Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Будь активним охоронцем природи Урок читання. 3 клас Тема. Будь активним охоронцем природи Матерiал уроку. Євген Гуцало “Перебите крило”. Мета. Вчити складати характеристики дiйових осiб, визначати їхнiй стан, спiвпереживати з героями. Удосконалювати навички зв’язного мовлення, правильного читання, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати у дiтей турботливе ставлення до птахiв. Хід уроку 1. Мовна розминка. 1. Мовно-фонетична розминка. Гра “Яке слово не таке, як iншi”. «Летiла лелека, заклекотiла до лелеченят: лелеченята, лелеченя»! Летiть на луки лупооких пуголовків у калюжах ловити» (до, на). 2. Робота зi скоромовкою. Ходять лелеки по лузi, Ходять лелеки у тузi: Завтра у вирiй далекий Будугь летiти лелеки. (М. Пізнанська) Гра «Дощик, дощ, злива, сонце». (Читання напiвголосне пошепки;голосно швидко; голосно скоромовкою; читання мовчки). 3. Складання прислiв’я iз деформованого речення. лелека, родиться, там, Де, щастя, водиться. (Де лелека водиться, там щастя родиться.) — Крiм повiр’я, що лелеки селяться на хатi у добрих i сердечних людей, iснує вiрування про те, що лелека приносить дiтей. А в будинок з гнiздом чорногуза на даху нiколи не вдарить блискавка. Лелека — це символ добра i справедливостi, любовi до рiдного краю, людської вiрностi. — II. Повiдомлення теми i мети уроку. — Ми продовжимо читати оповiдання Євгена Гуцала «Перебите крило” про лелечу сiм’ю, яка поселилася на хатi у Дениса. III. Опрацювання оповiдання С. Гуцала “Перебите крило”. 1. Робота над 3, 4, 5 частинами твору. а) Словникова робота. Тренування у правильному читаннi складних слiв. б) Читання вголос частин (по абзацах). — Що зробив Олег лелекам? Як Денис прореагував на вчинок Олега? в) Аналiз змісту i вибiркове читання. — Яку радiсну звiстку принiс одного дня тато? Якi почуття охопили Дениска? Доведiть словами тексту. — Про що була друга розмова хлопцiв? Чиї слова звучать з почуттям радостi i гордостi, а чиї — iз зневагою? — Що Олег запропонував зробити Денису? Чи порахував лелеченят Денис? Чому? Прочитайте. Про яку рису характеру хлопця це свiдчить? (Помiркований, вдумливий, обдумує можливi наслiдки своїх дiй). Прочитайте, як автор описує, як лелеченята вчилися лiтати. Яке почуття охоплювало Дениса, коли вiн спостерiгав цю картину? А як реагував Олег? Прочитайте. — Що зробив Олег лелецi? Як до цього поставився Дениско? — А як би ви вчинили на його мiсцi? — Чи зажило крило у лелеки? А чому Дениско хвилювався? Прочитайте. г) Вправи на розвиток швидкостi читання. Гра «Розвідники» — Прочитайте, як автор по-рiзному називав лелек. (Боцюни, лелека, чорногузи.) — А у народi їх ще називають босяк, бусол, бузько, веселик, гайстер, а поетична назва — “бiлий птах з чорною ознакою”. — Знайдiть i прочитайте речення, якi передають почуття: радостi, глузування хвилювання, переляку. — Знайдiть i прочитайте у третiй частинi абзац, у якому є слова “глипнула на свiт”. Як ви зрозумiли цей вислiв? — Прочитайте у четвертiй частинi абзац, у якому є порiвняння “наче підняло”. д)Читання в особах е) Добiр заголовкiв до частин. ж) Диференцiйованi завдання. Група 1 Пiдготуватись i прочитати в особах 3частину оповiдання. Група 2 Пiдготуватись i прочитати в особах 4 частину оповiдання. Перевiрка Група 1 Скласти план 4 частини. Група 2 Скласти розповiдь-продовження цієї iсторії. IV. Тест 1. Що вiдчув одного ранку Денис? а) Сьогоднi вiдлiтають лелеки. б) Сьогоднi вiн захворiв. 2. Яку новину повiдомив батько? а) Лелеки полетiли у вирiй. б) Лелеки повернулися. 3. Що зробив тато? а) Забрав лелек до хати. б) Прогнав з даху. 4. Чому лелеки повернулися? а) У лельки було поранене крило. б) Захотiли жити у Дениска. 5. Що сiм’я Дениска вирiшила зробити з лелечою сiм’єю? а) Залишити у себе i доглядати. б) Здати в зоопарк. Вiдповiдi: 1) а; 2) 6; 3) а); 4) а); 5) а. V. Робота в зошитах VІ. Висновок з прочитаного. — Євген Гуцало назває своє оповiдання “Перебите крило”. Який заголовок можете запропонувати ви? Чому? — Яка головна думка оповiданкя? (Требо уміти вiдповiдати за вчинки, турбуватися про птахiв.) — Чи хотiли б ви включитися в події, якi розгортаються в оповіданні? — Кого з героїв оповiдання ви обрали б собi за друга? Чому? — Яке ваше враження вiд прочитаного твору? VІI. Пiдсумок уроку. | |
Переглядів: 4838 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |