Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Педагогічні хитрощі Що робити, якщо учень... ...пропускає букви: 1. Допоможе «чарівний диктант». Диктуємо речення з трьох-чотирьох слів. Учень простукує його ритм і записує за допомогою пунктирної лінії, де замість складів - риски. Наступний етап - записати кожне слово у вигляді крапок за кількістю букв в слові. ...недописує закінчення слів, робить помилки в суфіксах: 2. По-перше, спробуйте все той же «чарівний диктант», але суфікси, закінчення дитина нехай пише буквами, наприклад «дощовий» - - - ов- -», «сонячний» - - - - - - ий По-друге, виголосіть слово і попросіть дитину придумати слово, яке починалося б на передостанню або третю з кінця букву вашого слова. ...плутає букви: 3. Треба створити стійкий буквений образ. Для цього вирізаємо з оксамитового паперу алфавіт (або скручуємо його з товстого дроту, або ліпимо з пластиліну, або купуємо азбуку на магнітиках), і хай дитина на дотик вгадує букви. Здорово спрацьовує пляжна забава: писати букви на спині або на дитячій долоні. ...помиляється в словарних словах: 4. Запропонуйте дитині намалювати картинки з акцентом на «проблемних» буквах, наприклад, змалювати КОРОВУ з очима у вигляді великих букв «О» або «інтелігента» у вигляді пики, в кожному оці якого по букві «І». Граємо за правилами Дайте дошкільникові уволю награтися. Під час гри «за правилами» або «за ролями» в дитині розвивається необхідна для подальшого успішного життя комбінація здібностей до довільної дії і до виконання завдання за зразком, чого і вимагає, зокрема, граматика. До речі Сучасні школярі погано розуміють прочитаний текст Недавно в 30 країнах світу досліджували рівень безпомилкового читання серед старшокласників (методика Рisa). Було виділено 6 рівнів. Найвищий передбачав розуміння складних текстів, уміння дати власну оцінку отриманої інформації, зробити висновок. У країнах таких учнів опинилося 15 - 19%, в Росії - 3%. Наступний рівень повинен був виявити в школярах уміння оперувати текстом, виконувати завдання до нього. У провідних країнах налічується в середньому 22% здібних до цього учнів, тоді як у нас - тільки 13%. Для найнижчого рівня - базового - потрібно уміти знаходити просту інформацію в тексті і відповідати на елементарні питання. Ось тут ми багато випередили - в Росії із завданням впоралися 9% учнів, а в інших країнах - в середньому 6 %. | |
Переглядів: 4584 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |