Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Вживання дієслів у прямому і переносному значенні. 4 клас Тема. Вживання дієслів у прямому і переносному значенні. Мета. Поглиблювати знання учнів про вживання дієслів у прямому і переносному значенні. Закріплювати матеріал про змінювання дієслів за часами та числами. Працювати над розвитком мовлення та мислення учнів, збагачувати їх словниковий запас. Вчити працювати самостійно, вдумливо, наполегливо. Матеріали до уроку: Тематичний словник школяра К.С.Прищепи та В.Г.Лук'яненка, орфографічні словники, ребуси, картинка "Весна", сигнали. План і хід уроку І Організація классу ІІ. Основна частина уроку 1. Оголошення теми та мети уроку. Діти пояснюють, що означає вживати слова в прямому і переносному значенні; з якою метою це робиться. 2. Хвилинка каліграфії. Додаткове завдання м м м ммм Ребус, у якому зашифровано вислів ме ма мл ум ом "Книжка мовчки все розкаже". марніти, марнувати, Треба розшифрувати його і пояс мешкати нити. І Знайти значення слів. ІІ Знайти значення слів. Скласти речення з одним із слів у прямому значенні. ІІІ Знайти значення слів. Скласти речення з одним із слів у переносному значенні. Перевірка. 3. Робота за підручником. Вправа 405. І Виконати вправу. Підкреслити дієслова, вжиті в переносному значенні. ІІ Виконати вправу, поширивши перше речення другорядними членами. Перевірка вправи. До дієслів ставимо питання. Визначаємо час і число дієслів. 4. Відгадування ребуса. а) У ребусі зашифровано слово кипіти. ■ Що означає це слово? (Бурхливе перетворення рідини в пару при нагріванні). ■ Як це дієслово вживається - в прямому значенні чи у переносному? ■ Які фразеологізми із словом кипіти ви знаєте? (Кипить робота. Кипить від гніву (обурення). ■ Як ви розумієте ці фразеологізми? ■ Запишіть фразеологізми в зошити. б) Від зими ми переходимо до весни. Кипить подіями березень. Кожного дня природа підносить нам сюрпризи. (Пояснюємо значення слова сюрприз). ■ Поширити перше речення другорядними членами. Визначити граматичну основу обох речень. ■ Доповнити тексти кількома реченнями. Допомога: картинка "Весна". ■ Доповнити тексти кількома реченнями, передавши емоції (позитивні чи негативні). Перевірка. 5. Підбір дієслів до іменників, Старий дід мости помостив. Молода прийшла - мости рознесла. (Мороз і весна) - Хлопчики записують слово мороз, а дівчатка - весна і добирають до цих слів дієслова таким чином, щоб вони були вжиті в переносному значенні. Наприклад: мороз - тріщить, кусає, щипає, падає, пересівся, малює тощо. Весна - прийшла, прилетіла, прилинула, завітала, розбудила, уквітчала тощо. ■ Складання усно спонукальних речень про мороз і весну, використовуючи підібрані дієслова. 6. Робота з віршем. Послухайте уривок з твору Лесі Українки: ...Стояла я і слухала весну, Весна мені багато говорила, Співала пісню дзвінку, голосну, То знов таємно-тихо шепотіла... Бесіда: Що могла "сказати" Лесі весна? ■ Скласти 2-3 речення, що могла "сказати" весна Лесі Українці? ■Продовжити: Коли земля прокинеться від зимового сну... ■Текст-міркування: Казав мені дідусь: " Весняний день рік годує "... Перевірка. 7. Робота з прислів'ями. Які ще прислів'я про весну ви знаєте? Наприклад: Проспиш весною - заплачеш зимою. Весна ледачого не любить. Весна - наша мати: хто не посіє - не буде жати. Зійшов сніжок - березень за плужок. Весна багата на квіти, а хліба у осені позичає. У березні погода один день блисне, а сім днів кисне. Березень у зими кожуха купив, а через три дні продав і т.д. Записуємо кілька прислів'їв, вказуємо дієслова, визначаємо, в якому значенні вони вжиті. 9. Перевірка додаткового завдання (ребус, який діти розгадували протягом уроку). Тлумачення виразу. Чи можна цей вираз вважати прислів'ям? ІІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання. ■ Скласти опис дятла для довідника юного натураліста, використавши опорні слова. ■ Скласти опис-загадку "Дятел". | |
Переглядів: 19474 | Рейтинг: 2.2/13 |
Всього коментарів: 0 | |