Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Права та обов'язки дитини

Продовження

ІІ група.

Снігова королева з казки Г. Андерсена «Снігова королева» викрала хлопчика Кая, що мешкав у маленькому будиночку з бабусею, і відвезла його у свій величезний льодовий палац. Вона обіцяла йому подарувати увесь світ і пару ковзанів на додачу.

- Чи мала вона право забирати, викрадати Кая з рідної домівки?

-     Ми думаємо, що за законами нашої Конституції діти мають право жити зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати з батьками.

 

ІІІ група

У казці А. Лінгрен « Малюк і Карлсон, який живе на даху» Фрекен Бок не поважала і не любила дітей. Вона промовляла: «Нічого, нічого! В мене діти, і собаки швиденько стають шовковими!»

- Чи мала вона право з ним так поводитись?

*У Декларації прав дитини сказано: «Жодна дитина не повинна бути скривджена»

 * А в статті 28 Конституції України записано: «Кожен має право на повагу до його гідності…»

 

ІV. Фізкультхвилинка

  Буратіно потягнувся,

  Раз нагнувся, два нагнувся,

  Руки  в сторони розвів –

  Мабуть ключик загубив.

  А щоб ключик відшукати,

  Треба нам навшпиньки стати.

V. Закріплення вивченого матеріалу. (ПРОЕКТОР – ІЛЮСТРАЦІЇ ДО КАЗОК)

 

1.Інтерактивна вправа « Займи позицію». Будемо голосувати на планшеті.

 - Послухайте уривок із казки Ш. Перро «Попелюшка»

-  У цій казці дівчинка Попелюшка весь час працює. І тут усіх запросили на бал. «Ха – ха - ха! Що тобі, замазуро, робити у королівському палаці?» - відповіла мачуха?

Попелюшка була дитиною.

Виберіть ту позицію, яка на вашу думку буде правильною.

- У казці порушені права дитини?(Так  або ні). Чому?

- Так, вірно. Дитина має право на відпочинок і дозвілля. Жодна дитина не повинна бути  примусово залучена до праці.

2. Робота в зошиті.

Завдання 1

Що означають слова «право» і «обов’язок»? Доповни цими словами речення.

Завдання 2

Поєднати стрілками символ і його значення

 

3.Робота за таблицею «Обов’язки учнів».

- Діти, кожна людина має не тільки права, але й обов’язки перед суспільством, в якому вона живе. Вона повинна поводитись так, щоб вона не заважала правам і свободам інших людей.

-  Розгляньте  малюнки на таблиці і розкажіть про свої обов’язки. Який ваш основний обов’язок ? (Навчатися в школі)

- Отже,  ви зобов’язані вчитися, виконувати посильну для вас фізичну роботу, оберігати  природу, навколишнє середовище, в якому ви ростете, поважати права інших людей.

 У школі ваш обов’язок – дотримуватись порядку в навчальному процесі, старанно вчитись, виконувати класні і шкільні доручення.

  Вдома у коло ваших обов’язків входить піклування про членів вашої родини, посильна допомога старшим, догляд за меншими дітьми, гарна поведінка, намагання не засмучувати  батьків, добре вчитись у школі, піклуватись про своє здоров’я і здоров’я близьких. Бо посягання на чиєсь здоров’я тягне за собою порушення усіх прав людини.

 Як ви піклуєтесь про своє здоров’я в сім’ї? (Дотримуємось режиму дня, правил особистої гігієни, правил культури поведінки).

   - Якщо комусь із близьких стало погано, а більше нікого з дорослих немає вдома, ви повинні викликати «швидку медичну допомогу» і попросити сусідів допомогти. За яким номером  треба телефонувати для виклику «швидкої допомоги»? (03)

 

4.Бесіда.

- У якому документі записані  права і обов’язки громадян України? (Конституції)

- А в якому документі – права дітей? (Декларації прав дітей)

- Коли українці святкують День Конституції?

 

5. Вправа «Сенкан»

- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «Конституція»

                     Конституція

                     Основна, справедлива, гарантує,

                     захищає, зобов’язує, встановлює певні порядки в державі,

                      закон…

6. Розподіли обов’язки між собою і батьками

- Якщо обов’язки дитини – на планшеті напишіть букву «Д», якщо обов’язки батьків – букву «Б».

   * Шанувати батька й матір своїх. (Д)

   * Любити й оберігати своїх дітей. (Б)

   * Піклуватися про здоров’я й навчання дітей. (Б)

 

VІ .Підсумки  уроку.

1.Бесіда.

Що нового дізналися ви сьогодні на уроці?

- Які нові слова запам’ятали?

- Про які права дитини ви не знали?

 

2. Сценки

- Наші діти підготували сценки. Глядачі повинні визначити, в чому порушені права дитини?

Сценка 1

Зайченя.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка. Є люстерко!

Лисиця

Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай  цукерку!

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться.

Я ж красунечка Лисиця!

(Лисичка забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь)

Ведмідь

Декларації, Лисице.

Ти, звичайно, не читала.

Є такий закон на світі.

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права слабших себе і малих!

Тож віддай все Зайченяті,

Бо такий закон для всіх!

-    Яке право Декларації порушила Лисиця?

Сценка 2

Собака. 

Добрий день, кумасю Кішко,

Йди, посидимо хоч трішки.

Кішка.

Ой, нема коли сидіти,

Он гуляють в мене діти!

Кошенята.

Кидай м’яч ! Мерщій лови!

- Ось, дивися, раз, два, три! (Кидає м’яч).

Ой, мені не повезло,

Я розбив чуже вікно! ( Злякано присідає).

Собака. Зараз кошеня погане

Ремінцем я враз дістану!

Кішка.

Не чіпай його , не смій,

Кошеня – синочок мій!

На дитя не слід кричати

І жорстоко так карати,

Тож вгамуйся в цю хвилину.

Не порушуй прав дитини!

-  В яких випадках порушені прав героїв сценок?

3. Самооцінка.

- Ви всі старанно працювали. Але я хотіла б, щоб кожен із вас сам визначив, як працював на уроці. (Самооцінка)

Діти, я бажаю вам, щоб ви в своєму житті як можна менше  бачили несправедливість і ваші права не порушувались. Ну, а, якщо це все-таки станеться,  потрібно звертатись до:

- вчителя і адміністрації школи(завучів, директора, соціального педагога і  психолога школи);

- або у службу у справах дітей;

 - дзвонити по телефону довіри 330 – 900;

- міліцію по тел. 02 або 102.

4.Гра «Чарівні цифри»

- Перед вами чарівні цифри – 0, 1, 2, 3, 4.

Хто знає, у чому їх чарівність?

Коли ці цифри утворюють дружну пару, то завжди стають вірними друзями людей. Утворіть ці пари. Хто прийде до вас на допомогу?

VІІ.  Домашнє завдання  (диференційоване)

- Намалювати символами права дітей.(ІІ варіант)

- Згадайте ще казки, в яких є порушення прав дитини. Принести книжечки на урок, прочитати ці казки. За  бажанням намалювати ілюстрацію до казки.

(І варіант)

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.02.2010)
Переглядів: 20716 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.9/25
Всього коментарів: 1

Добавил: Ксюша7146
0

Супер! Дуже цікаве заняття. Я - психолог і часто проводжу тренінгові заняття з дітьми і підлітками. Щось із цього неодмінно візьму до Дня захисту дітей!!! Дякую
Дата публикации: 21.05.2010 в 11:11 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!