Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
В.О.Сухомлинський «Дуб під вікном» Урок читання Тема уроку: В.О.Сухомлинський «Дуб під вікном» Мета уроку: 1.Познайомити з оповіданням В.О. Сухомлинського «Дуб під вікном»; розширювати словниковий запас учнів; вчити свідомого, правильного читання; 2. Розвивати творчі здібності учнів за допомогою методики ТРВЗ (вчити системному аналізу об’єкта, опису предмета на основі МФО), розвивати уяву дітей; 3. Виховувати любов до природи . Хід уроку Зараз на вулиці весна, дерева і кущі вкриваються молодим листям, але є одна рослина, на якій досі не облетіло ТОРІШНЄ листя. Спробуйте здогадатися, що я маю на увазі…(Гра «Так-ні»). Правильно, мова йшла про дуб. (З’являється малюнок дуба. Об’єкт розглядається через системний оператор) 1. Що це? (називається об’єкт) 2. Що він вміє робити? (Чим корисний для людей?) 3. З яких частин складається? Як кожна частина допомагає виконувати його «головну справу»? 4. Де росте дуб? 5. Чим був дуб раніше? Звідки він з’явився? 6. Які в нього тоді були частини? Чим відрізнялися від тих, що є зараз? 7. Чи вмів він тоді виконувати своє «головне діло»? 8. Як зміниться дуб в майбутньому? Які нові справи в нього з’являться? 9. Що треба, щоб так вийшло? На дошці поступово з’являється екран системного оператора
Бачите, як багато ми знаємо про дуб. А сьогодні дізнаємося ще більше. Ми познайомимося з оповіданням Василя Олександровича Сухомлинського «Дуб під вікном». Читання учителем оповідання до слів «Настав ранок. Покликав дідусь трьох синів і дев’ятьох внуків, покликав внучку-красуню і сказав…» (мозковий штурм) -Діти, що ж сказав дідусь? (Діти пропонують свої ідеї) - Ваші припущення дуже цікаві. А хочете дізнатись, як закінчилася ця історія в оповіданні? Тоді слухайте. (Вчитель дочитує текст до кінця) Фізкультхвилинка під спокійну музику Уявіть, що ви – маленькі жолуді, що впали на вологий ґрунт і стали проростати… Словникова робота Кам’яну валіснико ситиперено в-сяРоз-рос-та трьох крівча с-сяРоз-рі хдев’ятьо ментфунда рівчак – довга заглибина в землі фундамент – основа будинку, яка знаходиться під землею - Відкрийте «Катрусю» на сторінці 201, самостійно прочитайте це оповідання і подумайте, чому саме так вчинив лісник? Чому ж лісник вирішив краще перенести кам’яну хату, ніж зрубати дуба? (Дідусь не зрубав дуба, бо він любив природу, любив дуба, наче свого сина, який ріс разом з його дітьми та внуками.) МФО (Метод фокальних об’єктів) Син (який?) дуб (переносимо якості І предмета на ІІ) Маленький Дорослий Гарний Веселий Кучерявий Сумний Вдячний - Відшукай лише одне речення, яке було внутрішнім рішучим запереченням внучці: ніколи цей дуб ніхто не спиляє, бо він ваш ровесник, діти. - Чи зрозуміли почуття батька-дідуся діти та внуки? Яким реченням це можна переконливо довести? Емпатія - Хай тепер кожен з вас уявить себе цим великим, могутнім дубом. Ти бачиш, що ти заважаєш людям, яких ти любиш. Ти застиш їм сонце, але відійти вбік ти не можеш, - ти ж міцно тримаєшся коренями за землю. Що ти відчуваєш, про що думаєш? - Тобі шкода, що лісник та його сім’я тепер будуть жити далеко, і , можливо, забудуть про тебе. Що ж можна зробити? (може прилетіти фея і зробити так, щоб мої корені перетворилися на ноги і я просто відійду від вікна, щоб не затуляти людям сонця) Фізкультхвилинка. - Прочитаємо текст в особах: автор, внучка, дідусь. Підсумок уроку: Чого вас навчило це оповідання? Що нового ви дізналися? Якщо вам було цікаво, можете прочитати інші оповідання В.О. Сухомлинського.
| ||||||||||
Переглядів: 8340 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |