Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Програма „Сім’я і школа”

Програма „Сім’я і школа”

 

Філософія родинності має закластися в основу життєдіяльності української національної школи.

         Ще К.Ушинський стверджував, що школа має бути схожою більше на родину, аніж на установу.

         Школа має продовжувати сімейне виховання, працювати в тісному контакті з батьками, налагоджувати взаємозв’язок між школою та родиною, бо це – основна передумова підвищення ефективності навчання та виховання дітей, рівня їхніх знань.

         Родинне виховання, активніше залучення родин до спільної виховної роботи з педагогами дають змогу зменшувати відстань між педагогами, учнями, їхніми родинами, долати між ними бар’єр неузгоджених дій у навчанні та вихованні дітей

         Це, у свою чергу , сприяє підвищенню рівня знань і вихованості учнів.

 

Програма „Сім’я і школа”

 

І етап (вересень) – підготовчий

1.     Створення творчих груп

2.     Вибори оргкомітету

3.     Затвердження програм та планів роботи

 

ІІ етап (жовтень-листопад)

„Вшануймо батька й матір – велику родину мою!”

û      Конкурс на краще родове дерево „Роде мій”

û      Конкурс альбомів „Моя родина”

û      Декада творчості:

1.     Написання творів „Мій тато”, „Мої хрещені”

2.     Виставка малюнків та художніх виробів

3.     Гра-іспит хлопчиків „Лицарські турніри”

Місячник „Вивчаємо рідний край”

 

ІІІ етап (грудень-січень)

û      Калейдоскоп зимових родинних свят

û      Виставка „Кулінарія родини”

 

ІV етап (лютий-березень)

„Світ захоплень моєї родини”

û      Свято родини (гала концерт „Роде наш красний – роде наш прекрасний”)

û      Виставка переможців „Світ захоплень моє родини”

û      Конкурс аплікацій „Там земля мила, де мати породила”

û      Написання творів „Я руки мамині до серці пригортаю”

û      Операція „Сюрприз для мами” (художні вироби, вітання)

 

V етап (квітень-травень)

„Шануй  батька та неньку, родину рідненьку, то буде тобі скрізь гладенько”

1.        Продовжити роботу над альбомами „Моя родина” (збирання народних заповідей, дум та пісень, які існують у твоїй душі)

2.        Вшанування дідусів та бабусь, проведення вечорів розваг

3.        „Смачного вам” – конкурс юних господарок (за рецептами мами)

 

Анкета

(для виявлення ступеня інформованості батьків про професійну

спрямованість їх дітей)

 

І. Яку професію хоче обрати Ваша дитина?

2. Коли з'явилось у неї бажання?

3. Якщо після школи їй не вдасться відразу здійснити свої наміри, чим вона буде займатися? Що в такому випадку порадять батько, мати?

4. Яку професію радять вибрати дитині батько, мати?

5. Підкреслити, з якими твердженнями Ви згідні:

а) вважаю, що у моєї дитини є здібності до професії, яку я їй реко­мендую;

б) сподіваюсь, що у моєї дитини з'являться здібності до професії, яку я їй рекомендую.

Програма інтерв'ю з батьками

 

1. Кількість і склад сім'ї. Хто ким працює.

2. Освіта старших членів сім'ї (матері, батька, баби, діда)

3. Спеціальність матері,            батька.

4. Місце роботи.                   

5. Матеріальна забезпеченість сім'ї! (заробіток на одного члена сім'ї)

6. Дитина виховується (фактично):

а) батьком і матір'ю;

б) тільки батьком;

в) тільки матір'ю;

г) переважно в дитячих установах;

д) батьком і мачухою;

е) матір'ю і вітчимом.

7. Чи мають батьки спеціальну педагогічну освіту?

8. Чи є в них труднощі у вихованні дітей?

а) матеріальні;

б) педагогічні;

в) інші (які?)

9. Чи хворіє часто один із членів сім'ї:

а) батько; б) мати; в) бабуся; г) дідусь; д) інші родичі.

10. Чи має син, донька:

а) велосипед, мопед;

б) магнітофон;                             

в) музичні інструменти;                 

г) спортивні речі                        

д) модний одяг понад необхідного;

е) необхідний одяг.,

11. Як харчується учень:           

а) дуже добре;                              

б)нормально;

в)погано.

