Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

В Скомаровський «Три лижні». А Костецький «Лист до птахів»

Тема: В Скомаровський «Три лижні». А Костецький «Лист до птахів»

Мета:Вчити учнів перебудовувати вірш на прозовий твір та переказувати його. Удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички аналізу твору. Розвивати темп читання, мовлення, мислення. Виховувати любов та турботливе ставлення до тварин.

Форма проведення: усний журнал.

Обладнання: паперові пташки та малюнок годівнички, малюнки із зображенням пір року, картки із зашифрованими словами, фішки для ділової гри, картки з деформованими реченнями.

Хід уроку

ü    Зараз ми перегорнемо сторінки усного журналу.

1.Перша сторінка « Без труда нема плода»

ü    Перевіримо домашнє завдання.

а) Гра «кращий читач»

Учні читають вірш О.Олеся «Згадую:так я в дитинстві любив…?

ü    Як ти вважаєш, чи зміг би ти краще прочитати вірш?

ü    Над чим  тобі треба попрацювати?

б) Гра «Звукорежисер»

Вибіркове читання вірша О.Олеся «Степ»

Вчитель показує картинку із зображенням тої чи іншої пори року, а учні зачитують відповідний уривок вірша.

2. Друга сторінка «Не кажи не вмію,а кажи навчусь»

а)Повідомлення теми уроку.

- Розшифруйте назви творів над якими ми будемо сьогодні працювати.

 

                                                                   а

 

                                                 ?

 

ИЛЖТРІНИ                                             с                                д

3 4 6 1287 5                                                      и                              о

(Три лижні)  

                                                                л                               п

                                                                  (лист до птахів)

б)Передбачення                                                            

- У кожного з вас на парті лежить пташечка. Подумайте і напишіть на зворотній стороні пташки, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Прикріпіть їх під годівничкою.

3. Третя  сторінка. «Три лижні»

а)Виразне читання вірша учнем.

- Про кого цей вірш?

- Чому хлопчики їздили у ліс?

б)Словникова робота

Гра «Підбери пару»

лижня                                   колючий кущ з оранжевими плодами, схожими на шипшину

звивиста                               слід на снігу від лиж

в’язочка                               різновид ялини

глід                                       доріжка змійкою

ялиці                                     декілька стебел звязаних разом.

в)Самостійне читання учнями

г)Гра «Лижна естафета»

- Проведемо лижну естафету (читання дощиком)

д)Робота над змістом.

- Куди їздили хлопці?

- Поясніть вислів глухий ліс

- Що віз кожен із хлопців?

- Чому вони везли сіно, капусту, пагінці у ліс?

- Якими були ці хлопці?

- Яка головна думка вірша?

е)Гра «Розшифруй і прочитай»

-Я буду показувати вам картки,на яких зашифровані слова. Ваше завдання швидко прочитати слово і знайти речення, в якому є це слово.

КИДИХ   (диких)                                ЧМАТИ       (мчати)

ЗЙАІЦВ  (зайців)                                УГЛИХЙ     (глухий)

ЗВИСТАВИ  (звивиста)                      НИЦЬСИ     (синиць)

є)Підготовка до виразного читання.

- Де у вірші потрібно зробити найдовшу паузу?

- Як прочитаєте питальне речення? Окличне?

ж) Гра «Хто перший зїде з гірки?»

Учні читають вірш скоромовкою (починають читати одночасно).

з) Робота в парах.

- Переробіть цей вірш на оповідання і перекажіть його зміст.

(Через 2 хвилини один учень з пари звітує)

4.Четверта сторінка «Зробив діло-гуляй сміло»

Фізкультхвилинка.

                                 Пташка високо літає,

                                 Зайчик високо стрибає,

                                 Тихо лис десь пробігає,

                                 Їжачок в траві сидить,

                                 Десь в барлозі спить ведмідь.

                                 Всіх звіряток цих любіть.

5 Пята сторінка «Лист до птахів».

а)Робота над заголовком

- Поміркуйте, про що б ви написали у листі до пташок взимку – хлопці, навесні – дівчатка?

б)Виразне читання вірша вчителем.

в)Самостійне читання учнями.

г)Робота над змістом.

- Про що йдеться в цьому листі?

- Які запитання ставить автор пташкам?

- Що запропонував автор пташкам?

- Чому поет написав цей лист?

- До чого спонукає вас цей вірш?

 д)Читання в парах.

е)Вибіркове читання.

- Прочитайте питальні (розповідні,спонукальні) речення.

є)Підготовка до гри. Гра «Компетентність»

Учасники:

конкуренти – учні, які претендують на роль диктора телебачення;

наймачі – учні, які визначають переможця. Вони є представниками телебачення,які наймають на роботу диктора; 

арбітри – група учнів на чолі з учителем,які вирішують спірні питання.

 

 

Хід гри

 

1.Учитель знайомить клас з рольовими обовязками.

2. Формування команди способом жеребкування:

Кому дістався жеребок із «О» - конкуренти,жеребок із «   наймачі,жеребок із   арбітри.

3. Виступ конкурентів.

Учні виразно читають вірш А. Костецького «Лист до птахів»

4. Наймачі радяться кого приймають рішення, кого влаштувати на роботу.

ж)Гра «Редактори»

В учнів на партах картки з деформованими реченнями. Діти шукають ці речення у вірші і редагують їх.

з) – Чим перекликаються ці вірші?

6. Шоста сторінка «Кінець – ділу вінець»

Підсумок уроку

а) Вправа. «Закінчи речення».

- Найцікавіше завдання на уроці для мене було….

- Мені сьогодні вдалося….

- Вдома мені слід працювати над …

- Я заслуговую на оцінку…,тому що….

б)Вправа «Нагодуй пташку»

- На початку кожен із вас написав свої очікування. Чиї очікування здійснилися, при кріпіть пташечку на годівничку – нагодуйте її.

7. Сьома сторінка. «Що посієш, те й пожнеш»

Домашнє завдання.

с.64-65,виразно читати,за бажанням вивчити напамять один із віршів.

 

 

Медведєва Тетяна Вікторівна, учитель початкових класів, Федорівська школа Новотроїцького району Херсонської обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.03.2011) | Автор: Медведєва Тетяна Вікторівна
Переглядів: 3844 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 1

Добавил: Алуня
0

angry
Дата публикации: 22.10.2012 в 23:16 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!