Основи здоров’я
Урок-казка «Солом’яний бичок»
Мета і завдання: ознайомити дітей із причинами виникнення пожеж та з елементарними правилами протипожежної безпеки; закріпити в них знання про небезпеку гри з сірниками, вогнем; сприяти розвитку словника: ознайомити із значенням рідковживаних слів (стодола, господа); вчити дітей самостійно робити висновки. Матеріал: ілюстрації до казки”Солом’яний бичок”, малюнки із зображенням наслідків пожежі. Метод ведення заняття: введення в казку, бесіда. Попередня робота:ознайомлення дітей з рідковживаними словами:
стодола –приміщення для господарських потреб;
господа – домашнє господарство.
Вступна частина - Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну подорож - у казку. Ось солом’яний бичок, та ще й смолений бочок. Сірника лиш запалить - і бичок згорить умить. Вже нікого він не зловить, й дід не порадіє, Тільки купка попелу і жаринка тліє. А як вітер-пустунець налетить із поля, Запалає все навколо, хата і стодола. Буде лихо скрізь і всюди… Де взялось та звідки? А всього лиш навсього сірник взяли дітки. Пустували, жартували, й кинули у казку, А що з цього вийшло, слухайте, будь ласка.
Читання казки
Жив бичок у діда й баби, все було у них до ладу. Баба пасла на травиці і плела з квіток косиці. Дід у хаті майстрував, лад в господі скрізь давав. В гості внуки завітали, радо дуже їх приймали, Пирогами частували, молочком всіх напували. І погратись на лужок відпустили діточок. Сумно стало їм у лузі :“В що пограємо ми, друзі? Нишком сірники я взяв, коли дід відпочивав. В гру веселу будем гратись, хто з вас хоче розважатись?”- Так сказав найстарший внук й сірники він взяв до рук. А молодший: “Ні, не тронь! В сірниках живе вогонь”. “Ну, малий, ти й боягуз, знай: вогню я не боюсь. Він живе в коробці мирно, лагідний він і спокійний. Він і гріє, й не пече, і нікуди не втече.” А сірник був пустотливий, жартівливий, не лякливий, Думає в коробці нишком: “Я втечу від вас, мов мишка, Тільки випустіть мене - вже ніхто не здожене.” Та й побіг вогонь по лузі, й знаєте, Що вийшло, друзі? Хату ледве залили, а бичка вже не змогли! Добре внуки, що вціліли, тільки пальці обгоріли. Щоб всі знали малюки, що недовго до біди, Що вогонь буває різним:коли добрим, коли грізним. Щоб не трапилось біди, сам це знай та всім кажи: СІРНИКИ ТИ НЕ ЧІПАЙ, ПРО ЦЕ ЗАВЖДИ ПАМ’ЯТАЙ! Бесіда за змістом прочитаного: - Що трапилось з солом’яним бичком? - Як зустріли дід та баба своїх внуків? - Що зробив старший внук? - Чому він не послухав свого меншого брата? - Чому ігри з вогнем приводять до лиха? - Коли вогонь буває другом, а коли ворогом? (Дидактична гра з елементами теорії розв’язання винахідницьких завдань ТРВЗ: ”Добре чи погано.”) - Що треба робити, коли виникла пожежа? - Закріпити з дітьми правила поведінки під час пожежі.
Розробила завідувач методичного кабінету Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Волинської області Алла Семінович.
|