Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Що? Де? Коли? Урок-гра
Тема. Підсумковий урок теми «Усна народна творчість». Мета. Ознайомити дітей з різними казками. Перевірити знання з вивченої теми. Вчити виділяти головне в казці, швидко орієнтуватися в підручнику і книжках. Розвивати зв'язне мовлення, техніку читання і пам'ять, колективізм, дружбу. Обладнання. Збірки казок «Українські народні казки», «Семиліточка» і підручник «Читанка»; виставка книг: «Українські народні казки», дзиґа, іграшки, призи; «Чорний ящик»; написи: «В світі казок», «Що? Де? Коли?», «Хто багато читає, той багато знає»; ілюстрації до казок; годинник і грамзапис. (В центрі класу два столи, на яких круг з секторами і дзиґа. В класі парти поставлені одна проти одної по чотири в кожній групі. На дошці — девіз: «Хто багато читає, той багато знає». Запис: — Що? За тему ми вивчаємо? (усна народна творчість). — Де? В казках, піснях, загадках, прислів'ях. — Коли? На уроках читання». На столі — виставка казок і виставка малюнків). · Дорогі діти, шановні гості! · Сьогодні ми беремо участь у засіданні клубу «Що? Де? Коли?». Одним з завдань для вас, шановні судді, буде вірно оцінити знання учасників кожної команди, порахувати зароблені командами очки і визначити команду переможців. · В засіданні клубу беруть участь 4 команди. Прошу капітанів представити свої команди (4 команди по 8 чоловік). Девіз нашого уроку: «Хто багато читає, той багато знає». Що за тему ми вивчаємо? (Усна народна творчість) Де? (В казках, піснях, загадках, прислів'ях) Коли? (На уроках читання) · Сьогодні у нас підсумковий урок теми: «Усна народна творчість». Право працювати за центральним столом отримає та команда, яка найбільше запам'ятала казок і дасть першою відповідь на питання: · Як одним словом можна назвати словосполучення «народна творчість»? (Фольклор) · Прошу учасників команди зайняти місця за робочим столом. Правила гри. 1. Першими мають право відповідати учасники команди, що швидше піднімуть сигнальний круг. 2. За вірну відповідь на запитання команди отримують 1 очко. · У нас на засіданні присутня Сова — символ мудрості. Для учасників у неї багато запитань, а для переможців — призів. · Багато питань-завдань надіслали ваші ровесники — учні 4-х класів нашої школи. · Починаємо засідання клубу: «Що? Де? Коли?». Дзига до ваших послуг. Бажаю успіху. (Дзиґа зі стрілкою вказує номер сектора, в якому лежить конверт із запитанням). Сектор 1. Проти вас грають учні І команди. — Шановні знавці! Перед вами герой багатьох казок (Вовк). Увага! Запитання. — Назвати казки, на сторінках яких ви зустрічались з ним. Яким його зображено? Сектор 2. Учні ІІ команди. — Дорогі знавці усної народної творчості! Якщо ви уважно читали збірки казок, то не могли не помітити поділ казок на групи. Увага! Запитання. — На які групи діляться казки? Навести приклади до кожної групи. Бажаємо успіху! (Хвилина на роздуми). Сектор 3. Проти вас грають учні ІІІ команди. — Шановні знавці! Скажіть, будь ласка, що засуджується в казках. (Хвилина на роздуми). Сектор 4. Музична пауза. Перекличка українських народних пісень, що починаються на «Ой...». Сектор 5. Проти вас грають учні ІV команди — ваші сусіди. — Дорогі знавці! Персонажі яких казок тримали в руках цей предмет {булава)! Знайдіть ці казки і зачитайте те місце, де про неї розповідається. Щасти вам, любі друзі! Сектор 6. Чорний ящик. Проти вас грають учні V команди. - Шановні знавці! За одну хвилину вам потрібно відповісти: герої якої казки знаходяться в ящику? - Увага! Герої цієї казки, ходячи один до одного в гості, залишалися голодні. Підтвердити свою думку словами з тексту. Сектор 7. Проти вас грають VІ команди. — Шановці знавці! Деякі відомі народні казки екранізовано, з великим успіхом проходять казкові вистави на театральних сценах. Увага! Запитання. Назвіть казку, для якої написано слова цієї пісні: Я лисичка, я сестричка, Не сиджу без діла. Хто композитор одноіменної опери? Сектор 8. Музична пауза. Пісня «Лисички-сестрички» з опери «Коза-Дереза». Сектор 9. Проти вас грають VІІ команди. — Дорогі знавці! Розгляньте малюнки і відгадайте, до яких казок ці ілюстрації. Зачитайте уривки з цих казок. Будемо вдячні за відповідь. Сектор 10. Проти вас грають VІІІ команди. — Любі друзі! Уявіть себе на деякий час казкарями і складіть казку, персонажами якої повинні бути їжак, козлик і дерево. Бажаємо успіху! (Хвилина на роздуми). Сектор 11. Проти вас грає ваша перша вчителька. — Дорогі знавці! Пригадайте вислови персонажів, що стали прислів'ями, а частіше — крилатими висловами. Бажаю успіху! Сектор 12. Проти вас грають ІХ команди. — Шановні знавці! Розкажіть коротко улюблену казку. Спасибі вам. (Хвилина на роздуми). Підсумок уроку. Слово суддям: · Просимо назвати команду, яка перемогла. · Чи сподобався урок? · Що було цікавого? | |
Переглядів: 3361 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |