Каталог статей

Головна » Статті » Презентації та відео матеріали » Математика [ Додати статтю ]

Узагальнення та систематизація знань.Урок-панорама «Зірка знань»
Мета. Систематизувати та узагальнити знання з різних розділів курсу математики за 4 клас, вдосконалювати обчислювальні навички, вміння аналізувати та розв’язувати задачі різних типів, прості та складені рівняння, наблизити до самостійного розв’язання проблемних ситуацій. Продемонструвати тісний зв’язок математики з іншими точними та природничими науками.
Стимулювати пізнавальний процес, розширювати світогляд. Розвивати інтелектуальні та творчі здібності, вдосконалювати математичне мовлення, вміння аргументувати, доводити свою думку.
Виховувати ділову активність, ініціативність, навички взаємодії, наполегливість у досягненні мети. Зацікавлювати до вивчення наук, пов’язаних із математикою.
Обладнання. Мультимедійний проектор, слайди із пізнавальним матеріалом до кожного етапу уроку; зірка, що складається з окремих частин «Математика», «Алгебра», «Геометрія», «Фізика», «Хімія», «Географія»; модель сонця для етапів «Прогнозування» і «Рефлексія».
І. Організація класу
ІІ. Вступна частина уроку
1. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогоднішній урок – незвичайний. На ньому ми узагальнимо знання з математики за 4 клас, вдосконалимо вміння обчислювати приклади, розв’язувати задачі та рівняння.
Сьогодні у нас урок-панорама. Згадайте, що означає це слово? (вид місцевості, що відкривається навколо).
Ми зазирнемо з вами у майбутнє, побачимо і ознайомимось із науками, які пов’язані з королевою наук – математикою, будуть вивчатися у старшій школі і супроводжувати вас все життя.
2. «Очікування результатів уроку»
- Яким ви бачите наш урок?
Оберіть один промінець із визначенням настрою уроку. (Вчитель прикріплює на модель сонця промінці із словами: цікавий, пізнавальний, веселий…)
3. Актуалізація опорних знань
- Наш урок буде мати назву. Щоб її скласти, біля дошки 2 учні обчислять приклади, результати яких відповідатимуть певним літерам, з яких ми і складемо назву.
2400 : 3 = 800 – З                   6400 : 8 = 800 - З
120 * 4 = 480 – І                     320 * 3 = 960 - Н
60 : 12 = 5 - Р                         200 * 5 = 1000 – А
840 : 2 = 420 – К                    1000 – 40 = 960 - Н
4 * 250 = 1000 - А                  101 * 7 = 707 - Ь

- Під час роботи учнів на дошці ми разом проведемо математичну розминку. Ваше завдання – записати у рядок відповіді прикладів, які ви будете обчислювати усно.
420 +380 = 800           1200 – 400 = 800
8* 60 = 480                  800 + 160 = 960
2500 : 500 = 5              999 + 1 = 1000
60 * 7 = 420                 969 – 9 = 960
10 * 100 = 1000           7 + 700 = 707
- Під кожним числом запишіть відповідну літеру з таблиці (слайд №1). Прочитайте назву уроку. (Зірка знань)
- Ви знаєте, що математика пов’язана з багатьма науками. Сьогодні на уроці ми складемо разом зірку математичних знань. Окремі частини якої лежать у вас на партах (у кожної групи – окремий промінь зірки із назвою певного предмета).
ІІІ. Основна частина уроку
1. – Який же перший промінь нашої зірки?
(Відкриваємо слово «Алгебра» і прикріплюю до основи із назвою «Математика»)
- Давайте дізнаємось про алгебру докладніше. (Слайд № 2 пояснює, що вивчає алгебра, містить пізнавальний матеріал)
- А чи всі алгебраїчні формули і рівняння вам незнайомі? Знайдіть те, що вже можете розв’язати.
(Робота учнів біля дошки)
2х + 320 = 480
650 – 5х = 250

- Під час роботи учнів на дошці ми розв’яжемо прості рівняння:
2800 : х = 5
х * 4 = 2240
(Слайд №3)
Аналіз роботи учнів біля дошки. Підсумок етапу уроку.
2. – Відкриваємо другий промінь зірки. («Геометрія»)
- Цей предмет ви теж вивчатимете у майбутньому. Давайте познайомимось із ним. (Слайд №4)
- А які формули вам вже знайомі? (Повторення правил знаходження площі та периметру)
- Давайте перевіримо, чи добре ви знаєте геометричні тіла. (Слайд №5)
- Встановіть відповідність цифри і назви. (4-піраміда, 1- конус, 3-циліндр, 2-ламана, 5-куб) (Взаємоперевірка)
Прочитайте записане число: 41325 («Аукціон числа») (Слайд №6)
Робота над задачею. (Слайд №7)
1) 30 – 10 = 20 м – довжина ділянки з картоплею.
2) 20 * 15 = 300 м2 – площа ділянки з картоплею.
3) 15 – 9 = 6 м – ширина ділянки з цибулею.
4) 10 * 6 = 60 м2 – площа ділянки з цибулею.
5) 9 * 10 = 90 м2 – площа ділянки з помідорами.
*додаткове завдання: знайти довжину огорожі для ділянки (усно).
(15 + 30) * 2 = 90 м
Підсумок етапу уроку
ІV. Фізкультхвилинка (музична) (Слайд №8)
V. Основна частина уроку

3. - Ми продовжуємо далі розглядати науки, пов’язані із математикою.
Наступний промінь нашої зірки – «Фізика» (Слайд №9)
- Фізика – надзвичайно цікава наука. Зверніть увагу на безліч формул, які зараз вам ще невідомі, але згодом ви будете користуватись ними при розв’язуванні задач. Може деякі з них вам вже знайомі? (Повторення правил знаходження відстані, швидкості, часу.)
- Потренуймося усно розв’язати прості задачі на рух за таблицею (Слайд №10), відповіді записуйте у рядок (70 км/год, 60 км, 40 с).
(Взаємоперевірка)
Робота над задачею (Слайд №11)
Автомобіліст за 6 год проїхав 360 км. На зворотньому шляху він зменшив швидкість на 20 км/год. Скільки часу він витратив на зворотній шлях?
(Аналіз задачі – 1 учень біля дошки)
Розв’язання виразом (парна робота)
360 : (360 : 6 – 20) = 9год
Підсумок етапу уроку
4. – Наступний промінь нашої зірки - «Хімія». (Слайд №12)
- Давайте дізнаємось, що вивчає ця наука?
(Показ формул води, солі, цукру)
Робота над задачею (Слайд №13)
Обчислення молекулярної маси вітаміну С (С6Н8О6) (колективно)
12 * 6 + 1 * 8 + 16 * 6 = 176
Підсумок етапу уроку
5. – Останній промінець зірки – «Географія». (Слайд №14)
- Що вивчає ця наука?
- На якому уроці ми починаємо вивчати її? (Я і Україна)
- Давайте перевіримо наші знання. Запишіть у рядок цифри, що є відповідями на запитання (слайд №15):
1. Скільки планет в Сонячній системі?
2. Скільки материків на Землі?
3. Скільки океанів на Землі?
4. Скільки супутників у нашої планети?
5. Скільки природних зон в Україні?
(Взаємоперевірка: 9 6 4 1 5) (Слайд №16)
- Прочитайте записане число, розкладіть його на розрядні доданки.
- А зараз ми здійснимо подорож, підготуйте свої карти (фізична карта України – вкладка до зошита)
- Яке із слів – географічних термінів на слайді вам знайоме? (Масштаб – повторення правила)
Задача
Маршрут подорожі учнів 4-Г класу такий: Хмельницький – Вінниця – Житомир – Київ. Скільки кілометрів проїхали учні?
1) 25 мм + 25 мм + 30 мм = 80 мм = 8 см – маршрут на карті
2) 47 * 8 = 376 км
Підсумок етапу уроку.
VI. Підсумок уроку. Оцінювання
«Рефлексія» (Слайд №17)
- Чи досягли ми очікуваних результатів?
- Що нового дізналися на уроці?
- Найлегшим для мене було … .
- Мені було складно … .
- У старшій школі я буду … учнем.
 
автор Єршова О.М., вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченням іноземної мови
Презентація тут:


Джерело: http://docme.ru/rOk
Категорія: Математика | Додав: (04.04.2011) | Автор: Єршова Олена Миколаївна E
Переглядів: 2913 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Посилання поновлено!
Дата публикации: 14.07.2012 в 14:17 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!