Каталог статей
Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Математика | [ Додати статтю ] |
Мета. Систематизувати та узагальнити знання з різних розділів курсу математики за 4 клас, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння аналізувати та розв’язувати задачі різних типів, прості та складені рівняння, наблизити до самостійного розв’язання проблемних ситуацій. Продемонструвати тісний зв’язок математики з іншими точними та природничими науками.
Стимулювати пізнавальний процес, розширювати світогляд. Розвивати інтелектуальні та творчі здібності, вдосконалювати математичне мовлення, вміння аргументувати, доводити свою думку. Виховувати ділову активність, ініціативність, навички взаємодії, наполегливість у досягненні мети. Зацікавлювати до вивчення наук, пов’язаних із математикою. Обладнання. Мультимедійний проектор, слайди із пізнавальним матеріалом до кожного етапу уроку; зірка, що складається з окремих частин «Математика», «Алгебра», «Геометрія», «Фізика», «Хімія», «Географія»; модель сонця для етапів «Прогнозування» і «Рефлексія». І. Організація класу
ІІ. Вступна частина уроку 1. Мотивація навчальної діяльності - Сьогоднішній урок – незвичайний. На ньому ми узагальнимо знання з математики за 4 клас, вдосконалимо вміння обчислювати приклади, розв’язувати задачі та рівняння. Сьогодні у нас урок-панорама. Згадайте, що означає це слово? (вид місцевості, що відкривається навколо). Ми зазирнемо з вами у майбутнє, побачимо і ознайомимось із науками, які пов’язані з королевою наук – математикою, будуть вивчатися у старшій школі і супроводжувати вас все життя. 2. «Очікування результатів уроку» - Яким ви бачите наш урок? Оберіть один промінець із визначенням настрою уроку. (Вчитель прикріплює на модель сонця промінці із словами: цікавий, пізнавальний, веселий…) 3. Актуалізація опорних знань - Наш урок буде мати назву. Щоб її скласти, біля дошки 2 учні обчислять приклади, результати яких відповідатимуть певним літерам, з яких ми і складемо назву. 2400 : 3 = 800 – З 6400 : 8 = 800 - З 120 * 4 = 480 – І 320 * 3 = 960 - Н 60 : 12 = 5 - Р 200 * 5 = 1000 – А 840 : 2 = 420 – К 1000 – 40 = 960 - Н 4 * 250 = 1000 - А 101 * 7 = 707 - Ь - Під час роботи учнів на дошці ми разом проведемо математичну розминку. Ваше завдання – записати у рядок відповіді прикладів, які ви будете обчислювати усно. - Під час роботи учнів на дошці ми розв’яжемо прості рівняння:
2800 : х = 5 х * 4 = 2240 (Слайд №3) Аналіз роботи учнів біля дошки. Підсумок етапу уроку. 2. – Відкриваємо другий промінь зірки. («Геометрія») - Цей предмет ви теж вивчатимете у майбутньому. Давайте познайомимось із ним. (Слайд №4) - А які формули вам вже знайомі? (Повторення правил знаходження площі та периметру) - Давайте перевіримо, чи добре ви знаєте геометричні тіла. (Слайд №5) - Встановіть відповідність цифри і назви. (4-піраміда, 1- конус, 3-циліндр, 2-ламана, 5-куб) (Взаємоперевірка) Прочитайте записане число: 41325 («Аукціон числа») (Слайд №6) Робота над задачею. (Слайд №7) 1) 30 – 10 = 20 м – довжина ділянки з картоплею. 2) 20 * 15 = 300 м2 – площа ділянки з картоплею. 3) 15 – 9 = 6 м – ширина ділянки з цибулею. 4) 10 * 6 = 60 м2 – площа ділянки з цибулею. 5) 9 * 10 = 90 м2 – площа ділянки з помідорами. *додаткове завдання: знайти довжину огорожі для ділянки (усно). (15 + 30) * 2 = 90 м Підсумок етапу уроку ІV. Фізкультхвилинка (музична) (Слайд №8) V. Основна частина уроку 3. - Ми продовжуємо далі розглядати науки, пов’язані із математикою. Наступний промінь нашої зірки – «Фізика» (Слайд №9) - Фізика – надзвичайно цікава наука. Зверніть увагу на безліч формул, які зараз вам ще невідомі, але згодом ви будете користуватись ними при розв’язуванні задач. Може деякі з них вам вже знайомі? (Повторення правил знаходження відстані, швидкості, часу.) - Потренуймося усно розв’язати прості задачі на рух за таблицею (Слайд №10), відповіді записуйте у рядок (70 км/год, 60 км, 40 с). (Взаємоперевірка) Робота над задачею (Слайд №11) Автомобіліст за 6 год проїхав 360 км. На зворотньому шляху він зменшив швидкість на 20 км/год. Скільки часу він витратив на зворотній шлях? (Аналіз задачі – 1 учень біля дошки) Розв’язання виразом (парна робота) 360 : (360 : 6 – 20) = 9год Підсумок етапу уроку 4. – Наступний промінь нашої зірки - «Хімія». (Слайд №12) - Давайте дізнаємось, що вивчає ця наука? (Показ формул води, солі, цукру) Робота над задачею (Слайд №13) Обчислення молекулярної маси вітаміну С (С6Н8О6) (колективно) 12 * 6 + 1 * 8 + 16 * 6 = 176 Підсумок етапу уроку 5. – Останній промінець зірки – «Географія». (Слайд №14) - Що вивчає ця наука? - На якому уроці ми починаємо вивчати її? (Я і Україна) - Давайте перевіримо наші знання. Запишіть у рядок цифри, що є відповідями на запитання (слайд №15): 1. Скільки планет в Сонячній системі? 2. Скільки материків на Землі? 3. Скільки океанів на Землі? 4. Скільки супутників у нашої планети? 5. Скільки природних зон в Україні? (Взаємоперевірка: 9 6 4 1 5) (Слайд №16) - Прочитайте записане число, розкладіть його на розрядні доданки. - А зараз ми здійснимо подорож, підготуйте свої карти (фізична карта України – вкладка до зошита) - Яке із слів – географічних термінів на слайді вам знайоме? (Масштаб – повторення правила) Задача Маршрут подорожі учнів 4-Г класу такий: Хмельницький – Вінниця – Житомир – Київ. Скільки кілометрів проїхали учні? 1) 25 мм + 25 мм + 30 мм = 80 мм = 8 см – маршрут на карті 2) 47 * 8 = 376 км Підсумок етапу уроку. VI. Підсумок уроку. Оцінювання «Рефлексія» (Слайд №17) - Чи досягли ми очікуваних результатів? - Що нового дізналися на уроці? - Найлегшим для мене було … . - Мені було складно … . - У старшій школі я буду … учнем. автор Єршова О.М., вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченням іноземної мови Презентація тут:
Джерело: http://docme.ru/rOk | |
Переглядів: 2913 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>