Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Створення композиції «Свято осені»

Продовження

 

 

Як ви думаєте, про що ця картина?

Що зображено на картині?

Яка трава восени? (Пожовкла, висохла.)

Яке небо на картині? (Блакитного кольору, з білими хмарками.)

Якого кольору листя на деревах? (Листя на деревах жовто-багряно­го кольору.)

Чи всі дерева одягнені у золоте вбрання? (Ні, ялинки та сосни сто­ять зелені.)

Якою здається вода в річці? (Потемнілою, холодною.)

Як зображено сонце? (Художник показав, що сонце освітлює верхів­ки дерев. Але воно вже не гріє.)

Що видно на високому березі вдалині? (На задньому плані видно широкі лани.)

Що найбільше сподобалося вам у цій картині? (Стрункий хоровод берізок.)

Чому осінь називають "золотою", "багатою", "щедрою"?

Який колорит у картині?

Який настрій викликає пейзаж?

Який заголовок можна дати цій картині?

Осінь зображена на картині суха, сонячна. Стрункі молоді берези нагадують красунь-дівчат. Художник використав яскраві осінні барви природи і передав їх на полотні, назвавши картину "Золота осінь". На­певне, поштовхом до написання цієї картини послужило те, що худож­нику часто доводилося виглядати у вікно і милуватися чарівною і незрів­нянною красою золотої осені.

Що найбільше сподобалось вам у цій картині?

5. Дослідницька робота.

        Коли ми читаємо літературний твір, ми завжди уявляємо собі природу за словесним описом, створеним письменником. Автор лише підказує, наштовхує нас на певне сприйняття . І кожен з нас уявляє його в залежності  від свого характеру, темпераменту.

       Група учнів-дослідників знайшла і зачитає як в художній літературі письменники описують осінні пейзажі. Давайте спробуємо зараз уявити те, про що буде йти мова.

  (Виступи учнів).

1). Прослуховування уривку з твору Галини Демченко «Осінь».

   Подовшали ночі.  Покоротшали дні. Сизі тумани вкривають землю, доки не зійде сонце. Прощавай, тепла пора! Тільки одна горобина весела – червоніє кетягами ягід поміж золотого листу. І гаї, і садки в багрянці. Пожовкло листя на кленах і осиках. Ледь повіє вітер – закружляє в повітрі легкими зграями. І враз нагадає, що наступила осінь.

 2). Прослуховування уривку з твору Василя Сухомлинського.

Пішов заморозок лугом. Де пройшов — по­жовкла трава. Підійшов до зеленого клена, дихнув — листя пожовтіло. Сів відпочити під горобиною — листя стало багряне, мов небо на вітряний день при заході сонця. Довго ходив заморозок садками й полями. Забув лише пі­дійти до маленької ромашки. Стоїть вона при дорозі, на тополю дивиться й дивується: чому це листя на ній пожовкло.

6. Словникова робота.

Пейзажжанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, сіл.

Репродукція відтворення художнього оригіналу поліграфічним або фотографічним способом.

Гармонія упорядкована узгодженість частин одного цілого.

Повітряна перспектива — це уявні зміни деяких ознак предметів під впливом повітряного середовища й простору.

  V.  Практична робота учнів.

А тепер заплющіть очі й під звуки прекрасної музики А. Вівальді (звучить одна з композицій циклу «Пори року») постарай­ся згадати красиві куточки природи нашої України, які ви  спостерігати під час поїздок за місто.

    Послідовність роботи над пейзажем:

1)    Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, визначивши, що де головним на вашому малюнку.

2) Визначте точку зору, лінію горизонту. Вирішіть, яка частина аркуша буде відведена небу, землі, деревам, воді тощо.

3) Уникайте ситуацій, коли лінія горизонту поділяє лист пополам, і зображень, у яких дерево, стовп, будинок та інші об'єкти ділять малюнок по вертикалі на дві рівні частини. Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами.

4) Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева, і тільки
тім працюйте над конкретизацією форми предметів.

5) Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на пер­шому плані. Вони пишуться більш об'ємно та енергійно за кольо­ром, контрастами; предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком.

      Під час роботи учнів, учитель здійснює індивідуальний контроль. (Звучить аудіозапис).

VІ. Динамічна пауза.

«Раз» — підняти руки вгору,

«Два» — нагнутися додолу.

 Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три», «чотири» — прямо стати.

Будем знову починати.

Потім разом всі присядем

І за парти дружно сядем.

 

VІІ. Підсумок уроку.

1.            Аналіз учнівських робіт.

2.     Оцінювання малюнків.

VІІІ. Поетична хвилина.

   Що за чудо осіння палітра!

   Сум і радість в пейзажі звучить.

   Онде квітка остання розквітла,

 Павутинка на вітрі тремтить.

   Листя золотом щирим палає

    Під осіннім промінням палким.

  Вітерець між гілками зітхає,

  Зачарований дивом таким.

  Ну а небо – безмежне і синє,

   Заворожує серце умить.

    Подих вітру… і листя осіннє

   Все летить, і летить і летить…

 

                                          Осінь

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
осінь жовтокоса на баскім коні.
В далечінь холодну без жалю за літом
синьоока осінь їде навмання.
В'яне все навколо, де пройдуть копита,
золоті копита чорного коня.
                                                      В.Сосюра

 

Половець Д.С.         м.Умань          Черкаська обл..

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (21.08.2009)
Переглядів: 7553 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!