Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Як живеться твоїм речам? Мета: вчити дітей тримати в чистоті та порядку особисті речі, одяг, книги, зошити, навчальне приладдя; приступати до занять лише після того, як наведено порядок на робочому місці ( столі, парті); після закінчення занять вміти правильно зібрати речі в портфель. 1. Відгадування загадок дітьми. ( Загадки про шкільне приладдя, особисті речі). Не кущ, а з листочками, Не сорочка, а зшита, Не людина, а розповідає. ( Книга). * * * Є у мене деревина, В ній дуплиста серцевина. Вліз у дірку хвацький писар, Вічно пише і мовчить. Сам, як дерево завдовжки, Тільки ніс з дупла стирчить. ( Олівець). * * * Де можна в портфелі Сховати приладдя: і гумку, І ручку, і навіть фломастер? ( У пеналі). * * * По папері походжаю, Хоч одну лиш ніжку маю. П’ю багато, та не їм. Про все на світі розповім. ( Ручка). 2. Декламування вчителем уривка вірша . А що в портфелі? Нумо, глянемо, що в ньому, Поки йде завзята гра. Бо ж портфель, усім відомо – Є обличчям школяра! Ось – книжки. Та що це з ними?! Чом вони у плямах синіх, Пошматовані, брудні? Страшно глянути на них! Подивіться на сторінку, - Не сторінка – а « картинка», Помальована така! А обкладинка – ну й горе! – Ніби побувала вчора В людожерливих руках!.. ( А. Костецький). 3. Обговорення прочитаного. Запитання до учнів: - Що можна сказати про господаря цього портфеля? - Подумайте. Чи все гаразд із зошитами, підручниками у вашому портфелі? - Чи несхожі ви на цього господаря? 4. Тренувальні вправи. А) Складання речей у портфель; наведення порядку на парті. Б) Конкурси: « Портфель – обличчя школяра», « Чия парта найохайніша?» 5. Аналіз етичної ситуації. Дмитрик тусає носком черевика. Вчитель робить йому зауваження: « Зіпсуєш черевики – будуть вони виглядати, як старі». « Ну то й що!- безтурботно відповідає хлопчик. – Мені мама нові купить, ще кращі за ці!» 6. Обговорення прочитаного. Запитання і завдання для учнів: - Чи можна сказати, що Дмитрик дбайливий хлопчик? - Як ви гадаєте, чи цінує він працю мами і загалом усіх тих людей, котрі пошили ці черевики? - Пригадайте випадок, коли можна сказати про когось: « Він виявився бережливим». - 7. Розкриття значення висловлювання: « Потрібну річ далеко не клади». 8. Запитання до учнів: - Як називають людину, що стежить за своїми особистими речами? ( Дбайлива, зібрана, охайна). | |
Переглядів: 8788 | Рейтинг: 3.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |