Урок-віночок з математики. Звичайні дроби - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Урок-віночок з математики. Звичайні дроби

Тема уроку: Звичайні дроби

Мета уроку:
Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Звичайні дроби»; удосконалити вміння розв’язувати завдання на застосування поняття звичайного дробу, порівняння, додавання та віднімання дробових чисел, перетворення мішаних чисел ;
- розвивати логічне мислення, обчислювальні навички;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- виховувати повагу до національних традицій.

                                                           Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

Слово вчителя. Ми закінчуємо вивчення теми дії з звичайними дробами, ця тема в курсі математики займає одне з перших місць, тому що протягом всього свого життя ми постійно зустрічаємось з дробами. Сьогодні на уроці ми повинні повторити тему дроби і всі дії з звичайними дробами.

Ми з вами на 45 хвилин поринемо у чудовий світ науки, яка зачаровує, дивує оточена містикою та магією – це світ математики. Сьогодні ми матимемо можливість бачити красу квітів і красу математики. Квіти – вічні супутники нашого життя. Квіти створюють піднесений настрій надихають на творчість. Ми побудуємо наш урок так, що будемо сплітати віночок. Вінок – символ життя, долі, життєвої сили, символ дівоцтва. Здавна повелося, що традиційний український вінок має бути з 12 квіток, кожні з яких надано певного символічного змісту. Усього існувало близько 70 видів українського вінка: вікові, дівочі, ритуальні, звичаєві, магічні, весільні та інші. Ми побудуємо наш урок так, що будемо сплітати віночок А з чого ви дізнаєтесь відгадавши загадку:
На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, Їх не зважиш на терезах, І ціни не підбереш (знання)
Ми сплетемо віночок із наших знань.
Перед вами вінок з простих гілок і його краса залежить від вашої працьовитості.

Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій.

Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки до 12 квіток , ми ж будемо плести вінок з 12 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню. Приступаємо до роботи.

1 завдання. Розгадайте кросворд.

Число, що записується під рискою звичайного дробу, називається …
Арифметична дія над звичайними дробами …
Дріб, чисельник якого більший за знаменник, називається …
Число, що записується над рискою звичайного дробу, називається …
Числа, що містять цілу і дробову частини, називаються…
Дріб, чисельник якого менший за знаменник, називається …
Риска дробу означає дію …
Вид чисел, що містить два числа розділених рискою дробу, називається..

Вплітаємо квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові.

2 завдання.

- Вплітаємо квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – життя й безсмертя людської душі , вірність, оберіг домашньої оселі .

3 завдання.
Визначте координатні точки на координатній прямій

О
А В С Е

0 1

Вплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.

4 завдання.
Запишіть у порядку зростання дроби :

9/11; 22/(11 );5/11; 1/11; 1; 6/11; 13/11.

Вплітаємо безсмертник – символ здоров'я

5 завдання.
Порівняйте :
1 і 125/125 ; 3( 1)/4 і 15/4; 75/6 і 51/6;
Ромашка- символ дівочої чистоти, доброта, ніжність, мир, кохання

6 завдання.
Перетворіть на неправильний дріб:

2 11/15= 3 2/(3 )= 10 6/17=

Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте, там верба гине.

7 завдання.

Перетворіть мішане число в неправильний дріб:

4/3 = 25/7 = 83/21=

Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю.

8 завдання.

Виконати дії:

34/6

- Вплітаємо – м’яту. Повна рожа, мак чубатий, між кущами м’ята. І барвінок хрещатий стелиться до хати – обереги духовної спадщини.

9 завдання.

Розв'яжіть рівняння:

а) Х-21/5= 13(4 )/5;

б) ( 2 3/35- Х )+8/(35 )= 12/35.

Вплітаємо квіточку – чорнобривці, що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.

10 завдання.

Розв'язування задач

№ 1153 ; № 1159
любисток. у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.

Відповідь: 145/83
- Вплітаємо гілочки хмелю. Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.

ІІІ. Підсумок уроку.

Наш віночок знань – сплетений. І урок підійшов до завершення.
- Ми сьогодні ознайомилися з одним з національних символів українського
народу – віночком. Розв’язуючи математичні завдання склали віночок, дізналися, що символізують квіти у вінку. Додому кожен з вас отримає листочок з зображенням віночку, і подаруєте своїм батькам, розповідаючи про те, що дізналися на уроці.

Категорія: Уроки | Додав: (10.11.2015) | Автор: Вовчанська Наталія E
Переглядів: 702 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Дякуємо, пані Наталіє, за цікаву ідею! Але не всі завдання видно у форматі документа...
Дата публикации: 10.11.2015 в 19:22
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!