Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Казка «Рукавичка»

Урок читання

Тема: Казка «Рукавичка»

Мета: вчити виділяти в тексті дійових осіб , спостерігати за структурою і сюжетом казки ,розвивати навички читання тексту в особах , правильно інтонувати речення ,формувати уміння усно переказувати казку ,зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації. Виховувати увагу до мови казок.

Обладнання: малюнки тварин, ілюстрації до казки маски тварин.  

 

                                 Хід уроку:

I. Організація класу

Закінчилася перерва,                                        

Продзвенів чаклун-дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуйтесь на урок.

 

II. Підготовка до читання

Діти: Пам'ятайте , милі діти ,

І хлоп'ята, і дівчата!

Щоб успіхи чудові мати ,                                

Треба гарно всім читати!

 

III. Вправи для розвитку артикуляційного апарату

Вчитель. Щоб виразно ,з інтонацією читати ,ми з вами виконаємо дихальні вправи. Сіли всі рівненько , розправили свої груди , а отже, і легені.

а) Дихальні вправи.

Вдих - носом.  

Видих - ротом,

Вдих - ротом      

Видих - носом

Вдих - носом   

На видих промовляємо речення: «Прийшла зима»

б) Артикуляційна розминка

- запросимо тишу - ц-ц-ц

- вітерець у лісі - ш-ш-ш

- прилетіли птахи - шук-шук-шук

- заспівав соловей - тьох-тьох-тьох

- тануть бурульки - кап-кап-кап

- дзюркоче вода у струмочку - дз-дз-дз

в) Вчитель: Сів шпак на шпаківню,

Заспівав шпак півню: .  «Ти на вмієш, так як я. Так як ти, не вмію я.»

г) Робота над чистомовкою:

За-за-за - дідова коза

Зі-зі-зі - дав їсти козі

Зу-Зу-Зу - Веду козу

Зе-зе-зе - кінь довезе

Зи-зи-зи - мене підвези                                    

Аз-аз-аз - провели газ

Ас-ас-ас - поздоров нас

 

IV. Перевірка домашнього завдання

Вчитель: Зберіть усі знання і сили

Згадайте все, що вдома вчили.

а) Вибір варіантів за сигнальними картками.

Синій - знайди в казці зачин, основну частину, кінцівку.

Червоний -- прочитай пісню вовка та кози

б) Гра «Дзвіночок» (дзвенить дзвіночок, діти переказують до сигналу дзвінка)

 

V.  Фізкультхвилинка

 

Вчитель:

Ми з вами гарно потрудились ,

мабуть, трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку –

Ми проведем фізкультхвилинку

(учні співають і танцюють на мелодію пісні «Усмішка»)

Ця хвилинка дуже дорога

І гарненька, і легенька, мов пір'їнка.

Наша праця цього вимага,

Тож звучи для всіх дітей, фізкультхвилинко!

Приспів:

Щира пісенька у нас

Про веселий 2 клас

І звучить вона так весело і дзвінко

Щоб бадьорість була в нас,

Усміхаємось в цей час,

Усміхнись і ти до нас, фізкультхвилинко!

 

VI. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Сьогодні на уроці ми прочитаємо ще одну казку. А назву її ви дізнаєтесь, коли розшифруєте анаграму: КАРКУАЧИВ (рукавичка)

 

VII. Опрацювання казки

1 .Слухання в записі

-    Які тварини залізли в дідусеву рукавичку?

-    Де взялася в лісі рукавичка?

-    Хто був першим? Потім?

2. Словникова робота

шкряботушка

скрекотушка

побігайчик

сестричка                                               

братик

іклан         

набрід

-    Прочитайте слова, правильно наголошуючи.

 

3. Повторне мовчазне читання казки

- Чи в повному об'ємі казка в підручнику?

- Якої частини немає?

 

4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання .

- Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці.

- Чому мишку названо шкряботушкою? А жабку - скрекотушкою? Кому лисичка - сестричка?

- Кого звірі вже не хотіли впускати в рукавичку? Прочитайте чому.

- Скільки тварин поселились в рукавичці?

 

5.Читання казки за логічно закінченими частинами.

 

6. Гра «Дочитай речення до кінця.»

 

7. Спостереження за мовою казки.

- Прочитай початок казки. А як по-іншому починаються казки? Переробіть початок.

- Доберіть слова близькі за значенням до слів: іде(ходить, бреде, чимчикує), біжить( гониться, мчить, женеться), собака(пес), плигає

(стрибає), лихо (біда, нещастя, неприємність)

- Доберіть слова, протилежні за значенням, до слів: влізла, мало, загубив,, сидить, питає.

 

8. Інсценізація казки.   

 

9. Розвиток зв'язного мовлення учнів.

- Розгляньте малюнки. Кого з героїв художник не зобразив?

- Пригадайте ,як закінчилась казка. Розкажіть її кінець.

- Давайте продовжимо казку. Куди ж тварини пішли зимувати? (3 тих пір ведмідь зимує у бар лозі, лисиця у норі...)

 

VIII.Підсумок уроку

- Яку казку ми прочитали?                                   

- Чого вона вчить?

 

IX. Домашнє завдання

- Читати текст в особах.

- Намалювати ілюстрації до казки.

Вчитель:

Ось і уроку кінець                                     

Хто працював, той молодець!

Що сподобалось вам, поділіться вдома.

Що сумним було, пожалійтеся вдома.

Всі дружні й активні були увесь час.

Хороші оцінки сьогодні у вас.

(Вчитель оцінює відповіді дітей)  
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (11.10.2008)
Переглядів: 13006 | Рейтинг: 3.8/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!