Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання і віднімання числа 3

Тема: Додавання і віднімання числа 3.
Мета: формування обчислювальних навичок.
Дидактична задача: формувати вміння додавати і віднімати число 3 частинами двома способами; скоротити запис і міркування під час додавання і віднімання числа 3; формувати вміння схематично зображувати різнецеве порівняння: більше на кілька одиниць, менше на кілька одиниць.
Розвиваюча задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.
Обладнання: навчальний зошит С.А.Скворцова, О.В.Онопрієнко, Математика, 1 клас, 2 частина; презентація https://drive.google.com/file/d/1xil7XYfMEm9Ij3ngwotrmctRrwx1cWqT/view?usp=sharing ; роздатковий матеріал; мандарини.

Хід уроку

І. Створення психологічного настрою. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Друзі, давайте почнемо урок з нашого девізу:
Продзвенів вже дзвінок, починається урок.
А девіз у нас який? Більше справ, а менше слів!
- Ви вже навчилися додавати і віднімати число 3 двома способами, замінюючи це число сумою двох чисел. Але настав час прискорювати обчислення. Тому сьогодні ми скоротимо міркування і спробуємо швидко і правильно рахувати.
- Відгадайте, хто з героїв казок буде гостем на нашому уроці?
Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
На урок до нас діставсяю
Хто ж це, друзі? Звісно…
- Правильно, це Карлсон.
- А як звали друга Карлсона? (Малюк)
- Хто знає назву казки, з якої нам знайомі ці герої? («Карлсон, який живе на даху» Астрід Ліндгрен)
- Що ви знаєте про Карлсона? (Він пустун і ласун)
- Карлсон і Малюк - герої повісті Астрід Лінгренд живуть в одній з країн Європи - Швеції. Столиця цієї країни - Стокгольм.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії.
1. «Геометрична хвилинка»
Сьогодні Карлсон і Малюк вирушили на щоденну прогулянку над Стокгольмом. Вони пролітали над дахами старовинних будинків і помітили, що будинки побудовані в певному порядку. Давайте допоможемо їм зрозуміти закономірність.

Робота по сходах складності:
1 сходинка - назвати геометричні фігури, з яких складені будинки;
2 сходинка - визначити змінюється ознака;
3 сходинка - продовжити послідовність.
(Зміна ознаки відбувається за правилом: розмір, колір, форма, розмір, колір, форма; наступним повинен бути будиночок з прямокутника і трикутника зеленого кольору)

2. Усне опитування.
Несподівано у Карлсона став погано працювати пропелер. А це означає, що йому потрібно підкріпитися. Якраз на вулиці, над якою вони пролітають, розташовується кілька кафе. Давайте допоможемо Карлсону і Малюкові знайти кафе. Для цього виконаємо завдання усного рахунку.
1) Гра-мовчанка (діти показують відповіді)
- найменше число в ряду натуральних чисел
- число, яке не є натуральним числом
- наступне число за числом 3, 5, 7
- попереднє число за числом 8, 4, 6
- сусіди числа 2, 9, 5
- 5 збільшити на 1, на 2
- 7 зменшити на 1, на 2
2) Гра «Знавці математики»
- Що означає скласти? Що означає відняти?
- Яке арифметичну дію треба виконати між числами, щоб стало не більше? Щоб стало не менше?
- Як називаються числа при додаванні? Як називається результат арифметичної дії додавання? Яке число при додаванні зазвичай найбільше?
- З яким арифметичною дією пов'язано арифметична дія додавання? Що залишиться, якщо з суми двох чисел відняти перший доданок? Другий доданок?
- Як називають числа при відніманні? Як називається результат арифметичної дії віднімання? Яке число при відніманні зазвичай найбільше?
- З яких двох чисел складається число 3?
- с.48, завдання 1. Знайдемо значення виразів двома способами. (Учитель пише на дошці, діти коментую і записують в зошит)

6 + 3 = 6 + + = + =


6 + 3 = 6 + + = + =


- Подивіться на число у відповіді і визначте, який номер будинку, де розташоване кафе. (Номер 9)

ФІЗХВИЛИНКА

ІІІ. Закріплення вивченого, формування умінь і навичок.
1. Формування умінь додавати і віднімати число 3 по частинах.
- Виявляється, в будинку під номером 9 розташувалося не просте кафе, а математичне. Допоможемо Карлсону підкріпитися?
Страва 1. Вівсяна каша з варенням з числових виразів. (С.48, № 2)
- Знайдемо значення виразів двома способами.

2. Формування вміння виконувати схему до описаної ситуації.
Страва 2. Фруктове желе із завдань. (С.48, № 4)

- Як схематично показати, скільки у вазі лимонів? (Креслимо відрізок
довжиною 6 одиничних відрізків)
- Як показати, скільки у вазі мандаринів? Що означає на 3 менше? (На 3 менше - це значить стільки ж, але без 3. Тому креслимо відрізок, який означає стільки ж (6), і з нього виключаємо 3 одиничних відрізка)
- Яким арифметичною дією дізнаємося, скільки мандаринів було у вазі? (На 3 менше - це значить стільки ж (6), але без 3; 6 без 3 знаходимо арифметичною дією віднімання: 6-3 = 3.

Вправи для зору

3. Формування вміння складати рівність до словесного опису ситуації.
с.49, № 5

- Скільки на одній тарілці мандаринів?
- Скільки на другій?
- Що відомо?
- Що означає на 3 більше?
- Якою дією дізнаємося число, яке на 3 більше 3?
- Запишіть рівність.
- Скільки на другий тарілці мандаринів? Намалюйте їх.

4. Продовження формування вміння виконувати схему до опису ситуації. (Робота в групах)

У Малюка було 7 бананів. Він з'їв 3 банана.
1) Доповни схему;
2) Запиши рівняння, щоб дізнатися, скільки залишилось бананів.

5. Розвиток логічного мислення учнів.
1) Страва 3. Фреш з апельсинів. (Робота в парах)
- Який знак дії сховався за апельсином?
- Скільки разів використовували знак «плюс»? «Мінус»?
- В якому вираженні може сховатися і той, і інший знак?

8 3 = 5 9 1 = 10 6 2 = 8

4 3 = 7 7 3 = 4 5 2 = 3

3 3 = 0 4 3 = 1 8 0 = 8

2) - Карлсон поповнив запаси енергії. Але за страви потрібно розплатитися. Ось такий рахунок отримали наші герої. Грошова одиниця Швеції - крона.
Скільки ж коштував сніданок в кафе для наших героїв?

РАХУНОК:
Страва 1 – 2 крони
Страва 2 - 3 крони
Страва 3 – 4 крони
---------------------
Всього: … крон

ІІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Наші друзі вирушили далі прогулюватися по Стокгольму.
- А ви, хлопці, помітили, що, допомагаючи нашим героям, ми в математичному кафе успішно впоралися з важкими завданнями.
- Давайте проведемо вправу «Веселка досягнень» (діти висловлюються).

- За те, що ми з вами не кинули героїв в біді, були уважними, дружними, Карлсон і Малюк залишили сюрприз - мандарини для поповнення вашої енергії.

Використана література:
С.А.Скворцова, О.В.Онопрієнко, Розробки уроків до «Математики» 1 клас, навчальний зошит, Ранок



Джерело: https://drive.google.com/file/d/1-qn-Tnayd7_74gaZl71x9zXSNnvBwC0h/view?usp=sharing
Категорія: Уроки | Додав: vesnalla (14.02.2018) | Автор: Жадан Алла Василівна E
Переглядів: 244 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Пані Алло, презентацію надішліть на мою адресу: fialkauman@ukr.net
Дата публикации: 15.02.2018 в 15:36 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!