Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Точне міркування – умова успіху

Точне міркування – умова успіху

 

          

          Для майбутнього кожної дитини необхідні знання математики. Математика – сувора, складна і точна наука. Саме така давня та всеохоплююча наука не знає вікових обмежень. Дитина вперше починає знайомитися з задачами у 1 класі. В цьому віці найкращою формою творчої роботи з математики є розв’язання задач з логічним навантаженням. Це дуже цікаве та разом з тим важке заняття.

         Вивчення математики створює широкі можливості для розвитку розумових здібностей молодших школярів: пам’яті, логічного і критичного мислення, інтуїції, уваги, уяви, інформаційної культури, формування первинних умінь доказово міркувати і пояснювати свої дії, математизувати реальні ситуації. Ще Блез Паскаль писав, що «Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати можливості робити його трохи цікавішим».

         За своїм характером, розвитком та темпераментом кожна дитина є неповторною та єдиною. Є діти, які можуть розв’язувати задачі заради розваги, є такі, які їх розв’язують для того, щоб мати можливість оцінити свої розумові здібності, а є й такі, у яких мета розвинути свої логічні можливості, пізнати та розібратися в тому, що до цих пір їм було маловідомим.

         Здібність мислити послідовно, за законами логіки, вміння використовувати такі прийоми у навчанні формуються у початкових класах. Але не самі по собі, а завдяки великій і послідовній роботі вчителя та розумовим зусиллям дитини. Такі якості учневі необхідні тоді, коли потрібно щось оцінити або обсудити, щось з чимось порівняти, або когось з кимось розсудити.

           Для того, щоб сьогоднішній учень у майбутньому своєму житті став знаючим лікарем, здібним знайти правильні шляхи для лікування хворого, розумним юристом, який вміє глибоко аналізувати всі факти, які має у своєму розпорядженні при веденні слідства і т.п. їм необхідно навчитися мислити за певними, логічними правилами, засвоїти прості та складні види розумових висновків, придбати гнучкість мислення, навчитися легко оперувати судженнями.

           Практика проведення розвиваючих занять показує, що діти, які регулярно розв’язують логічні задачі, мислять більш точно, легше роблять висновки, швидше та якісніше виконують задачі з різних навчальних предметів.

           Навіть, якщо просто розв’язувати кожного дня три-чотири задачі, то в цьому разі час не пропаде марно і зусилля не будуть даремними, тому що здобувається найголовніше у діяльності мислення – вміння керувати собою у проблемних ситуаціях.

           Мета надання таких завдань зрозуміла: викликати бажання до творчості і в учителя, і в дитини на уроці, забезпечити розвиток обдарованих дітей, стимулювати та зацікавити решту учнів. Така робота дозволить вчителю спрямувати свої вміння на всебічний розвиток особистості молодшого школяра через прищеплення інтересу до предмета, розвиток вміння і бажання самостійно здобувати знання та застосовувати їх на практиці.

           Матеріал зібраний учителями міста допоможе кожному вчителю відшукати зерна розвитку здібностей дітей: тренування довільної уваги, вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, класифікувати, спів ставляти. Вміщені завдання сприятимуть поглибленню та закріпленню програмового матеріалу.  

           Таким чином, розв’язання логічних задач з метою розваги, або для перевірки власного розуму та його розвитку, є корисним для кожної дитини, тому що дозволяє їй краще зрозуміти свої можливості. Як казав Декарт Рене «Щоб удосконалити розум, треба більше роздумувати, ніж заучувати».

 

Здібність мислити послідовно, за законами логіки, вміння використовувати такі прийоми у навчанні формуються у початкових класах. Але не самі по собі, а завдяки великій і послідовній роботі вчителя та розумовим зусиллям дитини. Такі якості учневі необхідні тоді, коли потрібно щось оцінити або обсудити, щось з чимось порівняти, або когось з кимось розсудити.

           Для того, щоб сьогоднішній учень у майбутньому своєму житті став знаючим лікарем, здібним знайти правильні шляхи для лікування хворого, розумним юристом, який вміє глибоко аналізувати всі факти, які має у своєму розпорядженні при веденні слідства і т.п. їм необхідно навчитися мислити за певними, логічними правилами, засвоїти прості та складні види розумових висновків, придбати гнучкість мислення, навчитися легко оперувати судженнями.

 

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (18.11.2008)
Переглядів: 1329 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!