Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Використання логічних завдань під час написання каліграфічних вправ з математики

Використання  логічних завдань під час  написання каліграфічних вправ з математики

   

Сучасна педагогічна теорія і практика стверджує, що одним із напрямків у навчанні та вихованні підростаючого покоління є розвиток пізнавальних та творчих здібностей дитини.

  Для цього, щоб розв’язати  цю проблему, необхідно допомогти дитині в розвитку її психічних процесів, становленні психічних функцій: збуджувати пізнавальну діяльність, розвивати уяву, увагу, логічне мислення.

  З цією метою, вчителі постійно шукають та удосконалюють навчальний матеріал, який би допоміг дитині обґрунтувати свої відповіді, будувати логічну послідовність своїх висловлювань, робити свої висновки.

  Пошукова спрямованість завдань, виховання у дітей бажання знайти відповідь самостійно, цікаві завдання й водночас максимальне розумове навантаження -  це  характерна риса сучасних уроків.

   Невід'ємною частиною такого уроку є каліграфічна вправа. Раніше виконання таких вправ зводилось до написання елементів  літер, літер, буквосполучень, слів, речень, або просто рядка цифр. У дітей виконання такої вправи не викликало  ніякої зацікавленості. Але коли написання каліграфічних вправ стали поєднуватися із завданнями логічного спрямування, настрій у дітей змінився. Вони з нетерпінням стали чекати нових завдань, які виконували за пам’яткою, складеною ними.

 

ПАМЯТКА

    1 Прослухай уважно завдання.

    2 Дай правильну відповідь і обґрунтуй  її.

    3 Запиши цифру (літеру), коментуючи написання.

    4 Пиши каліграфічно, охайно.

 

 Пропоную декілька таких завдань, які передують написанню цифр від 0 до 9.

Вони активізують  знання в учнів не тільки з математики, а й з інших навчальних предметів. Але слід пам’ятати, що каліграфічні вправи на уроці, повинні займати невеликий обсяг часу. Логічні завдання потрібно підбирати цікаві та відповідні віковим особливостям молодших школярів.

 

                                        *0*

Рано–вранці, на зорі

Грались  жабки на воді.

Небезпеку враз відчули

І під воду всі пірнули.

Скільки жабок на воді?

Три чи дві? Звичайно, ні!

Тож напишемо в клітинці:

Скільки жабок на воді?

 

                                      *0*

Скільки літрів води у 50–літровій порожній бочці?

На скільки  літрів молока більше в 20- літровому пустому бідоні, ніж в такому самому  5-літровому відрі?

 

                                           *1*

Назвіть найменше дво-(три-,чотири-…)цифрове число. Як утворити з нього одноцифрове число? Якою цифрою воно позначається на письмі?

 

                                             *2*

Користуючись лише додаванням, напиши шістьма двійками число 30.

 (22+2+2+2+2=30)

Користуючись лише додаванням, напиши п’ятьма двійками число, сума першої і другої цифри якого дорівнює 10.

 (22+2+22=46,де4+6=10) можуть бути інші варіанти додавання двійками.

                                                             

                                          *3*

Яке число заховалося в картинах Васнєцова   про богатирів, у Шишкіна про

ведмедів та  в казці про поросят?

 

                                         *4*

Послухай загадку.

Відгадай її

І скажи скоріше

Які числа в ній?

Маю чотири ноги, але ніколи ними не ходжу. (Стіл, чотири)

 

                                         *4*

Чотири маю я крила

Та все ж я не комаха.

Кручусь, повітря розганяю,

А з місця все ще не злітаю. (Пропелер, чотири)

 

                                       *5*

Знайди логічну послідовність і продовж числовий ряд:

5, 15, 25, 35, … Яка цифра найчастіше повторюється? Це, звичайно, цифра…(п’ять).

 

                                      *6*

По базару  жук літав

Та шкарпетки вибирав.

Покрутився, погудів

Аж три пари він купив.

Скільки ніг в жука скажіть?

В зошит цифру запишіть.

                                      

                                         *6*

Математичні ребуси, задачі

Робили ми не раз.

Сьогодні до нас фокус

Прийшов раненько в клас.

Тож часу ми не гаймо

І цифру вибираймо:

- Загадайте число не більше 10; додайте до нього число, що йому дорівнює. Результат помножте на 3, а потім поділіть на число, яке загадали. Яке число дістали? (6)

 

                                                 *7*

Яке магічне число об’єднує  казку «Білосніжка», казку, в якій іде мова про чарівне дзеркало і злу мачуху та іменник «сім’я»?

(Сім гномів, сім братів-богатирів, сім Я)

 

                                               *8*

Яку цифру можна розрізати по вертикалі і отримати третє по рахунку число, а якщо по горизонталі навпіл – початок натурального ряду чисел?

 

 

                                              *9*

Вийшли діти на зарядку                                     

Стали рівно, по–порядку.                               

Вчитель став їх рахувати,                                   

Щоб зарядку розпочати:                                    

Каті дві, Семен, Микола,                                                 

Два Максима, Оля й Толя.

Задоволений він став

І зарядку розпочав.

Скільки всіх робило вранці.

Різні вправи на зарядці?...

Вісім? Ні! А вчитель де?              

Він також любив уранці

Працювати на зарядці !

 

                                      *9*

90 гусей за 90 днів зїли  90кг зерна. Скільки гусей зїдять  9кг зерна за 9 днів?

 

                                       Герасько О.Ю.   м. Умань    Черкаська обл.

 

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (05.06.2009)
Переглядів: 4460 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!