Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження —Як ви думаєте, про що ця картина? —Що зображено на картині? —Яка трава восени? (Пожовкла, висохла.) —Яке небо на картині? (Блакитного кольору, з білими хмарками.) —Якого кольору листя на деревах? (Листя на деревах жовто-багряного кольору.) —Чи всі дерева одягнені у золоте вбрання? (Ні, ялинки та сосни стоять зелені.) —Якою здається вода в річці? (Потемнілою, холодною.) —Як зображено сонце? (Художник показав, що сонце освітлює верхівки дерев. Але воно вже не гріє.) —Що видно на високому березі вдалині? (На задньому плані видно широкі лани.) —Що найбільше сподобалося вам у цій картині? (Стрункий хоровод берізок.) —Чому осінь називають "золотою", "багатою", "щедрою"? —Який колорит у картині? —Який настрій викликає пейзаж? —Який заголовок можна дати цій картині? —Осінь зображена на картині суха, сонячна. Стрункі молоді берези нагадують красунь-дівчат. Художник використав яскраві осінні барви природи і передав їх на полотні, назвавши картину "Золота осінь". Напевне, поштовхом до написання цієї картини послужило те, що художнику часто доводилося виглядати у вікно і милуватися чарівною і незрівнянною красою золотої осені. —Що найбільше сподобалось вам у цій картині? 5. Дослідницька робота. Коли ми читаємо літературний твір, ми завжди уявляємо собі природу за словесним описом, створеним письменником. Автор лише підказує, наштовхує нас на певне сприйняття . І кожен з нас уявляє його в залежності від свого характеру, темпераменту. Група учнів-дослідників знайшла і зачитає як в художній літературі письменники описують осінні пейзажі. Давайте спробуємо зараз уявити те, про що буде йти мова. (Виступи учнів). 1). Прослуховування уривку з твору Галини Демченко «Осінь». Подовшали ночі. Покоротшали дні. Сизі тумани вкривають землю, доки не зійде сонце. Прощавай, тепла пора! Тільки одна горобина весела – червоніє кетягами ягід поміж золотого листу. І гаї, і садки в багрянці. Пожовкло листя на кленах і осиках. Ледь повіє вітер – закружляє в повітрі легкими зграями. І враз нагадає, що наступила осінь. 2). Прослуховування уривку з твору Василя Сухомлинського. Пішов заморозок лугом. Де пройшов — пожовкла трава. Підійшов до зеленого клена, дихнув — листя пожовтіло. Сів відпочити під горобиною — листя стало багряне, мов небо на вітряний день при заході сонця. Довго ходив заморозок садками й полями. Забув лише підійти до маленької ромашки. Стоїть вона при дорозі, на тополю дивиться й дивується: чому це листя на ній пожовкло. 6. Словникова робота. Пейзаж – жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, сіл. Репродукція – відтворення художнього оригіналу поліграфічним або фотографічним способом. Гармонія – упорядкована узгодженість частин одного цілого. Повітряна перспектива — це уявні зміни деяких ознак предметів під впливом повітряного середовища й простору. V. Практична робота учнів. А тепер заплющіть очі й під звуки прекрасної музики А. Вівальді (звучить одна з композицій циклу «Пори року») постарайся згадати красиві куточки природи нашої України, які ви спостерігати під час поїздок за місто. Послідовність роботи над пейзажем: 1) Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, визначивши, що де головним на вашому малюнку. 2) Визначте точку зору, лінію горизонту. Вирішіть, яка частина аркуша буде відведена небу, землі, деревам, воді тощо. 3) Уникайте ситуацій, коли лінія горизонту поділяє лист пополам, і зображень, у яких дерево, стовп, будинок та інші об'єкти ділять малюнок по вертикалі на дві рівні частини. Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами. 4) Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева, і тільки 5) Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на першому плані. Вони пишуться більш об'ємно та енергійно за кольором, контрастами; предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком. Під час роботи учнів, учитель здійснює індивідуальний контроль. (Звучить аудіозапис). «Раз» — підняти руки вгору, «Два» — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. «Три», «чотири» — прямо стати. Будем знову починати. Потім разом всі присядем І за парти дружно сядем. 1. Аналіз учнівських робіт. 2. Оцінювання малюнків. VІІІ. Поетична хвилина. Що за чудо осіння палітра! Сум і радість в пейзажі звучить. Онде квітка остання розквітла, Павутинка на вітрі тремтить. Листя золотом щирим палає Під осіннім промінням палким. Вітерець між гілками зітхає, Зачарований дивом таким. Ну а небо – безмежне і синє, Заворожує серце умить. Подих вітру… і листя осіннє Все летить, і летить і летить… Осінь Облітають квіти, обриває вітер Половець Д.С. м.Умань Черкаська обл.. | |
Переглядів: 7553 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |