Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Узагальнення знань і вмінь учнів за темою "Слово"

Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слово»

 

Українська мова

 

2 клас

 

Тема: Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Слово»

Мета:Узагальнити знання учнів за темою «Слово», розвивати вміння встановлювати зв'язок між словами в реченні, вправляти в звукобуквенному аналізі, працювати парах, виховувати бережне відношення до природи.

  Хід уроку

І.Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

а)Діти, в країні «Граматика» трапилось лихо. Злі люди захватили цю країну. І подивіться, що вони зробили з нею. Жителі країни звернулись до нас з проханням вигнати лихих людей і відновити чистоту їхньої країни. Ми зможемо їм допомогти, якщо правильно виконаємо ряд завдань.

1. Хвилинка каліграфія

- Яка наступила пора року?

- Які зміни відбулися а природі з приходом весни?

- Які перші весняні квіти ви знаєте?

Дд  Ди  ять  бл  оч  еб  небо

Дивляться проліски блакитними очима на ясне сонечко.

-         Встановити зв'язок між словами в реченні.

-Ми виконали це завдання і ось погляньте – розквітли квіти на нашій картині.

2. – Чи вистачає світла, сонечка нашим квітам? Чи можемо ми сказати, що наше сонечко ясне й тепле? Допоможемо йому? А для цього зробимо звукобуквенний аналіз слова.

- Подивіться уважно ще раз на речення і знайдіть слово в якому більше звуків ніж букв.

Ясне – 2скл.,4б.,5зв.

3. – А погляньте на дерева. Стоять вони майже голі,сумні. Давайте вберемо їх у листя. Для цього нам треба коротко повторити все, що ми знаємо про частини мови і написати цифровий диктант.

 1- іменник, 2- прикметник, 3- дієслово, 4 – службові слова.

Яблуко, яблучний, сонце, співають, під, прапор, український, малювати, навчатись, в, країна, прекрасний.

1,2,1,3,4,1,2,3,3,4,1,2.

                    Пауза – відпочинок

(Лунає музика)

Ось ми з вами потрапили на лісову галявину. Закривайте очі і послухайте спів пташок, шелест трав, відчуйте запах квітів. Раптом налетів легенький вітерець – потріпав ваше волосся, погладив щічки. Але цей пустунець приніс нам дощик.

-         Ой, а що це?Ще й завдання він нам приніс. На своїх краплинках він

залишив слова. Нам потрібно знайти серед них спільнокореневі слова.

Дощ    Дощить   Дощовий   Дощечка

4. Групова робота

- Наступним завданням ми повинні вилікувати озеро. Подивіться, як лихі люди його забруднили. Щоб його вилікувати, попрацюйте з деформованим текстом. Роботу будете виконувати в групах. Кожна група отримає конверт в якому лежать слова. З цих слів ви повинні скласти прислів’я і пояснити його зміст.

Перша група.      Не брудни криниці, бо  схочеш водиці.

Друга група.        Зрубав одне дерево-посади троє.

Третя група.         Доглядай землю плідно, як матір рідну.

5. – Молодці!Подивіться, як радіє водичка в озері, що звільнили її від бруду.

- Відгадайте загадку

Просило вас відгадати

У воді ми живемо,

Не маємо дзьоба,а клюємо

У воді живі,

На суші мертві.(Риби)

-         Так,це риби.

-         Отже,озеро чисте, можемо заселити і рибку. Але перевіримо чи вся

рибка здорова?

   Робота з словниковими словами

Митро     Ясен     Ведмідь     Чирговий

Метро – слово, запозичене з франц.мови.  Французькі інженери назвали паризьку підземну дорогу метрополітен – «Столична». Парижани скоротили це довге слово до короткого – метро.

В метро вбігають школярі.

Завтра чергують Оля і Сашко.

-         Ось ми і вилікували рибку. Тепер можна запустити до нашого озера.

6. – І останнє завдання. «Конкурс кмітливих»

- Перед вами ряд букв. За три хвилини вам потрібно скласти якомога більше назв птахів.

С,Р,И,Й,К,Л,О,В,І,П,А,Т,Е,Н,Ч.

(Сова,сорока,сойка,ластівка,орел,соловей,лелека,ворона,тетерів,пелікан,

павич).

-         От і повернулися птахи в країну.

-         Ми виконали завдання. Повернули спокій і радість в країну Граматики.

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким на віки!

Нехай людина добро приносить –

Бо світ навколо любові просить!

 

Педченко Л. В. ЗОШ №6 м. Черкаси

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (18.11.2009)
Переглядів: 2946 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: МСЛ
0

smile
Дата публикации: 13.03.2010 в 08:57 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!