Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема: В Скомаровський «Три лижні». А Костецький «Лист до птахів» Мета:Вчити учнів перебудовувати вірш на прозовий твір та переказувати його. Удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички аналізу твору. Розвивати темп читання, мовлення, мислення. Виховувати любов та турботливе ставлення до тварин. Форма проведення: усний журнал. Обладнання: паперові пташки та малюнок годівнички, малюнки із зображенням пір року, картки із зашифрованими словами, фішки для ділової гри, картки з деформованими реченнями. Хід уроку ü Зараз ми перегорнемо сторінки усного журналу. 1.Перша сторінка « Без труда нема плода» ü Перевіримо домашнє завдання. а) Гра «кращий читач» Учні читають вірш О.Олеся «Згадую:так я в дитинстві любив…? ü Як ти вважаєш, чи зміг би ти краще прочитати вірш? ü Над чим тобі треба попрацювати? б) Гра «Звукорежисер» Вибіркове читання вірша О.Олеся «Степ» Вчитель показує картинку із зображенням тої чи іншої пори року, а учні зачитують відповідний уривок вірша. 2. Друга сторінка «Не кажи не вмію,а кажи навчусь» а)Повідомлення теми уроку. а ? л п (лист до птахів) б)Передбачення - У кожного з вас на парті лежить пташечка. Подумайте і напишіть на зворотній стороні пташки, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Прикріпіть їх під годівничкою. 3. Третя сторінка. «Три лижні» а)Виразне читання вірша учнем. - Про кого цей вірш? - Чому хлопчики їздили у ліс? б)Словникова робота Гра «Підбери пару» глід доріжка змійкою ялиці декілька стебел зв’язаних разом. в)Самостійне читання учнями г)Гра «Лижна естафета» - Проведемо лижну естафету (читання дощиком) д)Робота над змістом. - Куди їздили хлопці? - Поясніть вислів глухий ліс - Що віз кожен із хлопців? - Чому вони везли сіно, капусту, пагінці у ліс? - Якими були ці хлопці? - Яка головна думка вірша? е)Гра «Розшифруй і прочитай» -Я буду показувати вам картки,на яких зашифровані слова. Ваше завдання швидко прочитати слово і знайти речення, в якому є це слово. КИДИХ (диких) ЧМАТИ (мчати) ЗЙАІЦВ (зайців) УГЛИХЙ (глухий) ЗВИСТАВИ (звивиста) НИЦЬСИ (синиць) є)Підготовка до виразного читання. - Де у вірші потрібно зробити найдовшу паузу? - Як прочитаєте питальне речення? Окличне? ж) Гра «Хто перший з’їде з гірки?» Учні читають вірш скоромовкою (починають читати одночасно). з) Робота в парах. - Переробіть цей вірш на оповідання і перекажіть його зміст. (Через 2 хвилини один учень з пари звітує) 4.Четверта сторінка «Зробив діло-гуляй сміло» Фізкультхвилинка. Пташка високо літає, Зайчик високо стрибає, Тихо лис десь пробігає, Їжачок в траві сидить, Десь в барлозі спить ведмідь. Всіх звіряток цих любіть. 5 П’ята сторінка «Лист до птахів». а)Робота над заголовком - Поміркуйте, про що б ви написали у листі до пташок взимку – хлопці, навесні – дівчатка? б)Виразне читання вірша вчителем. в)Самостійне читання учнями. г)Робота над змістом. - Про що йдеться в цьому листі? - Які запитання ставить автор пташкам? - Що запропонував автор пташкам? - Чому поет написав цей лист? - До чого спонукає вас цей вірш? д)Читання в парах. е)Вибіркове читання. - Прочитайте питальні (розповідні,спонукальні) речення. є)Підготовка до гри. Гра «Компетентність» Учасники: конкуренти – учні, які претендують на роль диктора телебачення; наймачі – учні, які визначають переможця. Вони є представниками телебачення,які наймають на роботу диктора; арбітри – група учнів на чолі з учителем,які вирішують спірні питання. Хід гри 1.Учитель знайомить клас з рольовими обов’язками. 2. Формування команди способом жеребкування: Кому дістався жеребок із «О» - конкуренти,жеребок із « наймачі,жеребок із арбітри. 3. Виступ конкурентів. Учні виразно читають вірш А. Костецького «Лист до птахів» 4. Наймачі радяться кого приймають рішення, кого влаштувати на роботу. ж)Гра «Редактори» В учнів на партах картки з деформованими реченнями. Діти шукають ці речення у вірші і редагують їх. з) – Чим перекликаються ці вірші? 6. Шоста сторінка «Кінець – ділу вінець» Підсумок уроку а) Вправа. «Закінчи речення». - Найцікавіше завдання на уроці для мене було…. - Мені сьогодні вдалося…. - Вдома мені слід працювати над … - Я заслуговую на оцінку…,тому що…. б)Вправа «Нагодуй пташку» - На початку кожен із вас написав свої очікування. Чиї очікування здійснилися, при кріпіть пташечку на годівничку – нагодуйте її. 7. Сьома сторінка. «Що посієш, те й пожнеш» Домашнє завдання. с.64-65,виразно читати,за бажанням вивчити напам’ять один із віршів. Медведєва Тетяна Вікторівна, учитель початкових класів, Федорівська школа Новотроїцького району Херсонської обл. За матеріалами: Освіта.ua | ||
Переглядів: 3844 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/2 |
Всього коментарів: 1 | |
|
ble>