Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок читання Тема: Казка «Рукавичка» Мета: вчити виділяти в тексті дійових осіб , спостерігати за структурою і сюжетом казки ,розвивати навички читання тексту в особах , правильно інтонувати речення ,формувати уміння усно переказувати казку ,зіставляючи зміст прочитаного тексту й ілюстрації. Виховувати увагу до мови казок. Обладнання: малюнки тварин, ілюстрації до казки маски тварин. Хід уроку: I. Організація класу Закінчилася перерва, Продзвенів чаклун-дзвінок. А тепер усі швиденько Налаштуйтесь на урок. II. Підготовка до читання Діти: Пам'ятайте , милі діти , І хлоп'ята, і дівчата! Щоб успіхи чудові мати , Треба гарно всім читати! III. Вправи для розвитку артикуляційного апарату Вчитель. Щоб виразно ,з інтонацією читати ,ми з вами виконаємо дихальні вправи. Сіли всі рівненько , розправили свої груди , а отже, і легені. а) Дихальні вправи. Вдих - носом. Видих - ротом, Вдих - ротом Видих - носом Вдих - носом На видих промовляємо речення: «Прийшла зима» б) Артикуляційна розминка - запросимо тишу - ц-ц-ц - вітерець у лісі - ш-ш-ш - прилетіли птахи - шук-шук-шук - заспівав соловей - тьох-тьох-тьох - тануть бурульки - кап-кап-кап - дзюркоче вода у струмочку - дз-дз-дз в) Вчитель: Сів шпак на шпаківню, Заспівав шпак півню: . «Ти на вмієш, так як я. Так як ти, не вмію я.» г) Робота над чистомовкою: За-за-за - дідова коза Зі-зі-зі - дав їсти козі Зу-Зу-Зу - Веду козу Зе-зе-зе - кінь довезе Зи-зи-зи - мене підвези Аз-аз-аз - провели газ Ас-ас-ас - поздоров нас IV. Перевірка домашнього завдання Вчитель: Зберіть усі знання і сили Згадайте все, що вдома вчили. а) Вибір варіантів за сигнальними картками. Синій - знайди в казці зачин, основну частину, кінцівку. Червоний -- прочитай пісню вовка та кози б) Гра «Дзвіночок» (дзвенить дзвіночок, діти переказують до сигналу дзвінка) V. Фізкультхвилинка Вчитель: Ми з вами гарно потрудились , мабуть, трохи притомились. Тепер настав час відпочинку – Ми проведем фізкультхвилинку (учні співають і танцюють на мелодію пісні «Усмішка») Ця хвилинка дуже дорога І гарненька, і легенька, мов пір'їнка. Наша праця цього вимага, Тож звучи для всіх дітей, фізкультхвилинко! Приспів: Щира пісенька у нас Про веселий 2 клас І звучить вона так весело і дзвінко Щоб бадьорість була в нас, Усміхаємось в цей час, Усміхнись і ти до нас, фізкультхвилинко! VI. Повідомлення теми і мети уроку Вчитель: Сьогодні на уроці ми прочитаємо ще одну казку. А назву її ви дізнаєтесь, коли розшифруєте анаграму: КАРКУАЧИВ (рукавичка) VII. Опрацювання казки 1 .Слухання в записі - Які тварини залізли в дідусеву рукавичку? - Де взялася в лісі рукавичка? - Хто був першим? Потім? 2. Словникова робота шкряботушка скрекотушка побігайчик сестричка братик іклан набрід - Прочитайте слова, правильно наголошуючи. 3. Повторне мовчазне читання казки - Чи в повному об'ємі казка в підручнику? - Якої частини немає? 4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання . - Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці. - Чому мишку названо шкряботушкою? А жабку - скрекотушкою? Кому лисичка - сестричка? - Кого звірі вже не хотіли впускати в рукавичку? Прочитайте чому. - Скільки тварин поселились в рукавичці? 5.Читання казки за логічно закінченими частинами. 6. Гра «Дочитай речення до кінця.» 7. Спостереження за мовою казки. - Прочитай початок казки. А як по-іншому починаються казки? Переробіть початок. - Доберіть слова близькі за значенням до слів: іде(ходить, бреде, чимчикує), біжить( гониться, мчить, женеться), собака(пес), плигає (стрибає), лихо (біда, нещастя, неприємність) - Доберіть слова, протилежні за значенням, до слів: влізла, мало, загубив,, сидить, питає. 8. Інсценізація казки. 9. Розвиток зв'язного мовлення учнів. - Розгляньте малюнки. Кого з героїв художник не зобразив? - Пригадайте ,як закінчилась казка. Розкажіть її кінець. - Давайте продовжимо казку. Куди ж тварини пішли зимувати? (3 тих пір ведмідь зимує у бар лозі, лисиця у норі...) VIII.Підсумок уроку - Яку казку ми прочитали? - Чого вона вчить? IX. Домашнє завдання - Читати текст в особах. - Намалювати ілюстрації до казки. Вчитель: Ось і уроку кінець Хто працював, той молодець! Що сподобалось вам, поділіться вдома. Що сумним було, пожалійтеся вдома. Всі дружні й активні були увесь час. Хороші оцінки сьогодні у вас. | |
Переглядів: 13072 | Рейтинг: 3.8/6 |
Всього коментарів: 0 | |