Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель учню » Поради та рекомендації | [ Додати статтю ] |
Молодь самоврядує Тобі нудно?! Ти не маєш чим зайнятися і водночас хочеш отримати багато нових вражень та дізнатися безліч цікавого?! Подивись навколо… Бачиш людей, які занурені у себе і не знають чого вони хочуть від життя? Не будь таким! Ти маєш друзів. Вони хочуть тобі допомогти. Спробуйте хоч трішки змінити світ – і відчуєш насолоду. Створи для себе атмосферу свята, отримай досвід, як володіти ситуацією та керувати людьми. А для цього потрібно зовсім небагато – вміти організувати себе для великих справ. Звичайно, ти сам не завжди впораєшся з цим завданням, а тому це краще робити групою. Отак і народжується наше − молодіжне самоврядування. Хочемо робити, знаємо, що і як робити, і, зрештою, робимо! Головне для нас – бути оптимістами, а тоді всі перешкоди лише допомагають бути наполегливими в досягненні поставленої мети. Ти хочеш приємно провести вечірку з друзями?! Напруж “мізки”, подумай, що і для чого потрібно зробити, хто тобі у цьому поможе і − вперед! Ти хочеш, щоб інші також відчули задоволення від сучасної музики?! Тоді гайда до друзів, знайди те, чого твоїм однокласникам не вистачає. Підготуй апаратуру і − все буде ‘ок! А ще можна зробити багато приємного і цікавого: і в похід піти з друзями, і організувати та провести турнір з улюбленого виду спорту, і допомогти тим, хто потребує допомоги, і посадити дерева, і підготувати концерт, і створити перший сценарій КВК чи іншого “крутого” заходу, та такий, що дорослі аж ахнуть! Все це нам під силу. Лише слід набратися терпіння, бути наполегливим і працювати в команді. Отож, все це під силу нашому молодіжному самоврядуванню. Самоврядування – процес, який дозволяє людині взяти відповідальність за виконання тієї чи іншої справи. Учнівське самоврядування – те ж саме, але коли дорослі не бігають за учнями і не вказують що і як робити. Ініціатива – така риса, яка допомагає позбутися опіки та нарешті зрозуміти, що ти – доросла людина, яка щось вміє та може зробити для себе і оточуючих. Колективна корисна справа (КТС) – цікавий захід, який нами організований, підготовлений і проведений. Інструктор, консультант, соціальний працівник по роботі з молоддю, педагог-організатор, заступник директора з виховної роботи – дорослі, які повинні і хочуть нам, якщо не допомогти, то хоча б не заважати. Учнівський директор та адміністрація в день самоврядування в школі – найщасливіший день. Тоді ми всі захоплено кричимо “Ура!” і йдемо виконувати роботу, яку ненавидять дорослі – керувати, викладати, вирішувати. Частіше б такі дні бували у школі. Президент(прем’єр-міністр, голова) – велика людина у навчальному закладі, коли його не ставлять дорослі та не обмежують правилами, які не нами − молоддю − придумані, бо ми придумуємо краще. Що робити? 1. Обговорити проблеми, які нас хвилюють. 2. Визначити, що можемо зробити. 3. Розробити план дій. 4. Діяти. 5. Оцінити свої дії, визначити здобутки і промахи. З чого розпочинати? Визначити для себе, чому я хочу, щоб наше життя стало цікавішим, змістовнішим, багатшим. · Тому, що я хочу брати участь у цьому! · Тому що нудно дивитися, як ми деградуємо! · Тому що хочу реалізувати свої творчі задуми! · Тому що хочу бути таким, як дорослі! · Тому що хочу, щоб наше життя залежало і від нас самих! · Тому що я хочу, щоб дорослі мене чули і поважали! · Тому що хочу заробити власні кошти! · Зрештою, давайте попробуємо щось зробити корисного, щоб про нас заговорили. Якщо серед цих аргументів немає підходящого для тебе, поспілкуйся з однодумцями. Що робити далі? Якщо ти переконаний, що готовий до реалізації власних мотивів, то рушай далі. Для цього слід зібрати якомога більше однодумців, організовуватися. Як? У тимчасові або постійні групи Зберіться групою, що має спільні інтереси. Як нас зібрати? Потрібно обговорити: · Що тебе цікавить? · Як ти на це дивишся? · Чи можемо щось вирішити? · Яким чином? · А чи не краще це зробити разом? Визначте проблеми, які вас хвилюють і які ви хочете вирішити. Ваше зібрання можемо назвати “Клуб вихідного дня”, “Фан-клуб”, “Ми – майбутнє і тому почнемо його творити сьогодні!”, а ще – Парламентом, Юнацькою республікою, Радою, Комітетом тощо. Назва не повинна бути предметом гострих суперечок. Навпаки, сили та енергію спрямовуйте на те, що і яким чином вирішити, навіщо це треба зробити. Діяльність потребує встановлення певних правил: визначення (встановлення, обрання) лідерів, визначення кола владних повноважень – обов’язків та прав, сфер прикладання зусиль для вирішення проблем. Що слід зробити далі? · Попередити дирекцію навчального закладу, класного керівника про проведення акції/проекту. · Ознайомити з планами і прогнозованими результатами акції/проекту. · Повідомити про акцію якомога найбільше дітей та дорослих людей. · Вкажіть мотиви, чому ви хочете це зробити. Коли реалізовувати свій проект? · Після уроків, у вихідні дні, без шкоди іншим та самому собі. Як залучити громаду до вирішення проблеми? · Звернутися до органів влади із власними пропозиціями. · Звернутися до громади з наболілими проблемами через засоби масової інформації; · Поділитися проблемами з батьками та дорослими. · Провести опитування стосовно проблеми в населеному пункті і оприлюднити його через засоби масової інформації, провести діалог з друзями, в тому числі через Інтернет. · Зібрати кошти та ресурси для реалізації своєї ідеї. Що потрібно для успіху? · Знати проблему (володіти достовірною інформацією про неї). · Спілкуватися з однолітками та дорослими. · Вміти аргументовано переконувати та бути ввічливим. · Вміти творчо опрацьовувати матеріали для друкування у ЗМІ. · Показувати приклад щодо вирішення проблеми. · Сформувати і підготувати програму виступу, в якому пропагуватимуться ідеї покращення життя громади (класу, школи, вчителів, жителів) шляхом вирішення проблеми, яку ви обрали. · Надрукувати листівки, відозви, листи-звернення, рекламні буклети, плакати, малюнки і розповсюдити їх серед однокласників, школярів, жителів населеного пункту. · Створити команду. · Узгодити між членами команди план дій. · Сконцентрувати матеріальні ресурси. · Здійснити чіткий розподіл обов’язків і визначити терміни виконання. · Приступити до роботи і довести її до кінця. · Презентувати результати. Успіхів вам! | |
Переглядів: 2142 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |