Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

„Розвиток творчих можливостей учнів”

„Розвиток творчих можливостей учнів”

Методичні рекомендації

Як психологічна наука пояснює творчість? Творчість - вищий рівень логічного мислення. К.Станіславський писав, що творчість - це напруження всіх духовних сил людини.

Це означає:
1 проникливе спостереження за явищами;
2 гнучкість мислення та уяви в їх складному поєднанні;
3 вибіркове запам’ятовування;
4 вольове напруження, реалізоване в наполегливому пошуку відповіді;
5 пильна увага;
6 емоційна наснага (натхнення).

Види творчості


* наукові;
* технічні;
* ігрові;
* управлінські;
* музичні;
* образотворчі;
* навчальні

Що потрібно для творчості?


* оригінальність;
* нові думки і дії;
* високий рівень знань;
* уміння аналізувати явища, порівнювати узагальнювати, систематизувати;
* багато працювати

Які особистісні якості потрібні для творчості?


* доводити розпочату справу до кінця;
* сміливість думки;
* уміння бачити більше, ніж інші.


Яку роль відіграють загальні можливості в дитячій творчості?


Оскільки можливості мають анатомо-фізіологічну основу, яка виявляється в задатках, творчість залежить від спадкових рис.
Загальні можливості відіграють вирішальну роль у творчості.

Особливості дитячої творчості


* прагнення до знань;
* бажання самостійної діяльності;
* виявлення стійких творчих інтересів;
* цілеспрямованість, наполегливість у розв’язанні завдань.

Риси, притаманні творчому учневі

* упевнено, легко досягає результатів;
* збільшений обсяг матеріалу не викликає труднощів;
* уроки не втомлюють;
* властива розумова зібраність;
* початок роботи і сама праця не потребує додаткових зусиль;
* відсутність інертності.

Що стимулює творчого учня?


* олімпіади;
* конкурси;
* змагання;
* гласність;
* суспільне визнання;
* сім’я, товариші, учителі.

Як розвивати творчість?


1. Спочатку треба визначити, які задатки варто розвивати.
2. Загальні можливості - основа творчості - розвиваються як логічне мислення: учителі знаходять причиново-наслідковий зв’язок, порівнюють, узагальнюють, абстрагують, збирають і поширюють інформацію, дають завдання підвищеної складності, використовують прискорений темп навчання учнів, добирають основний вид діяльності.


Як керувати творчістю учня?


Досліджувати його розвиток у поступі. Використовувати прийоми з розвитку творчості, а саме, прийоми з розвитку творчості пов’язані зі специфікою навчального предмета. Вони досить конкретні.
Наприклад, подібності й відмінності дієприкметників і дієприслівників; подібності і відмінності клімату Європи та Азії.


Як розвивати творчі можливості учня з початковим рівнем навчальних досягнень?


Через поступовий перехід від репродуктивного мислення до продуктивного, а відтак до творчого.
Використовуючи фантастичну уяву.
Навчаючи запам’ятовувати зразки.
Підтримуючи впевненість у своїх творчих можливостях.
Створюючи умови для самовираження в межах своїх можливостей.
Фіксуючи прогрес у розвитку загальних можливостей

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (05.10.2008)
Переглядів: 4912 | Рейтинг: 2.9/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!