Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

У школі всі такі знайомі. Правила шкільного життя. Правила спілкування з учителем у бібліотеці. У шкільній їдальні.

У школі всі такі знайомі

 

Тема. У школі всі такі знайомі. Правила шкільного життя. Правила спілкування з учителем у бібліотеці. У шкільній їдальні.

Мета: вчити шанобливого ставлення до всіх працівників школи на конкретних прикладах знайомими учнів із правилами спілкування з учителями та обслуговуючим персоналом; розвивати вміння чемно поводитись; виховувати уважність і тактовність у спілкуванні.

Обладнання: плакат «Правила поведінки», таблиця «Вузлики на пам’ять», прислів’я записані на дошці.

 

І. Організація учнів

Всі мерщій сідайте діти

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руки вчасно піднімати.

ІІ. Робота над темою заняття.

1.     Розгляд малюнків.

-         Де знаходяться діти?

-         На яких малюнках вам подобається їх поведінка, а на яких ні?

-         Чому?

2.     Слово вчителя.

-         Сьогодні ми поговоримо про культуру поведінки учнів у школі, в бібліотеці і в їдальні. Послухайте загадку. Що це?

Вчить читати й рахувати,

І писати і співати

Всіх дітей довкола

Наша люба … (школа).

-         Правильно – це школа. В школі ви проводите багато часу, тому школу називають другою домівкою. Отож і вдома, і в школі діти повинні дотримуватись певних правил поведінки.

-         Які ви знаєте правила поведінки в школі?

-         Отже ви увійшли в школу, що ви повинні зробити найперше?

(Привітатися з черговим вчителем, навіть якщо ви його не знаєте. Хлопчикам зняти головний убір. Спокійним шагом піти по коридору, вітаючись з вчителями і батьками.)

-         Зайшовши до класу, що ти повинен сказати?

-         Як ти повинен спілкуватися з учителем?

Пам’ятай, роз розмовляти з учителем необхідно ввічливо, спокійно, потрібно вміти вислухати все, що говорить вчитель.

3.     Поясніть поведінку дітей у певних ситуаціях.

a)     Ти запізнився на урок. Треба зайти в клас і сісти за парту. Як ти будеш себе вести? Що скажеш?

b)    Учитель дає завдання учням, а тобі треба негайно про щось його запитати?

c)    Ти тільки на уроці виявив, що забув зошит (ручку) удома. Що ти зробиш?

d)    У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них учень побачив свого класного керівника, і проходячи повз нього ввічливо сказав: «Добрий день, Олена Миколаївна!»

e)     Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень: «Добрий день!» - і пішов далі.

-         Молодці всі добре справились з цим завданням. А зараз пограємо.

4.     Гра «Правила для учнів» (діти імітують відповіді рухами)

·       Заходить учитель – треба встати. (Встають)

·       Коли він дозволить – тихо сядь. (Тихо сідають)

·       Спитати хочеш не гукай. (Сваряться пальчиком)

·       А тільки руку піднімай. (Піднімають руку)

·       У школі парту бережи. (Витирають кришку парти)

·       І на парті не лежи. (Схиляються на столи)

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

(Випрямляються, кладуть руки на парту)

Не стрекочи на уроках

Як папуга, чи сорока.

(Махають руками ніби крилами)

-         Чи згодні ви з такими правилами?

-         Яке з правил вам найважче виконувати?

5.     Робота з загадками. Послухайте загадки, які приготували діти. Відгадайте.

а). Білі поля, гарні орачі.

Хочеш розумним бути –

Бери та вчи. (Книга)

б). Що мовчить, а розуму вчить? (Книга)

в). Язика не має, а всіх грамоті навчає? (Книга)

г). Бачити - не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує. (Книга)

-         Де можна побачити велику кількість різноманітних книг?

-         Хто із вас відвідує бібліотеку?

-         Чому ви туди записалися?

Дійсно ви берете книжки яких у вас немає вдома. Прочитайте прислів’я. подумайте, для чого потрібні книги? Спробуйте це пояснити за допомогою прислів’їв.

Книга корисна, коли її читають.

З книгою подружишся – розуму наберешся.

Одна книга тисячі людей навчає.

Книгу читають не очима, а розумом.

6.     Інсценівка «Ображена книга»

(До класу заходить дівчина в костюмі Книжки. В руках у неї пошарпані брудні книжки. Плаче.)

Учитель:  Чого Книжко, плачеш?

Книжка: Подивіться, що сталося з моїми друзями (показує). Що ж тепер робити?

Учитель: Діти, хто з вас знає як лікують книжки? Допоможіть.

(Два учні лікують книги)

Учитель (до Книжки): Ось і полікували ми твоїх подруг.

Книжка: Дякую. Дуже вас прошу, діти, не ображайте свої книжки! Лікуйте їх вчасно.

7.     Послухайте розмову двох хлопчиків.

Підійшов Юрасик до Андрійка у читальному залі й каже голосно:

-         Ходімо звідси, тут нічого робити. Тільки книжки і все. Не цікаво.

Андрійко йому нічого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: мовляв тихо.

-         Як ви думаєте, чому?

-         Як же треба поводитись у бібліотеці?

У бібліотеці не можна голосно розмовляти, сміятися.

Дотримуйся тиші. Поважай увагу оточуючих до книг. Якщо не змогли самостійно вибрати книгу, зверніться до бібліотекаря.

Обов’язково подякуйте бібліотекарю за надані послуги.

8.     Кожен день ви відвідуєте шкільну їдальню і мабуть помітили, як ведуть себе учні. Подивіться кілька сценок.

а). Черговий: Діти, до їдальні!

Учні по черзі миють руки, раптом вбігає Богдан, розштовхуючи дітей, пробирається до умивальника. Діти витирають руки рушниками, а Богдан просто струшує з них воду, оббризкуючи всіх навколо. Діти стають один за одним у колону, а Богдан втискується у середину.

-         Чи правильно поповодились діти?

-         Хто неправильно? Чому?

б). Діти заходять до їдальні спокійно, один за одним, а Владик голосуючи, розмахуючи руками, штовхаючись; поквапливо сідає за стіл, випереджаючи інших.

         - Яких помилок у своїй поведінці припустився Владик?

         в). Діти обідають. Юля крутиться, підстрибує на стільці, соває ногами. Тоді починає сміятися й розмовляти з повним ротом, голосно сьорбає, плямкає.

         - Чи все сподобалося у поведінці Юлі? Що саме?

         9. Тепер спробуйте самі скласти правила поведінки за столом.

Учень 1. За столом сиди рівно, не витягуй ноги далеко від стільця, це заважає іншим. Не штовхайся.

Учень 2. Коли сідаєте їсти, то лікті ставити на стіл не можна.

Учень 3. За столом користуйтеся серветкою. Ваш зовнішній вигляд має бути приємним для інших.

Учень 4. Обов’язково перед їжею побажайте один одному «Смачного» або «приємного апетиту».

Учень 5. Не забувайте після їжі дякувати дорослим за обід і прибирати за собою посуд.

Я сподіваюсь, що ви тепер будете поводитись згідно з цими правилами, про які ми сьогодні говорили.

ІІІ. Підсумок заняття.

-         Що ж нового ви дізналися?

-         Що вам найкраще запам’яталося?

Давайте поводитись завжди і всюди так, щоб за вас нікому не було соромно.

 

Література:

1.     ж. «Розкажіть онуку», 2003 р. № 3-4; 2003 р. № 30

2.     «Заняття з етики в початковій школі», Е.І. Кривоший

3.     «Пізнавальні завдання з ознайомлення з навколишнім світом у 1-2 класах», З.В. Друзь

Кислинська Л. В., вихователь групи продовженого дня,

Уманський навчально-виховний комплекс  «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – колегіум» № 7

 

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (24.07.2009)
Переглядів: 8271 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!