Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Правопис закінчень іменників жіночого роду на –а(я) в родовому відмінку множини.
Тема. Правопис закінчень іменників жіночого роду на –а(я) в родовому відмінку множини.
Мета. Познайомити учнів з граматичною формою іменників жіночого роду в родовому відмінку, закріплювати знання про іменник як частину мови, вміння визначати відмінок іменників, правила написання ненаголошених е,и. Розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати та робити висновки. Виховувати культуру мовлення. Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, картка « Шифровка», картки для роботи в парах, куб. Тип. Засвоєння нових знань. Хід уроку I. Організація класу. 1. Налаштування на роботу - Візьмемося за руки, передамо тепло долонь одне одному. Усміхнемось сусіду справа, усміхнемось сусіду зліва! Побажаємо успіхів!
2. Аутотренінг Я – учень ( учениця), мені цікаво у школі. Я мисляча, творча особистість, я хочу все знати! 3. Вправа « Очікування» (Слайд 2 ) - Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми, визначення завдань уроку. 1.Вправа « Шифровка» ( Слайд 3)
- Прочитайте зашифроване речення і дізнаєтесь, яка тема нашого уроку. Пфщравоцпис щзакцінчфень імефннциків жщінфочоцго рфоду нца –а(я) в рфодщовхому вфідмцінкщу мнфожцинщи. Правопис закінчень іменників жіночого роду на –а(я) в родовому відмінку множини. ІІІ. Хвилинка каліграфії ( Слайд 5) До слова зима дібрати споріднені. IV. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вправа « Кубування » Завітав сьогодні в клас на урок знову до нас Кубик, діти, не простиц, кубик, діти, чарівний. Він доріжку прокладає, знання ваші перевіряє. ( Повторення знань про іменник) - Що таке Іменник? - Рід іменника. - Число іменника. - Яким членом виступає в реченні? - На які запитання відповідає? - З якими словами пов'язане в реченні. 2. Робота з фразеологізмами.(Слайд 6, 7) 3.Робота з синонімами і антонімами. ( Слайд 8,9)
V. Сприйняття і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
1. Словниковий диктант ( Слайд 10 )
- Завдання : підкреслити іменники жіночого роду на - а(я). 2. Взаємоперевірка 3. Спостереження та аналіз мовного явища ( під керівництвом вчителя) - Поставте підкреслені іменники в родовий відмінок. Який зробимо висновок про зміну закінчення? 4. Повторення відмінків. ( Слайд 11). На слайді миттєво з’являються і зникають іменники, які стоять у різних відмінках. Завдання: визначити відмінок поданих іменників.
5. Колективна робота з підручником. Вправа 143. Уточнення формулювання правила (по підручнику) , вивчення правила і підбір прикладів. 6. Складання опорної таблиці. Робота в групах. Іменники жіночого роду на –а ( -я)
Визнач основу іменника на твердий приголосний на м’який приголосний У родовому відмінку пиши
и і ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
VІ. Осмислення нових знань в процесі практичної діяльності
1. Колективна робота ( Слайд 12). Малюнковий диктант з коментуванням. - Запиши назви іменників жіночого роду на –а(я). Постав їх у родовий відмінок. 2. Робота в парах ( Слайд 13) 3. Самостійна робота з підручником. Вправа 146.
4. Перевірка самостійної роботи. VII Підсумки уроку Що нового дізнались? Чи збулись ваші очікування? Які закінчення мають іменники жіночого роду в родовому відмінку однини? Які з завдань найбільше сподобалися? З якими труднощами ви зіткнулись? Чому, як гадаєте, вони виникли? Як їх подолати? VІІI. Домашнє завдання на вибір
- Вправа 147. - Виписати з художньої книги 10 іменників жіночого роду. Поставити їх у родовий відмінок. З трьома на вибір скласти речення. - Склади словниковий диктант із завданням. Кількість слів 12. Джерело: http://letitbit.net/download/67246.61fdead4d4ea06aea8e05b17e8bf/UROK_UKRA_NS.KO__MOVI.rar.html | |
Переглядів: 6219 | Коментарі: 5
| Теги: |
Всього коментарів: 5 | |
|
ble>