Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Зв’язок прикметників з іменниками

Зв’язок прикметників з іменниками

Відкритий урок з української мови у 3 класі до тижня української мови.

Тема: «Зв’язок прикметників з іменниками»
Загальнопізнавальні цілі: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови, його роль у мовленні, закріплювати вміння встановлювати логіко-граматичні зв’язки; розвивати вміння точно і доречно
вживати прикметники у мовленні, розвивати логічне мислення, увагу учнів; виховувати інтерес до книги,естетичне відчуття прекрасного в природі.
Конкретизовані навчальні цілі:
знання: знає правило написання слів у реченні, впізнає слова-назви ознак предметів у реченні, тексті;
розуміння:
наводить приклади слів-назв ознак предметів;
застосування:зв’язує за допомогою питань іменник з прикметником;
аналіз:
співвідносить прикметник з поданими іменниками, за характерними ознаками визначає сам предмет;
синтез:
складає речення зі словосполученнями
«іменник+прикметник»;
оцінювання:
підсумовує одержані знання про зв’язок прикметника з іменником.
Обладнання: таблиці «Українська мова. 3 клас», таблиця «Розвиток мовлення. Опис зимового лісу», роздатковий матеріал «Склади речення», індивідуальні картки для опитування.


Хід уроку

1.Організація класу.
2.Етап орієнтації щодо місця заняття, яке проводиться, в цілісному навчальному курсі.
- Робота за таблицею №37 «Самостійні частини мови»:
-Ми вже вивчили таку частину мови як іменник ( показ на таблиці).-На попередньому уроці почали вивчати про прикметник.
Повторення знань про прикметник за таблицею №38:
-Що означає прикметник? На які питання відповідає? На які ознаки вказує? Яким членом речення виступає?
- Гра «Розвідники»:відшукати прикметники на класних кутках і таблицях(національний куток, державний, географічна карта, їстівні гриби, мова мелодійна, милозвучна і т.д.)

3.Мотивація наступної діяльності.
Робота над загадкою про журавля. На дошці - таблиця зі схованими прикметниками:Великий перелітній птах з довгими ногами і довгим прямим дзьобом.
-Чи можливо визначити про якого птаха йдеться мова?
-Що для цього потрібно?(Точні ознаки)
-Ми сьогодні на уроці ще будем працювати із загадками,де прикметники відіграють важливу роль.


4.Етап покладання мети.
Створення проблемної ситуації.
Робота за таблицею з описом зимового лісу (у прикметників змінені закінчення,діти їх виправляють).
Ліс потонув у глибокій снігах.Стиха похитують важких кронами сосни-велетні.Ніби гномики, туляться до них молодий сосонки.
-Що тут не так? Чому? Із якими словами зв’язані прикметники?
-От саме про цей зв’язок прикметників із іменниками ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці.Будемо вдосконалювати свої вміння добирати саму ті прикметники,які вимагатимуть дані іменники і у словосполученнях, і в реченнях.Все це потрібно, аби мова ваша була багатшою, яскравішою, емоційнішою.


5.Етап проектування.
На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати за таким планом:
1.Ознайомлення з правилом за темою.
2.Вправляння у доборі словосполучень «іменник+прикметник».
3.Каліграфічна хвилинка.
4.Написання диктанту,взаємоперевірка у парах.
5.Творчі завдання у групах:
-складання речень,
-робота з дитячою книгою,
-самостійна робота за робочими картками,
-підсумкові ігри за темою уроки.
Отже,ми сьогодні будемо працювати і колективно,і в парах,і у групах,і самостійно.Відповідно,оцінки будуть «групові» і індивідуальні на протязі уроку за допомогою «фішок».


6.Робота за планом уроку.
а)Запис теми у зошитах.
б)Робота за таблицею №39:
-зачитування правила,
-читання віршика,
-складання словосполучень.
в)Каліграфічна хвилинка.
-Гра «Знайди букву».
Знаходження слів з буквою «ха»в описі зимового лісу(за таблицею).
-1 рядок-повторити написання з`єднань их,ах,ох;
-2 рядок-дібрати слова з даними з`єднаннями і записати(наприклад:лихий,шаховий,мохнатий).
г)Диктант.
Зняти таблицю опису лісу.Діти добирають заголовок до тексту .
Взаємоперевірка у парах.
Завдання по групах:виписати з речення(перша група -з 1-го речення і т.д.)прикметники з іменниками із запитаннями у дужках.
д)Фізкультхвилинка.
Розминка рук,гімнастика для очей.
е)Творча робота в групах.
Складання речень з прикметниками зі слів,надрукованих на окремих карточках.Запис у зошитах.
Оцінюється груповими балами на дошці і індивідуально «фішками»(за презентацію роботи).
є)Вибірковий диктант.
Діти виписують іменники з прикметниками в зошити із загадок:
-Є лісі звір пухнастий,
А у нього-хвіст смугастий,
Знає звір багато нот,
Називається(єнот).
-Перемурзану тваринку
Ти вгадаєш за хвилинку.
Довге рильце,хвіст гачком,
Ніс рожевий-п`ятачком.
ж)Вибіркове письмо (робота в групах).
Аналогічна робота з книжечками загадок.
Перша група:
-Дивний птах з рожевим пір`ям,
Наче мальва на подвір`ї,
На ногах тонких та рівних.
Має назву птах-(фламінго).
Друга група :
-Стебельце-шорстка драбинка,
У серединці -чорна вуглинка,
Пелюстки блискучі,як лак .
Це квітує червоний (мак).
Третя група:
Пара довгих вушок,
Сіренький кожушок,
Скорий побігайчик,
А зоветься(зайчик).
з)Робота з підручником
Вправа 89-учні складають речення,записують на дошці і в зошитах.
и)Самостійна робота.
Дібрати прикметники до іменників(робота у збірниках карток для опитування,картка №18).


7.Підсумок уроку.
На уроці ви вчились добирати прикметники до іменників і вже знаєте, що ці дві частини мови міцно пов’язані між собою.
То ж зараз я перевірю,як ви навчились добирати прикметники.
На дошці прикріплюються картинки із зображенням тваринок:
корова,півень,кошеня.Діти виходять (по групах) до дошки і записують у стовпчик прикметники під картинками.
Наприклад:
1
велика
плямиста
спокійна
добра
рогата
2
різнобарвний
гордий
поважний
співучий
сміливий
3
маленьке
пухнасте
грайливе
сумне
руде
-Гра «Впізнай слово»:за поданими прикметниками «впізнати»іменники:
-рідна,лагідна,найдорожча(матуся),
-запашний,білий,смачний(хліб),
-білий,холодний ,пухкий(сніг),
-пухнаста,руда,хитра(лисиця),
-великий,просторий,світлий(клас),
-прозора,холодна,джерельна(вода),
-чорна,велика,снігова(хмара),
-яскраве,тепле,лагідне(сонце).
Визначення групи-переможця, аплодування,виставлення балів.
-Нехай сонечко всіх нас скоріше зігріє,зима відступає,світлішає і теплішає у наших домівках.
Диференційоване домашнє завдання:виписати по 2-3 загадки з прикметниками з книжечок, сильнішим-скласти загадки.

Михайлова З.Я.

http://www.zolochiv-school4.org.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (13.06.2009)
Переглядів: 7944 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!