Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Фізкультхвилинки на уроках читання

7.  Ось до лісу ми дійшли,              Ми лісочком йшли,                   

     Потім ми лісочком йшли           Малинку знайшли.

      І грибочок там знайшли.           Дотягнулися, зірвали

      Нагнулися, підняли,                  У кошик поклали                       

      У кошик поклали                       І рушили далі.                          

     І рушили далі.                           

                                    Ми лісочком йшли,

                                    Пташеня знайшли.

                                    Нахилилися, підняли,

                                    В гніздечко поклали

                                    І рушили далі.

8.  Хто ж там, хто вже так втомився,

     І наліво нахилився?

     Треба дружно всім нам встати           (вийти із-за парт)

     Фізкультпаузу почати.

      Сонце спить, небо спить                   (очі закриті долонями)

     Навіть вітер не шумить.                     (присісти)

     Рано-вранці сонце встало                   (відкрити очі, встати, підняти голови,

     Всіх промінням привітало.                 піднятися на носки, руки підвести

                                                                    угору, розвести в сторони, підвести

                                                                    угору, помахати руками)

     Хмарка сонечко закрила

     Слізки срібні зронила.                         ( закрити обличчя руками)

     Ми ті слізки пошукаємо,

     У травичці позбираємо.                       (присідання)

9.  Всі піднесли руки – раз!                    Раз! – і вгору, два! – і вниз

     На носках стоїть весь клас.               На сусіда не дивись.

     Два – присіли, руки вниз,                  Будемо дружно ми вставати,

     На сусіда подивись.                            Щоб ногам роботу дати.

10. Я малюю зайчика для вас – раз!              (колові рухи руками над головою)

      Це у нього голова – два!                                     (руки кладуть на голову)

      Це у нього вуха догори – три!                            (підняти руки вгору)

      Це стирчить у нього хвостик сірий - чотири!   (повертати тулуб вправо,

                                                                                       вліво)

      Це очиці весело горять – п’ять!                         (руки до очей біноклем)

     1, 2, 3, 4, 5 – нам потрібно спочивать!

     Тож піднімемо руки вгору

     Та подивимось на зорі.

     А тепер всі руки в боки –

     Як зайчики – скоки, скоки.

11. Забавлялись зайченята                 (встати, підняти руки вгору, потягнутися)

      Виглядаючи маму і тата.             (руки на пояс, повороти вліво, вправо)

     Ось так – лапку до лапки             (поплескати в долоні)

     Ось так – шапку до шапки           (руки до голови, вгору)

     Ось так – вусом потрусим           (похитати головою)

     Так, так, так!                                 (пострибати)

12. Раз! Два! Всі присіли,                Три, чотири - нахилились

      Потім вгору підлетіли.               Із струмочка дружно вмились.

      П’ять, шість – всі веселі              Ніжками затупотіли.

     Крутимось на каруселі.               Дев’ять, десять - відпочили

     Сім, вісім – в поїзд сіли              Й за навчання дружно сіли.

13. Станемо струнко! Руки в боки !              А тепер, як жабенята

      Пострибаємо, як сороки,                          Хочем трохи пострибати.

      Як сороки – білобокі.                              –Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

      Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!                  Щоб спочила голова!

14. Раз, два – усі пірнають,

      Три, чотири – виринають,

      П’ять, шість – на воді кріпнуть крильця молоді.

      Сім, вісім – що є сили всі до берега поплили.

     Дев’ять, десять – розгорнулись, обсушились, потягнулись.

15.   Раз! Два! Час вставати:       

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Зайчик сонячний до нас

Завітав у вільний час.

Будем бігати, стрибати,

Щоб нам зайчика впіймати.

Прудко зайчик утікає

І промінчиками грає.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутись нам до справ.

 

Орієнтовні вправи для фізхвилинок

1. „Пташка”.   Ноги разом, носки в сторону, руки по боках. На рахунок „раз” – піднімаємо руки вгору і піднімаємося на носки. На рахунок „два” – висхідне положення. Руки – як крильця у пташки, яка летить, - вгору-вниз, вгору-вниз.

2. „Годинник”.  Ноги разом, руки на поясі. На рахунок „раз”- голову нахиляємо до правого плеча, на рахунок „два” – до лівого. Як годинник – тік-так, тік-так.

3. „Вітрячок”.  Ноги на ширині плечей, тулуб нахилено вперед, руки розведені в сторони. „Раз”- права рука піднімається вгору, а ліва вниз, дивимося на праву руку вгору. „Два” – ліва рука піднімається вгору, а права вниз. Дивимося на ліву руку вгору.

4. „Деревце”. Ноги на ширині плечей, руки піднято вгору. На рахунок ”Раз-два” –нахиляємося вправо, на рахунок „три-чотири” – випрямляємося. Вітер подув сильніше, і деревце нахиляється частіше. На рахунок „раз”- вправо, на рахунок „два” – випрямилися, на рахунок „три” – вліво, на рахунок „чотири” –випрямилися.

5. „М’ячик”. Присядь на ногах, руки поклади на колінця. Стрибай, не випрямляючись, як маленький м’ячик, - раз, два, три, чотири...

6. „Паровозик”. Сядь на підлогу, по черзі згинай і розгинай руки і ноги, як паровозик – чух – чух - чух..

7. „Іван-покиван (Ванька-встанька)”. Сядь на підлогу, ноги зігни в колінах, обійми коліна руками. На рахунок „раз-два”- перекат на спину, „три-чотири”- висхідне положення.

8. „Коник”. Стрибай, як маленький коник, високо піднімаючи по черзі кожне коліно; можна стрибати по кругу.

9. „Зайчик”. А тепер до нас завітали зайчики, вони ще маленькі, лапки підігнули до грудей. Їм весело, вони високо стрибають на двох ніжках. І ти стрибай разом із зайчиками.

10. Вихідне положення - сидячи на стільці, руки вздовж тіла розслаблено.

      1 – нахил голови назад, 2 – нахил голови вперед.

     Вправу виконувати повільно, спину тримати рівно, голову нахиляти як можна далі.

11. Вихідне положення – ноги на ширині плечей, руки вбоки.

      Кругові рухи руками вперед і назад.

12. Вихідне положення - сидячи на стільці, руки до плечей, лопатки зєднати.

      1 – 2 – нахил вправо, 3-4 – нахил вліво.

13. Вихідне положення – руки на плечі. Відставити праву ногу назад на носок, руки підняти вгору, прогнутися, подивитися на кисті рук, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з лівої ноги.

14. Вихідне положення – руки на поясі. Повернути тулуб наліво, руки в бік долонями вгору, повернутися у вихідне положення. Те саме, але в інший бік.

15. Вихідне положення – основна стійка. Підняти вперед праву ногу, зігнуту  в коліні. Руками притиснути коліно до грудей, повернутися у вихідне положення. Те саме, починаючи з лівої ноги.

16. Вихідне положення – основна стійка. Поставити праву ногу вперед на носок, підняти руки вперед, стискуючи і розпрямляючи пальці. Праву ногу в бік, руки в сторони, продовжуючи стискувати і розпрямляти пальці. Приставити ногу, опустити руки. Те саме, починаючи з лівої ноги.

17. Рухи тулуба вправо-вліво, вперед-назад, навколо своєї осі.

18. Згинання і розгинання ніг, вставання із сидячого положення і повернення у вихідне положення.

Література

1.  Бойченко Т. та інші. Як  виростити дитину здоровою: Посібник для батьків учнів молодшого шкільного віку. – К.: Прем’єр-Медіа, 2001. – 204 с.

2.  Запорожець А.В. Значение ранних периодов детства для формирования детской личности// Принцип развития в психологии. – М., 1978.- С.263.

3.  Коростелев Н.Б.Воспитание здорового школьника: Пособие для учителя/ Под ред. В.Н.Кардашенко. – М.: Просвещение, 1986. –С.16-17

4.  Методические рекомендации по организации воспитательной работы с учащимися шестилетнего возраста в условиях продленного дня и в школах-интернатах.-К., 1986. – С.81- 86.

5.  Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педагогічних факультетів- К.: Абрис, 1997. –С. 291.

 

             ЛАРИСА ВОЛОДИМИРІВНА КРАВЧУК,                               
 викладач кафедри методики та психології
 дошкільної і початкової освіти

                                                            ІППО КМПУ імені Б.Д.Грінченка

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (07.01.2009)
Переглядів: 8879 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!