10 довгих років. Йому забороняли писати і малювати. Це було для нього найстрашнішим. Але ви вже знаєте, що поет завів «захалявну книжечку», у яку і писав вірші, виливаючи свій сум за Батьківщиною. 
З одним з них ми і познайомимося сьогодні на уроці .Ця поезія має назву «Сонце заходить» 
2. Читання вірша вчителем.
- У яку пору доби поет думками полинув на Україну?
Чому ви так вважаєте?
3. Словникова робота.
Линути означає мчати, летіти, пориватися.
Серцем лину – мрію
4. Читання мовчки.
 - В якому темпі будемо читати вірш?(не поспішаючи, навіть наспівно,робити паузи)
- З якою інтонацією? (сумною) Чому? (поет сумує за Україною).
_Підготуйтесь до виразного читання, читайте вдумливо кожен рядок.
- Зверніть увагу на 3 крапки: і в середині, і в кінці речення після них робимо довгу паузу.
- Знайдіть слова, якими поет змальовує прихід вечора, ночі.
5. Аналіз вірша.
- Якими словами Шевченко змалював прихід вечора? ночі?
- Що поет уявив, що побачив?
- А що почув?
- Куди лине серце поета?
Важко Шевченку в неволі, але в думках, в згадках про Україну відпочиває його серце.
6. Читання «буксиром» за добре підготовленим учнем.
- Ми спробуємо навчитись читати вірш так, щоб передати сум Тараса Шевченка за Батьківщиною.
- Після яких слів необхідно робити короткі паузи? А довгі?
- Які почуття у вас виникають, коли читаєте вірш?
7. Читання «дощиком»
Читаємо повільно, наспівно.
- Порівняйте вірш «Зоре моя вечірняя…» і «Сонце заходить, гори чорніють…». Що спільного?
VІ. Закріплення вивченого
1. Гра «Інтерв’ю»(задати питання за змістом вірша)
2. Гра «Роз’єднай слова»
- Прочитайте в парі один одному уривки вірша. Дайте словесну оцінку читанню товариша.
- Хто отримав «молодець»?, «добре»?, а кому ще треба попрацювати?
3. Слухання запису пісні «Сонце заходить, гори чорніють…»
- Чи схожий цей вірш за наспівністю, мелодійністю до пісні? Цей вірш став і піснею.
-Послухайте. Зверніть увагу на характер мелодії. (сумний)
- Які почуття викликала пісня?
 Ми бачимо, як Тарас Шевченко любить свій край і своїми віршами вчить кожного з нас поважати свій народ , свою країну.
VІІ. Підсумок
-Чи здійснилися ваші очікування від уроку?Яке завдання найбільше сподобалося?
(«Мікрофон»)
- Чого ви навчилися сьогодні? Дати відповідь вам допоможе текст. 
 Продзвенів уже дзвінок, 
закінчився наш урок. 
За роботу, по заслузі, 
щиро дякую вам, друзі!
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (27.10.2015) | Автор: lenaanodina
Переглядів: 2147 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2

Добавил: [ADM]Irina
0

Дякуємо, пані Олено! У вас все вийшло!
Для отримання сертифікату зайдіть на форум і заповніть форму заявки, або напишіть мені свої дані: П.І.Б. (повністю), ким (посада) і де (повна назва школи) Ви працюєте. Сподіваємось на подальшу співпрацю.
wink
Дата публикации: 28.10.2015 в 08:59 [Материал]

 

ble>

 


Добавил: lenaanodina
0

Дуже  вдячна за чудовий сайт
Дата публикации: 28.10.2015 в 20:51 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!