Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Використання логічних завдань під час написання каліграфічних вправ з математики Сучасна педагогічна теорія і практика стверджує, що одним із напрямків у навчанні та вихованні підростаючого покоління є розвиток пізнавальних та творчих здібностей дитини. Для цього, щоб розв’язати цю проблему, необхідно допомогти дитині в розвитку її психічних процесів, становленні психічних функцій: збуджувати пізнавальну діяльність, розвивати уяву, увагу, логічне мислення. З цією метою, вчителі постійно шукають та удосконалюють навчальний матеріал, який би допоміг дитині обґрунтувати свої відповіді, будувати логічну послідовність своїх висловлювань, робити свої висновки. Пошукова спрямованість завдань, виховання у дітей бажання знайти відповідь самостійно, цікаві завдання й водночас максимальне розумове навантаження - це характерна риса сучасних уроків. Невід'ємною частиною такого уроку є каліграфічна вправа. Раніше виконання таких вправ зводилось до написання елементів літер, літер, буквосполучень, слів, речень, або просто рядка цифр. У дітей виконання такої вправи не викликало ніякої зацікавленості. Але коли написання каліграфічних вправ стали поєднуватися із завданнями логічного спрямування, настрій у дітей змінився. Вони з нетерпінням стали чекати нових завдань, які виконували за пам’яткою, складеною ними. ПАМ’ЯТКА 1 Прослухай уважно завдання. 2 Дай правильну відповідь і обґрунтуй її. 3 Запиши цифру (літеру), коментуючи написання. 4 Пиши каліграфічно, охайно. Пропоную декілька таких завдань, які передують написанню цифр від 0 до 9. Вони активізують знання в учнів не тільки з математики, а й з інших навчальних предметів. Але слід пам’ятати, що каліграфічні вправи на уроці, повинні займати невеликий обсяг часу. Логічні завдання потрібно підбирати цікаві та відповідні віковим особливостям молодших школярів. *0* Рано–вранці, на зорі Грались жабки на воді. Небезпеку враз відчули І під воду всі пірнули. Скільки жабок на воді? Три чи дві? Звичайно, ні! Тож напишемо в клітинці: Скільки жабок на воді? *0* Скільки літрів води у 50–літровій порожній бочці? На скільки літрів молока більше в 20- літровому пустому бідоні, ніж в такому самому 5-літровому відрі? *1* Назвіть найменше дво-(три-,чотири-…)цифрове число. Як утворити з нього одноцифрове число? Якою цифрою воно позначається на письмі? *2* Користуючись лише додаванням, напиши шістьма двійками число 30. (22+2+2+2+2=30) Користуючись лише додаванням, напиши п’ятьма двійками число, сума першої і другої цифри якого дорівнює 10. (22+2+22=46,де4+6=10) можуть бути інші варіанти додавання двійками. *3* Яке число заховалося в картинах Васнєцова про богатирів, у Шишкіна про ведмедів та в казці про поросят? *4* Послухай загадку. Відгадай її І скажи скоріше Які числа в ній? Маю чотири ноги, але ніколи ними не ходжу. (Стіл, чотири) *4* Чотири маю я крила Та все ж я не комаха. Кручусь, повітря розганяю, А з місця все ще не злітаю. (Пропелер, чотири) *5* Знайди логічну послідовність і продовж числовий ряд: 5, 15, 25, 35, … Яка цифра найчастіше повторюється? Це, звичайно, цифра…(п’ять). *6* По базару жук літав Та шкарпетки вибирав. Покрутився, погудів Аж три пари він купив. Скільки ніг в жука скажіть? В зошит цифру запишіть. *6* Математичні ребуси, задачі Робили ми не раз. Сьогодні до нас фокус Прийшов раненько в клас. Тож часу ми не гаймо І цифру вибираймо: - Загадайте число не більше 10; додайте до нього число, що йому дорівнює. Результат помножте на 3, а потім поділіть на число, яке загадали. Яке число дістали? (6) *7* Яке магічне число об’єднує казку «Білосніжка», казку, в якій іде мова про чарівне дзеркало і злу мачуху та іменник «сім’я»? (Сім гномів, сім братів-богатирів, сім Я) *8* Яку цифру можна розрізати по вертикалі і отримати третє по рахунку число, а якщо по горизонталі навпіл – початок натурального ряду чисел? *9* Вийшли діти на зарядку Стали рівно, по–порядку. Вчитель став їх рахувати, Щоб зарядку розпочати: Каті дві, Семен, Микола, Два Максима, Оля й Толя. Задоволений він став І зарядку розпочав. Скільки всіх робило вранці. Різні вправи на зарядці?... Вісім? Ні! А вчитель де? Він також любив уранці Працювати на зарядці ! *9* 90 гусей за 90 днів з’їли 90кг зерна. Скільки гусей з’їдять 9кг зерна за 9 днів? Герасько О.Ю. м. Умань Черкаська обл. | |
Переглядів: 4460 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |