В. Струтинський «Жива казка» Урок літературного читання. 2 клас - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

В. Струтинський «Жива казка» Урок літературного читання. 2 клас

Урок читання.
2 клас

Вчитель: Паюк Н.А.
Тема уроку: В Струтинський «Жива казка».
Мета уроку: розширити і поглибити уявлення дітей про цікаве та незвичне у природі,
вчити захоплюватись красою природи,
розвивати уяву, фантазію, творче мислення, навички виразного читання,
виховувати любов до природи, бажання берегти і примножувати її багатства.
Обладнання: кущ з листочками, девіз уроку, ілюстрації, сигнальні картки.

                                                                         Хід уроку:

І. Організація класу.
-Подивіться у віконечко. Яка зараз пора року? Які ознаки весни ви помітили?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Весна чарівною паличкою пробуджує природу. Подивіться, як весело посміхається сонечко, заглядаючи до нас у клас. Мені хотілося б, щоб і на ваших обличчях теж з`явились веселі посмішки. Я пропоную вам ось такий девіз:
Усміхнися сонечку!
«Здраствуй золоте!»
Усміхнися дощику:
«Лийся, мов з відра»
Усміхнися квіточці –
«Хай вона цвіте».
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
-Сьогодні на уроці ми попрацюємо над розвитком навичок читання, спробуємо пофантазувати, спробуємо полинути у казковий світ природи. А зараз розшифруйте назву тексту над яким ми будемо працювати. Попрацюйте у парах.
9 11 3 1 15 1 10 15 1 ( за алфавітом)
-Як ви думаєте про що буде наш текст?
-Зараз візьміть зелені листочки і напишіть на них, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, чого ви хотіли б навчитись, про що дізнатись. Давайте будемо чарівниками і прикрасимо наш кущик зеленими листочками. (на дошці макет кущика без листочків.)

ІІІ. Мовна розминка.
-Для того, щоб читати правильно, підготуємось до читання.

1) робота в парах.
Читання складів з складової таблиці.
-Побігли по складах,наче річечка.

2) Гра « Швидко вимовляй»
(один учень вимовляє початок вивченої скоромовки, інший учень продовжує)

3) Гра «Блискавка»
-Будьте уважні, слова зустрінуться у тексті.
Казка сонечко рибка листочок раптом пісенька метушливі артисти дідусь зааплодували
4)вправа на виразність.
Соловейко п`є росу
Джміль чистить пелюстки квітці
(прочитати захоплено, здивовано)

ІV. Опрацювання тексту.
-Чи спостерігали ви колись, як соловейко п`є росу, як комашка спросоння виглядає з-під кори?

1)Читання вірша «Краса природи».
-Спілкуючись з природою, не просто побачити казку. Природа відкриває свої таємниці лише тому, хто приходить до неї, як друг. Я сподіваюсь, що сьогоднішнім уроком ви зможете відкрити своє серце, навчитесь бачити красу природи, бути їй справжнім другом, адже другові ніколи не заподієш шкоди.

2) слухання звуків природи.( під звуки природи вчитель читає текст)
-Послухайте текст. Подумайте, якою стає людина, спілкуючись з природою.
Придивляйся до природи, прислухайся до її звуків, вдихай аромат пахощів, і вона відкриє вам чарівний, казковий світ, подарує надзвичайну красу. Краса природи безмежна, вона здатна наділити людину таємничою силою. Краса природи робить людину доброю, світлою, співчутливою, турботливою. Серце людини стає добрішим, здатним побачити те, що сховане у «шапці невидимці».

3) Павутинка

                                                                                    людина

-Я сподіваюсь, що ви будете пам`ятати про це, спілкуючись з природою.

V.Фізпауза.
Рухлива під музичний супровід. Вправи для очей.
4)словникова робота.

-Подивіться на малюнки. Хто на них зображений? Де живуть ці істоти? Це жителі водойми, про яких ми будемо сьогодні читати.

«Довідкове бюро»
Краснопірка – це дрібна річкова риба з червоними плавцями.
Пуголовки – це істоти з яких виростають жаби.
Жук – водолюб і жук – вертячка – це жуки, які пристосовані до плавання і живуть у воді.
Видра – це хижа тварина з цінним хутром.
(слова з підручника с.104)

5) читання тексту.
-Слухаючи текст, виконайте завдання.
Яку пораду дав дідусь хлопчику? Чи дотримався її хлопчик?

6) аналіз змісту, види читання.
Читання частини тексту мовчки.
-Прочитайте речення, в якому описано краснопірку.
-На що схожий листочок лілії? Що означає вислів « як ходить сонечко»?

7) читання в парах частини тексту.
-Що вас здивувало? Що сподобалось?

8) робота з малюнком.
Який епізод твору зображено на малюнку.
-Як ви думаєте, чи побачив Сергійко казку?

9) робота в групах.
1.-Знайти речення, в яких описані жителі водойми.
2- Придумати продовження казки.
3-Скласти вірш

VІ. Підсумок уроку.
-Давайте поглянемо на наш кущик. Чи справдились ваші очікування ? Про що б ще ви хотіли дізнатись?

Категорія: Уроки | Додав: natali_payuk (16.10.2016) | Автор: Наталія Паюк E
Переглядів: 247 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Дуже хороший урок! Дякуємо!
Дата публикации: 16.10.2016 в 15:07
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!