Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження Учнi. Спитай у тата чи у мами, Які професiї у них. Професiй в свiтi є чимало, Сповна їх вистачить на всiх. Та є одна помiж професiй, Якої вчаться всi в життi, Яка для кожного найперша, Якої вчитимемось ми. Учитель, лiкар чи геолог, Письменник, слюсар чи шахтар — Всi називають головною Одну професiю — школяр! Бо всiм вiдомо, що без школи, Без знань, що мусиш там набуть, Не станеш у життi нiколи Тим, ким в дитинствi мрiєш буть. А.Костецький Учитель. Ми наблизились до останньої зупинки «Наукова». Це зупинка, яка має свiй девiз (всi учнi повторюють разом). Раз-два, запам’ятай: До школи вчасно прибiгай. Три-чотири, треба знати: Майна шкiльного не псувати, Товарищам допомагати, «Добрий день» чемно казати, Гарно вчитися усiм, Бо школа — це наш другий дiм. Учитель. Як ви гадаєте, для чого потрiбно ходити до школи? Учні. В школу йдемо недарма: Вчення — свiт, невчення — тьма. Ми прийшли знання здобути, Хочем грамотними бути. Бо знання нам необхiднi, Дуже, дуже всiм потрiбнi. Ну, а книжка нас навчить, Як на свiтi треба жить. Йти до школи не боюся, Що не вмiю, то навчуся. В школi вчитель допоможе. Вiн усе на свiтi може! Буду в школi вчитися читати, Гарно писати i рахувати, Буду в альбомi своїм малювати, Твори писати, вiршi вивчати. Обіцяю не лінуватись, Добросовiсно трудитись. Педагогiв поважати— І оцінки гарнi мати. Книги й зошити любити, Берегти, а не губити. Акуратним завжди бути, Щоб нiчого не забути. Буду вчитись я сумлiнно І поводитись вiдмiнно, Щоб батьки могли радiти, Що такi в них гарні дiти! За велику справу я в життi беруся. Не кажу: «Не вмію», а кажу: «Навчуся!» Я навчусь писати, рахувать, читати, Бо в життi складному треба розум мати! Хто грамоти вмiє — добре жне i сiє. Хто багато знає — той життю радiє. Вчення — свiтло ясне, а невчення — тьма, І життя нещасне там, де знань нема. Треба завжди, дiти, книгу всiм любить, Бо вона навчає, як на свiтi жить. В мудростi народнiй є про це багато, Добре того вчити, хто все хоче знати. І тепер у школi треба всiм трудиться, Дуже добре вчитись — в життi знадобиться. Живем в країнi казки, Чарiвний свiт довкола. Кругом все має душу... Нове вiдкриє школа. Ми будемо учитись на «вiдмiнно», Із поведiнкою в нас буде все гаразд, Та ви приймiть нас iз любов’ю тiльки, І поведiть у перший клас. Учитель. Хлопчик Мишко, про якого я прочитаю вам одну історію, зовсім не вважав цю подію святковою. Ось послухайте. Казковий сон Заснув Мишко, і сон йому наснився: Він у казковім царстві опинився. Мишка зустріли радо в царствi тiм І запросили прямо в царський дiм. Цар промовляє: «Я гостей шаную, У мене залишитись пропоную. Призначу воєводою. Ти як У бойових мистецтвах? Чи мастак? Мишко згадав уроки фiзкультури: Стрибки та бiг, та iншi ще «тортури» І швидко відповiв царевi: «Нi! Мистецтва не пiд силу цi мені». «А царським лiтописцем хочеш стати? Чи вмієш гарно й грамотно писати?» Мишко згадав про зошити свої, Про помилки та двiйки й каже: «Нi. Я лiтописцем не зумiю стати. На жаль, я, царю, не мастак писати». Цар спохмурнiв, а потiм мовив так: «Ти, певно, в математицi мастак? Умиєш вправно й точно рахувати?» Мишковi довелося пригадати Уроки математики, i ось Сказатя «Ні» утретє довелось. Цар запитав: «А що ж ти, хлопче, вмієш? Що добре знаєш i про що ти мрiєш? — «Царем я мрiю стати! Так, як Ви!» Цар навiть зняв корону з голови. І, розсмiявшись, мовив: «Ось так мрiя! По-твоєму, нiчого цар не вміє? Всi царедворцi реготали теж. «Царевi здiбностi не мають, хлопче, меж! — Сказав один. — Цар — кращий фехтувальник, Наїзник, головний воєначальник, Поет i вчений, знає десять мов! «То що ти вмiєш?» — цар питає знов. Мишко задумавсь: «Дуже небагато: Наприклад, добре вмию я читати». «Чудово, це вже щось! — промовив цар. — У кожної людини є свiй дар. Але таланти треба розвивати. І над собою добре працювати. Коли не ледар ти, то залишайсь І в нашу царську школу