Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Інтелектуально-розважальна гра «Брейн-ринг»

Основи здоров’я. 3 клас. «Стихійні лиха»

Інтелектуально-розважальна гра

«Брейн-ринг»

 

Мета: виявити, конкретизувати й узагальнити знання про різні стихійні лиха. Навчити дітей працювати підгрупами. Розвивати інтелектуальні здібності, швидкість реакції.
Обладнання: "брейнрингівські" столи (червоний та зелений) з лампочками відповідного кольору, табло з цифрами, пісочний годинник, дзвінок.
Методичні рекомендації.

Учасники поділені на кілька команд по 6 чоловік в кожній.
Грають 2 команди. Гра проводиться у 4 раунди. По закінченню 1 раунду команда-переможець грає з наступною командою. Виграє та команда, яка дійде до фіналу.

Кожний раунд має 6 запитань. Потрібно уважно вислухати запитання ведучого і тільки потім натиснути на кнопку. Якщо лампочка загорілася раніше - "фальц-старт" (заборона відповіді). На обмірковування дається 1 хвилина.
Всього раундів може бути 3-4, це залежить від кількості педагогів. Якщо до фіналу дійшли дві команди ("нічия"), розігрується ще одне додаткове запитання.


Раунд 1

1. Що таке надзвичайна ситуація?
(Ситуація за межею норми.)
2. Сильний вітер з грозою, дощем або снігом.
(Буря.)
3. Скупчення найдрібніших крапель води або кристалів льоду в нижчих шарах атмосфери, які роблять повітря непрозорим.
(Туман.)
4. Дуже сильний дощ.
(Злива).
5. Гуркіт і тріск, що супроводжують блискавку під час грози.
(Грім.)
6. Сильний перемінного напрямку вітер із снігом.
(Віхола.)

Музична пауза


Раунд 2

1. Що таке стихійне лихо?
(Стихíйне ли́хо — це природнє явище, яке має надзвичайний характер та призводить до порушення нормальної дiяльностi населення, загибелi людей, руйнування i нищення матерiальних цiнностей.)
2. Теж саме, що й віхола?
(Завірюха.)
3. Дуже сильний вітер, що може спричинити великі руйнування: валити будівлі, зривати дахи, виривати з корінням дерева.
(Ураган.)
4. Снігова буря, метелиця в степу.
(Буран.)
5. Тонкий шар льоду на поверхні землі, деревах тощо.
(Ожеледиця.)
6. Атмосферні опади у вигляді білих зерноподібних кристалів.
(Сніг.)

 

Музична пауза

Раунд З

1. Що таке "аварія"?
(Аварія — це: небезпечна подія техногенного характеру, що створює на об'єкті, території або акваторії загрозу для життя і здоров'я людей і призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи завдає шкоди довкіллю.)
2. Сильний вітер, буря, буря зі снігом, заметіль.
(Хуртовина.)
3. Атмосферні опади, що випадають із хмар у вигляді краплин води.
(Дощ.)
4. Затоплення водою великої частини суші навесні, коли річка виходить з берегів при розтаванні снігу, льоду або від тривалих дощів чи великих злив.
(Повінь.)
5. Електричний розряд у повітрі під час грози, який найчастіше супроводжується громом.
(Блискавка.)
6. Повітря над землею дуже насичене водяною парою, імла, туман, дуже дрібний дощ.
(Мряка.)

 

Музична пауза


Раунд 4.

1. Дуже сильний вітер, ураган.
(Буревій.)
2. Послідовність дій під час землетрусу.
ДІЇ ПІД ЧАС ЗЕМЛЕТРУСУ: Зберігайте спокій, уникайте паніки.

  • Дійте негайно, як тільки відчуєте коливання грунту або споруди, головна небезпека, яка вам загрожує - це предмети і уламки, що падають.
  • Швидко залишіть будинок та відійдіть від нього на відкрите місце, якщо ви знаходитесь на першому - другому поверсі.
  • Негайно залишіть кутові кімнати, якщо ви знаходитесь вище другого поверху.
  • Негайно перейдіть у більш безпечне місце, якщо ви знаходитесь у приміщенні. Станьте в отворі внутрішніх дверей або у кутку кімнати, подалі від вікон і важких предметів.
  • Не кидайтесь до сходів або до ліфта, якщо ви знаходитесь у висотній споруді вище п'ятого поверху. Вихід зі споруди найбільш буде заповнений людьми, а ліфти вийдуть з ладу.
  • Вибігайте з будинку швидко, але обережно. Остерігайтесь уламків, електричних дротів та інших джерел небезпеки.
  • Віддаліться від високих споруд, шляхопроводів, мостів та ліній електропередач.
  • Зупиніться, якщо ви їдете автомобілем, відчиніть двері та залишайтесь у автомобілі до припинення коливань.
  • Перевірте чи немає поблизу постраждалих, сповістіть про них рятувальників та, по можливості, надайте допомогу.)

3. Місце в річці, морі з круговим рухом води, що утворюється внаслідок дії протилежних течій.
(Вир.)
4. Послідовність дій під час повені.
(ДІЇ В ЗОНІ РАПТОВОГО ЗАТОПЛЕННЯ ПІД ЧАС ПОВЕНІ, ПАВОДКА:

  • Зберігайте спокій, уникайте паніки.
  • Швидко зберіть необхідні документи, цінності, ліки, продукти та інші необхідні речі.
  • Надайте допомогу дітям, інвалідам та людям похилого віку. Вони підлягають евакуації в першу чергу.
  • По можливості негайно залишіть зону затоплення.
  • Перед виходом з будинку вимкніть електро- та газопостачання, загасіть вогонь у грубах. Зачиніть вікна та двері, якщо є час - закрийте вікна та двері першого поверху дошками (щитами).
  • Відчиніть хлів - дайте худобі можливість рятуватися.
  • Підніміться на верхні поверхи. Якщо будинок одноповерховий - займіть горішні приміщення.
  • До прибуття допомоги залишайтесь на верхніх поверхах, дахах, деревах чи інших підвищеннях, сигналізуйте рятівникам, щоб вони мали змогу швидко вас знайти.
  • Перевірте чи немає поблизу постраждалих, надайте їм, по можливості, допомогу.
  • Потрапивши у воду, зніміть з себе важкий одяг і взуття, відшукайте поблизу предмети, якими можна скористатися до одержання допомоги.
  • Не переповнюйте рятувальні засоби (катери, човни, плоти та інше).

5. Як діяти після сигналу "Хімічна тривога "чи "Радіаційна небезпека"?
6. Послідовність дій під час пожежі.

Підведення підсумків. Оголошення переможців, вітання.

 

Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів – гімназія № 30  м. Вінниці

Вчитель: Присіч Л.В.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.04.2009)
Переглядів: 5267 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!