Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель учню » Поради та рекомендації [ Додати статтю ]

Тестування

Тестування


Поради учням


Сьогодні я хочу поговорити з вами про тестування, час якого наближується с кожним днем. «Test» у перекладі з англійської мови «перевірка». Термін у 1899 році ввів в обіг американський психолог Джеймс Кейтелю. Проте тести як засіб оцінювання в навчальних закладах вперше почали використовувати у Великобританії ще у 1864 році.

Від інших методів і прийомів оцінювання тестування відрізняється більшою об’єктивністю, скорочує час на перевірку, сприяє дотриманню єдиних вимог, унеможливлює випадковість під час оцінювання знань. Проте є і мінус – тестування дозволяє дуже чітко і швидко визначити рівень знань людини, а ось її здібності залишаються поза увагою.

Розглядаючи проблему готовності до тестування, слід зазначити, що рівень розвитку пізнавальних процесів дозволяє вам успішно упоратися з такою формою оцінювання.

Говорячи про особливості уваги, слід підкреслити, що під час тестування необхідно зосередити свою увагу на предметі діяльності, володіти прийомами переключення уваги, можете самі правильно її організувати. 

Пам’ять також довільна і керована вами. Ви володієте різними прийомами запам’ятовування, можете виділити у матеріалі головне, систематизувати його на власний розсуд, сформулювати те, що запам’яталось. Різко збільшується обсяг осмисленого запам’ятовування.

Ваші пізнавальні можливості відрізняються підвищенням розумової діяльності, здатністю до розуміння абстрактного матеріалу, довільністю інтелектуальної діяльності.

Таким чином, розвиток пізнавальних процесів забезпечує вашу готовність до тестування, а саме:

- уміння виділяти головне;

- уміння бачити схожості та відмінності, порівнювати;

- уміння працювати зосереджено;

- уміння згадувати те, що потрібно для відповіді на запитання;

- уміння узагальнювати та диференціювати;

- уміння міркувати та робити висновки.

Безумовно, ви повинні володіти достатнім обсягом знань з предмета, що поєднує у собі:
* сформовані поняття з предмета;
* наявність ряду відмінностей загального характеру.


Але вам потрібно пам’ятати, що запам’ятовуються не слова, а думки, викладені в них. Чим більше розмаїття позитивних та осмислених зв’язків з одиницею інформації, тим легше вона відтворюється у ситуаціях використання. Крім того, корисно пам’ятати, що завдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які застосували в одному, вже вирішеному, зазвичай не допомагають, а тільки заважають концентруватися та правильно відповісти на нове завдання.

Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє в результаті сконцентрувати увагу всього на одному-двох варіантах, а не п’яти-семи. Хочу порекомендувати вам залишити час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути продивитися її та помітити явні помилки.

Не можна не враховувати стан нервової системи людини: ступінь збудженості та врівноваженості, сили та рухливості (порушення нервової діяльності призводить до швидкої стомлюваності людини й негативно впливають на кінцевий результат). Для вирішення цієї проблеми доцільно проводити міні-тестування майбутнього тестування, яке допоможе поступово адаптувати нервову систему до можливого майбутнього стресу. Для цього можна виконувати якомога більше різних опублікованих тестів з потрібних предметів. Необхідно пам’ятати, що одна із найважливіших вимог тестування – обмежений час виконання. Тому бажано тренуватися із секундоміром у руках: на одне завдання у найпростішій частині має витрачатися не більше двох хвилин.

Також важливою є емоційна підготовка, яка допоможе вам впоратися із хвилюванням в перші хвилини тестування. Якщо ж ви дуже хвилюєтеся, то раджу вам прикрити очі, розслабитися, пригадати щось приємне. І лише після того, як прийде «робочий стан», можна уважно прочитати запитання. Не може бути такого, щоб ви нічого не знали. Тому не слід засмучуватися та лякатися у першу ж хвилину. Рекомендую почати з того питання, на яке ви можете правильно відповісти. Поступово пригадаються й інші. Якщо відповідь невідома, то краще запитання залишити й приступити до наступного.

А тепер надам вам кілька порад для самостійної підготовки безпосередньо за декілька днів до тестування. 

1. Залежно від вашого психологічного типу («жайворонок» або «сова») максимально використовуйте ранішній чи вечірній час для заучування матеріалу.

2. Складаючи план на кожний день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме треба повторити або вивчити.

3. Необхідно чергувати заняття та відпочинок; 40 хвилин занять, потім 10 хвилин перерви (краще у цей час прийняти контрастний душ).

4. Напередодні тестування обов’язково необхідно виспатися. Бажано увечері зробити невеличку прогулянку.

5. Обов’язково налаштовуйтеся на сприятливий результат. Ніколи не слід думати про те, що із завданням можете не впоратися.

6. Вірте у себе. 

Успіхів вам на тестуванні!



Категорія: Поради та рекомендації | Додав: [ADM]Irina (06.10.2008)
Переглядів: 2079 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!