12. Чи допомагають батьки в навчанні? Якщо допомагали, то до якого класу?

13. Які покарання і як часто застосовують до своєї дитини?

14. Чи часто батьки користуються заборонами?

15. Чи заохочують свою дитину? Якщо так, то за що і як?

16. Хто з членів сім'ї:

а) вільний час присвячує спілкуванню з дітьми;

б) відвідує батьківські збори;

в) турбується про задоволення потреб дітей;

г) контролює виконання домашніх завдань.

 

Інтерв'ю з учнями

 

Чи хочете ви більше знати про себе, про стосунки із своїми близькими?

Якщо відповісте чесно і добре подумавши, то будете мати мож­ливість краще зрозуміти, себе, своїх близьких.

Відповідайте так: впишіть номер запитання в стовпчик "так" і в стовпчику "ні", якщо відповідь "ні".

Якщо ви не можете дати відповідь "так" або "ні", то ставте знак запитання.

Час відповіді необмежений, але постарайтесь відповідати швид­ко, пишіть, що зразу спало на думку.

Якщо не живете із своїми батьками, то відповідайте на запи­тання з урахуванням людей, з якими ви живете.

1. Чи часто батьки несправедливо критикували тебе?

2. Чи панує у вашому домі атмосфера взаєморозуміння, поваги, лю­бові?

3. Твоє відношення до батька буває хорошим?

4. Чи вимагають твої батько чи мати, щоб ти обов'язково був слух­няним? Чи справедливі ці вимоги, чи ні?

5. Чи був ти нещасливим із-за нестачі грошей в сім'ї?

6. Чи часто у тебе були непорозуміння з одним із батьків через поділ домашньої роботи?

7. Чи здається тобі, що батьки оточили тебе надмірною турботою і опікою?

8. Чи дозволяють тобі батьки запрошувати додому друзів?

9. Чи бувають у вашій сім'ї сварки?

10. Ти часто сваришся з братами чи сестрами?

11. Чи думаєш ти, що твої батьки не вважають тебе дорослим, пово­дяться з тобою як з малою дитиною?

12. У тебе дома завжди було все необхідне?

13. Ти любиш більше матір, ніж батька?

14. Чи був ти нещасливим від того. що батько часто сердиться на тебе?

15. Чи часто батьки відмовляли тобі в самому необхідному?

16. Ти часто повинен був змовчати або піти з хати, щоб в сім'ї був спокій?

17. Тебе часто карали?

18. Чи проводять  свій вільний час з тобою?

19. Ти звичайно з бажанням  виконуєш домашні обов'язки?

20. Чи часто намагався досягти свого, хоча і знав, що неправий?

21. Чи часто тобі буває важко відмовитись від своїх бажань?

22. Чи часто ти не зміг дотриматись слова, яке дав батькам, хоча щиро каявся?

23. Чи батьки завжди хвалять тебе?

 

Орієнтовний план проведення конференції батьків 

„У сім’ї росте дитина”

 

1. Вступне слово директора школи чи заступника з виховної роботи.

2. Шлях до розуміння поведінки дитини (виступ психолога у вигляді бесіди з батьками)

3. Щира розмова (із досвіду батьків, яким вдалося поставити вихо­вання в сім'ї на належний рівень. Пропонується підготуватися  кільком батькам).

4. Помилки та прорахунки

а) виступають ті батьки, які не можуть знайти шлях до взаєморозуміння;

б) слово надасться інспектору в справах неповнолітніх;

в) розповідь про шкідливі звички (лікар-нарколог).

5. Гігієна школяра. НОП вчимо (поради лікаря або шкільної медсестри).

6. Огляд літератури, яка може допомогти батькам у вихованні дитини (повідомлення готує бібліотекар школи)

7. В окремих кабінетах проводиться тестування батьків і дітей. Після короткого дослідження батьки можуть одержати цінні поради щодо виховання дитини. Тестування допоможе краще пізнати себе і своїх дорослих сина чи доньку.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (07.10.2008)
Переглядів: 3451 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!