оформляйсь». Але Мишко в тiм царствi не лишився. По-перше, сон казковий закiнчився. По-друге, школа в хлопчика — своя. Мишко сказав: «Навчитись мрiю я!» Бесiда. — Як Мишко ставився до навчання? - З чого це видно? - Чому вiн не міг погодитися на пропозицiї царя? — Про що мрiяв Мишко? — Чому? — Що зрозумів Мишко завдяки казковiй пригодi увi снi? — З яким настроєм хлопчик прокинувся вранцi? — Як змінилося його ставлення до знань, до навчання? Учитель. Школа дверi відчиняє вам щодня, Щедро вам дарує вмiння i знання. А це — ключик ваш до здiйснення бажань. То хiба ж не пречудове Свято Знань? Учитель. Зараз, любi дiти, я запрошую до нас у гостi найголовнiшi пiдручники. Поаплодуйте їм! Входять Буквар, Математика, Я і Україна. Буквар. Я — книжка ваша перша, Буквар мене зовуть. Сьогоднi разом з вами Ми вирушимо в путь. Математика. Я книжка точна, непроста, Я — Математика нова. Зi мною, друже, не журись, Пиши, читай, лiчити вчись. Я i Україна. Я поведу вас у дорогу, В лiси, степи, гаї, поля, Щоб знали ви, чим є багата І щедра матiнка Земля. Буквар. Я дуже вдячний вам усiм за гарне свято, за сердечний прийом. Вже в понедiлок ми з вами знову зустрiнемося. А зараз нам час на поличку. Ми трiшечки стомились. Хай вам смiється доля журавлина, Поля розлогi колосом цвiтуть, Нехай червонi ягоди калини Щасливу вашу осявають путь. Здоров’я — вiд води джерельної, Багатства — вiд землi святої, А ще любовi, ласки Божої, Шкiльна родiно, ми бажаємо сьогоднi. Математика. Ось i закiнчилось наше свято, Залишивши теплий слiд в душi. На все добре, дорогi малята, Хай в усьому завжди вам щастить! Хай вражає всiх люб’язнiсть ваша Й ввiчливiсть не тiльки пiд час свят, Щоб захоплено казали старшi: Як приємно бачити малят! Я i Україна. Дитинство веселковими мостами, Як в казцi, швидко-швидко пролетить, А потiм юність росами-стежками... Всi роки в школi — найсвiтлiша мить! Тому у дружбi, радостi зростайте, Хай сонце щастя свiтить вам щораз. І перше свято це запам’ятайте. Нехай щастить вам, дiти! В добрий час! Учитель. В народі кажуть «Розум золота краще» Бесіда. — А ви як гадаєте, чи справдi розум краще, нiж золото? — Якщо хтось сумнiвається, послухайте притчу «Невичерпний скарб». Невичерпний скарб Жив один надзвичайно умілий, талановитий лiкар, його знання i вмiння не раз рятували людям життя, повертали сили, красу, радiсть. По допомогу до славнозвiсного цiлителя зверталися всi: i біднi, й багатi, навiть королi. Вдячнi, вони не шкодували золота та iнших дарiв, тому лiкар був досить заможною людиною. Мав лiкар двох синiв. Вiн намагався передати їм свої знання з медицини, навчити того, що вмів, але старший син мало цiкавився медициною, йому бiльше подобалося витрачати батьковi грошi на всiлякi розваги. Молодший уважно придивлявся до всього, що робив батько, переймав його досвiд i знання. Коли лiкар постарiв i помер, сини подiлили спадок. Старший узяв собi все золото й коштовності, а молодшому дiсталися книги з медицини та рiзне лiкарське приладдя. Радів старший брат, що молодшому не спало на думку дiлити багатство порiвну. Адже всi грошi дiсталися йому, було за що розважатися! І старший брат вирушив подорожувати. А молодший тим часом багато працював. До знанъ, одержаних вiд батька, додався власний досвiд, i скоро слава про молодого талановитого лiкаря облетiла весь свiт. Минуло кілька років. Витративши весь батьків спадок, повернувся з мандрів старший брат. Побачивши, що молодший став не тільки відомим і шанованим, а ще й багатим, він зрозумів, що справжнє багатство – це знання і вміння. Цей скарб – невичерпний! Бесіда. - Чому знання та вміння названо невичерпним скарбом? - Який скарб виявився кращим? Чому? Учитель. Наше найперше свято добiгає кiнця. Я вдячна всiм, хго своєю щиросердною працею допомiг нам у створеннi цього свята. Бажаю вам натхнення й надалi, творчостi, наснаги. | |
Переглядів: 2649 | Рейтинг: 3.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |