Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Черкащино, моя ти вишиванко, земля козацька вічна і свята Мета. Формувати уявлення дітей про рідний край – Черкащину, про рідне місто – Черкаси. З’ясувати історико-етнографічну назву свого краю. Розвивати емоційно-чутливу сферу дитини, словотворення, поетичне сприймання і естетичний смак. Виховувати почуття любові та поваги до рідного краю, прищеплювати бережливе ставлення до природи, до памяток минулого. Обладнання. Фотомонтаж «Рідний край – неначе рай» (малюнки, ілюстрації, фото пам’ятних місць Черкащини); карта, герб і прапор Черкаської області, вишиті рушники. Хід уроку І. Організація класу. Допитливим, цікавим будь, Та тільки не байдужим. В Країну Знань велику путь Долай уперто, друже. Урок – це Країна Знань, будьте ж допитливими, цікавими, але тільки не байдужими. Кожен з нас несе відповідальність за той світ, в якому він живе. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Інсценізація вірша П. Воронька «Журавель». Виходить журавель: Облітав журавель Сто морів, сто земель. Облітав, обходив, Крила, ноги натрудив. Ми спитали журавля: - Де найкращая земля? – (всі діти промовляють разом.) Журавель відповідає: - Краще рідної немає. 2. Гра «Мікрофон». Вчитель: Діти, подумайте, чому так відповів журавель і продовжіть міркування: «Батьківщина – це...» - Батьківщина походить від слова батько. - Батьківщина – це земля, на якій я народився, де народилися мої батьки, усі ми. - Батьківщина – це рідна мова, якої навчили мене тато і мама. - Батьківщина у нас єдина, як мати. - Батьківщина – це казки, які розповідала мені бабуся, це зелена травичка і блакитна річка Дніпро. - Батьківщина – це моє рідне місто, вулиця і будинок, в якому я живу. Батьківщина – це труд і свято, Батьківщина – це мама й тато, Це твої найщиріші друзі, Це бджола у веснянім лузі. Батьківщина – це рідна мова, Це дотримане чесне слово. А. Костецький ІІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку. Слово вчителя. Буває часом сліпну від краси. Спиняюсь, не тямлю, що воно за диво,– Оці степи, це небо, ці ліси – Усе так гарно, чисто, незрадливо. Усе, як є, - дорога, явори, Усе моє – все, все що зветься Батьківщина. У кожної людини є свій рідний куточок на землі – це край, де вона народилася, живе. І називається він Батьківщина. Наша мала Батьківщина – це місто Черкаси. Наш рідний край – Черкащина. Кожна людина повинна знати минуле своєї країни. Дізнавшись про історичне минуле Черкас ви зрозумієте, що це місто не тільки стародавнє, а й прекрасне. І всі прекрасні пам’ятки, споруди створили українці – люди, які тут жили і проживають у наш час. Нам є чим пишатися, є що берегти, є де вчитися. IV. Усвідомлення навчального матеріалу. 1. Слухання пісні «Лебеді материнства» на слова поета Василя Симоненка. 2. Надання необхідної інформації. Рольова гра: «Назви міст – це не просто слова. Це історія краю жива». Журавель: - Звідки ви діти? Хлопчик: Ми із Шевченкового краю, Учениця (в українському національному костюмі) – Знаєш ти, що таке Батьківщина? Батьківщина – це ліс осінній, Це домівка твоя і школа, Це гаряче сонячне коло. Де лани широкополі, Де шумлять стрункі тополі. Дівчинка: Де врожаї немалі. Ми з Черкаської землі. Журавель: Не вгадаю я відразу Чому місто звуть Черкаси? Хлопчик. Спершу в ньому жили черкеси, Вихідці із гір Кавказу. Дівчинка Над Дніпром широкополім, вільнім, Де луги й степи цвіли, Наші прадіди-поляни Оселились і жили. Хлібороб робив у полі, Пас пастух корів, овець, З луком, з стрілами По лісах ходив ловець. І віки нога ворожа Не ступала на наш лан Всі сусіди шанували І боялися полян. (О. Олесь) Хлопчик Київські князі бувало, З половцями воювали. Військо половців не раз Нападало на Кавказ. Тож словяни і черкеси Ворогів долали разом. У походах, зрозуміло, Дружба їх росла й міцніла. Хлопчик Розгромивши ворогів, До дніпровських берегів Наші предки повертали. Разом з ними мандрували І черкеси. Зупинились, Біля річки оселились, Стали жити. З того часу місто звуть Черкаси. (О. А . Свашенко) 3. Вчитель. Сім віків на березі Дніпра–Славути, наче могутнє дерево росло і міцніло наше місто. А тепер заплющіть очі і уявіть наше місто Черкаси могутнім деревом. Вулиці-віти нашого стародавнього міста більше схожі на сади, ніжна крона – міські магістралі. І в цьому чудо-саду живемо ми. Тож давайте наше місто-дерево прикрасимо яблуками, які ви зараз виготовите з паперу і прикріпите на ту вулицю, де ви проживаєте. Робота над створенням композиції Вчитель. Ми з вами по праву можемо пишатися нашою малою Батьківщиною. Саме ви майбутнє нашого міста нашого краю. То ж ростіть, міцнішайте, примножуйте славу нашого рідного дому. А для того, щоб жити в благоденстві і гармонії, необхідно створювати простір Любові. А хто ж його буде створювати, як не ми з вами? Тільки через любов до себе і світу, який ми створимо, можна змінити себе і оточуючий світ. 4. Фізкультхвилинка «Козацька розминка». Швидко стали по порядку, Розпочнем мерщій зарядку. Покрутим головою (руки до лоба) Стали всі немов до бою, Весла в боки розвели, Мов на «Чайках», попливли. Ліва, права, ліва, права, Роблять руки наші вправи. Ми веселі козачата, Любим дружно танцювати, Не лінуйтесь, присідайте І здоров’ячко зміцняйте, Руки всі вперед поклали, Ковирячку станцювали, Ніжками затупотіли, На стільці тихенько сіли. | |
Переглядів: 1523 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |