Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) - Інформатика - Презентації та відео матеріали - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Інформатика [ Додати статтю ]

Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень)

Урок 16. Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень)
Цілі:
 навчальна: сформувати уявлення про мережу Інтернет та електронне спілкування, ознайомити учнів з Web-сторінками для дітей, познайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті, забезпечувати інформаційну безпеку учнів шляхом прищеплення їм навичок відповідальної поведінки в сучасному інформаційно-комунікаційному середовищі;
 розвивальна: розвивати логічне мислення, творчі здібності, дослідницьку активність;
 виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, дисциплінованість при роботі в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.
Обладнання: Вчительська презентація, індивідуальні презентації для учнів, відеофайли, тестовий конструктор My TestX Test, пам'ятка «Правила безпечної поведінки в мережі Інтернет», мультимедійна дошка, комп’ютери, підручники «Інформатика 4 клас» О. В. Коршунова, проектор, персональні комп’ютери з доступом до Інтернету.
Програмне забезпечення: браузер.
Тип уроку: інтерактивний.

 

Хід уроку
 

І. Постановка цілей і завдань, загальна мотивація.
1. Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, перевірка присутніх, організація уваги учнів. Слайд3

Рудий котик, Гарфілд звати.
Дуже любить мандрувати.
Самому іти йому не личить.
Він з собою друзів кличе.
 Діти! Хто хоче подружитися з котиком?
2. Вправа «Аналіз ситуації». Повторення правил з техніки безпеки в комп'ютерному класі
а) Неуважний учень дрімав на уроці і не чув пояснень учителя про послідовність виконання завдання. Потім прокинувся, згадав про роботу і без дозволу вчителя перейшов до іншої парти подивитися, чим займаються однокласники. Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?
б) Перед уроком інформатики в учнів 2-го класу була фізкультура. Діти принесли з собою на урок інформатики спортивну форму і лижі. Які правила техніки безпеки вони порушили?
 Чи любите ви пригоди?
 Хочете вирушити в цікаву подорож?
 Ви готові до нових висот?
3. Створення позитивно-емоційного настрою. Слайд 4
- Якщо ви не боїтеся труднощів, підніміть сонечко. Якщо хочеться спробувати, підніміть сонечко і хмаринку. Побоюєтеся, підніміть хмаринку.
 А разом з нами на уроці буде подорожувати казковий герой.
4. Відгадування загадки. Слайд 5
В кого капелюх великий?
Хто нероба і тюхтій?
Хто хвалько, та ще й зазнайко?
Знають усі, малий ... (НЕЗНАЙКО).
 Сьогодні разом з нами в подорож вирушає Незнайко.
5. Розгадування ребуса. Слайд 6
 Ребус допоможе відгадати куди ми вирушаємо в подорож.
ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
1. Вправа «Передбачення». Слайд 7

 Як ви розумієте поняття «Інтернет»?
 Сьогодні на уроці ми дізнаємося про мережу Інтернет, познайомимося з правилами безпечної роботи в Інтернеті.
ІІІ. Надання необхідної інформації.
Слайд 8 (учительська презентація), Слайд 2 (презентація для учнів)
1. Пояснення учителя.
(посилання: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82)  

Інтернет - всесвітня система об'єднаних комп'ютерних мереж, глобальний інформаційний простір, служить фізичною основою для Всесвітньої павутини і безлічі інших систем передачі даних.
2. Перегляд відеофайла «Безпечний Інтернет - дітям!» (посилання:https://www.youtube.com/watch?v=wzROQA6K6Cg&list=PLE710C1D7F59AD755&index=28)
3. Вправа «Мікрофон». Слайд 9
 Давайте поспілкуємося:
 Протягом дня я проводжу за комп'ютером.
 Для навчання я використовую Інтернет ... (хв., год.) в день.
 В Інтернеті я люблю...
 У соціальних мережах я «сиджу» ... (хв., год.)
 У соціальних мережах мені подобається...
 Я відвідую такі дитячі соціальні мережі як ....
 Мої батьки контролюють мене (так/ні.) І як показало опитування, ви багато часу проводите біля комп'ютера.
 Подорожуючи, ми будемо разом з Незнайком відкривати для себе правила безпеки в мережі Інтернет.
4. Вправа «Крісло автора».
Слайд 10
 Які ж переваги Інтернету? Відповісти на це питання допоможуть нам «Всезнайки».
(Розповідь дітей, підготовлених раніше)
5. Електронна хвилинка релаксації (вправи для очей). Слайд 11 (учительська презентація), Слайд 3 (презентація для учнів)
ІV. Усвідомлення. Інтерактивна вправа.
1. Робота з підручником.

Слайд 12 (учительська презентація), Слайд 4 (презентація для учнів)
(Підручник §16, с. 78-79)
 Які загрози чатували Ганнусю в мережі Інтернет?
2. Вправа «Пошук інформації». «Які небезпеки чатують на нас в Інтернеті?» (робота з джерелами інформації, складання уявлень про загрози, які підстерігають дітей в мережі Інтернет)
Слайд 13-19 (учительська презентація), Слайд 5-11 (презентація для учнів)
3. Робота з підручником.
Слайд 20 (учительська презентація), Слайд 12 (презентація для учнів)
(Підручник §16, с. 80)
 Які правила користування мережею Інтернет?
4. Робота в групах. Гра-змагання «Знайди вихід»
Слайди 21-22
 А зараз ми проведемо гру-змагання. Розіб'ємося на дві команди. При цьому я виберу координаторів групи. Перша команда «Зловмисник». Друга команда «Дока-користувач». Перша команда - це колективний злий розум, що діє в Інтернеті. Друга команда - це добропорядні користувачі мережі. Перша команда, при відповіді на питання, називає небезпеку, друга – вихід з неї.
(Діти отримують пам’ятки «Безпека дітей в Інтернеті»)
5. Фізкультхвилинка.
Слайд 23 (Фізкульхвилинка «Дружний клас»)
6. Робота з підручником.
Слайд 24 (учительська презентація), Слайд 12 (презентація для учнів)
(Підручник §16, с. 80)
 Яка програма допоможе нам переглядати Web-сторінки?
7. Практична робота.
Слайд 25 (учительська презентація), Слайд 13 (презентація для учнів)
- У вас у презентації (слайд «Практична робота», згідно номера вашого комп’ютера) знаходяться адреси Web-сторінок, які я пропоную вам сьогодні відвідати. Познайомтеся з інформацією даного ресурсу.
Текстовий документ з адресами Web-сторінок:
№1: http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
№2: http://maluk.in.ua/ Розвиваючі ігри, творчість.
№3: http://www.posnayko.com Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.
№4: http://www.tvidi.ru/ Дитячий портал-соцмережа: ігри, спілкування, щоденники, фотографії та відеоматеріали.
№5: www.mirbibigona.ru/ Дитяча соцмережа: спілкування, музика, фотоальбоми, ігри, новини.
№6: http://www.smeshariki.ru/ Розважальна соцмережа: ігри, музика, мультфільми.
№7: http://www.allforchildren.ru Сайт для дітей та батьків, на якому багато корисного та цікавого для розвитку дітей різного віку. Загадки, колискові, скоромовки, задачі та головоломки, уроки з малювання, енциклопедія, велика кількість ігор для дому та вулиці.
№8: http://www.nd.ru/DK Сторінка для юних чомучок та винахідників, опис досвідів та багато довідкової інформації.
V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.
Слайд 27
1. Тест «Правила безпечного користування Інтернетом»
Слайд 26 (учительська презентація), Слайд 14 (презентація для учнів)
(Кожен учень виконує тест в програмі My TestX Test)
2. Вправа «Продовжте речення».
— На уроці я дізнався…
— Тепер я вмію…
— Але мені не сподобалось…

Категорія: Інформатика | Додав: Natalli (03.02.2016) | Автор: Сорока Артем Ігорович E
Переглядів: 1058 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Чудовий урок, пане Артеме!
З казковим героєм! Дітям завжди подобається навчатися з другом.
Урок дуже насичений, інформативний та цікавий. Незвичним є використання паралельно двох презентацій: для вчителя та для учнів. Викладіть, будь ласка, мультимедійні додатки до уроку.
Думаю, він буде корисним для наших колег. Сама б із задоволенням побувала на такому уроці.
Щиро дякую!
Дата публикации: 03.02.2016 в 19:29
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!