Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Інтерактивні вправи

Інтерактивні вправи

 

Зразки інтерактивних вправ, які доцільно використовувати на уроках у початкових класах
 
«Мозковий штурм» або атака
 

Метод полягає у вирішенні проблеми та виробленні певної ідеї за обмежений час (10-15 хвилин).

Обрати керівників груп шляхом прове­дення бліцтурніру (5-6 запитань із теми уроку), решта учасників формується за вибором учнів. 5-6 осіб (оптимальна кількість дітей у групах) розміщуються на­вколо стола. Лідер групи отримує та оголо­шує тему для обговорення та пропонує протягом хвилини по черзі висловити свої думки. Секретар фіксує ідеї. Головне - кількість ідей. Кількість породжує якість. Мають право на існування й абсурдні, на перший погляд, думки. Не допускати кри­тики. Можливе запозичення чужих ідей з метою їх удосконалення. Важливо у процесі обговорення довести правиль­ність своєї думки, а також бажано дійти спільного висновку. Ідеї груп записуються на дошці. У процесі обговорення обґрун­товується остаточний вибір. Рефлексія: «Ця ідея допоможе нам...», «Ми дійшли думки, що...», «У ході обговорення я заці­кавився...».

Вид роботи активізує інтелектуальні здібності дітей, розвиває фантазію, вироб­ляє вміння толерантно ставитись до чужих думок. Ця діяльність потребує певної під­готовки класу, ознайомлення учнів із пра­вилами «мозкового штурму». Доцільно використовувати у 3-4х класах.

Акваріум
 

Поділ на групи аналогічно попередній вправі. Одна з груп займає місце в центрі класу, отримує завдання для обговорення, виконання (дискусія або «мозковий штурм», рольова гра, інсценізація). Протя­гом 3-5-ти хвилин відбуваються розгляд ідеї, виконання завдання, після чого — ко­ротке обговорення того, що почули всім класом. Потім місце за центральним сто­лом займає інша група. Рефлексія: «Я ро­бив це для того, щоб...», «Я відчував, що...».

Цей вид роботи можна використовува­ти на підготовчих етапах до введення більш складних інтерактивних технологій.
 
Навчаючи - учусь
 

Суть прийому полягає в тому, що кожен учень може передати свої знання іншим ді­тям та отримати від однокласників нову для себе інформацію у процесі спілкування.

Кожна група має певний обсяг інфор­мації, розділеної на частини та записаної на окремих індивідуальних аркушах. За певний час діти повинні засвоїти свою час­тину інформації та поділитися з іншим учасником групи. Спілкуватись потрібно тільки з одним учасником. Таким чином, усі діти у групі засвоюють певну суму знань. Потім групи обмінюються делегата­ми, які навчають дітей іншої групи того, що вивчили самі.

Прийом виявився дуже ефективним при узагальненні матеріалу з обраної теми, закріпленні та повторенні вивченого. Стимулює в учнів бажання до навчальної діяльності, створює ситуацію успіху.

Рефлексія: «Я дізнався багато нового завдяки тому, що...».
 
«Мікрофон»
 

Цей прийом може використовуватись як у груповій, так і у фронтальній роботі з учнями, може стати частиною інших інте­рактивних прийомів («Мозкова атака», «Акваріум» тощо). Полягає у вільному висловлюванні ідей, думок або відповідей на запитання. Діти повинні дотримуватись певних правил: висловлюватись по черзі й тільки в символічний (іграшковий) мікро­фон, не перебивати та не критикувати інших.

Даний вид роботи дозволяє виховувати в учнів уміння вислуховувати інших, ба­жання ділитися своїми думками.

Рефлексія: «Коли я висловлювався в мікрофон, я ...». 

Ефект від використання інтерактивних прийомів максимальним буде тільки тоді, коли сам учитель глибоко усвідомить суть і необхідність такої роботи, при цьому врахує вікові особливості та рівень розвит­ку учнів класу.

Демократизація навчання, що є потре­бою суспільства, неможлива без осучаснення уроку. Уроку, який проводиться для учнів і заради учнів. Майстерність учителя сьогодні полягає у творчому підході до конструювання уроків, у постійному прагненні підвищити ефективність на­вчально-пізнавальної діяльності шляхом новітніх організаційних форм. При цьому значущою залишається реалізація на уроці виховних, розвивальних та освітніх завдань.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (19.11.2008)
Переглядів: 5949 | Рейтинг: 3.1/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!