Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Педагогічні хитрощі

Педагогічні хитрощі

 

 

Що робити, якщо учень...

 

...пропускає букви:

 

1. Допоможе «чарівний диктант». Диктуємо речення з трьох-чотирьох слів. Учень простукує його ритм і записує за допомогою пунктирної лінії, де замість складів - риски. Наступний етап - записати кожне слово у вигляді крапок за кількістю букв в слові.

 

...недописує закінчення слів, робить помилки в суфіксах:

 

2. По-перше, спробуйте все той же «чарівний диктант», але суфікси, закінчення дитина нехай пише буквами, наприклад «дощовий» - - -  ов- -», «сонячний» - - - - - -  ий

 

По-друге, виголосіть слово і попросіть дитину придумати слово, яке починалося б на передостанню або третю з кінця букву вашого слова.

 

...плутає букви:

 

3. Треба створити стійкий буквений образ. Для цього вирізаємо з оксамитового паперу алфавіт (або скручуємо його з товстого дроту, або ліпимо з пластиліну, або купуємо азбуку на магнітиках), і хай дитина на дотик вгадує букви. Здорово спрацьовує пляжна забава: писати букви на спині або на дитячій долоні.

 

...помиляється в словарних словах:

 

4. Запропонуйте дитині намалювати картинки з акцентом на «проблемних» буквах, наприклад, змалювати КОРОВУ з очима у вигляді великих букв «О» або «інтелігента» у вигляді пики, в кожному оці якого по букві «І».

 

Граємо за правилами

 

Дайте дошкільникові уволю награтися.

 

Під час гри «за правилами» або «за ролями» в дитині розвивається необхідна для подальшого успішного життя комбінація здібностей до довільної дії і до виконання завдання за зразком, чого і вимагає, зокрема, граматика.

 

 

До речі

 

Сучасні школярі погано розуміють прочитаний текст

 

Недавно в 30 країнах світу досліджували рівень безпомилкового читання серед старшокласників (методика Рisa). Було виділено 6 рівнів. Найвищий передбачав розуміння складних текстів, уміння дати власну оцінку отриманої інформації, зробити висновок. У країнах таких учнів опинилося 15 - 19%, в Росії - 3%.

 

Наступний рівень повинен був виявити в школярах уміння оперувати текстом, виконувати завдання до нього. У провідних країнах налічується в середньому 22% здібних до цього учнів, тоді як у нас - тільки 13%.

 

Для найнижчого рівня - базового - потрібно уміти знаходити просту інформацію в тексті і відповідати на елементарні питання. Ось тут ми багато випередили - в Росії із завданням впоралися 9% учнів, а в інших країнах - в середньому 6 %.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (06.10.2008)
Переглядів: 4327 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!