Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Птицю пізнають за пір’ям , а людину – за справами В.Осєєва „Сини” В.Сухомлинський „Сьома дочка” Мета : - удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу твору, уміння самостійно працювати; - збагачувати мовлення новими словами; - розвивати образну уяву, увагу, пам’ять; - виховувати любов до найріднішої у світі людини – матусі. Хід уроку І.Організаційний момент Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи швидше в клас. Біля парти станемо чемно - Хай мине час недаремно. Будемо уважні і старанні всі, Сядемо рівненько на місця свої. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1.Розминка. Аутотренінг Я – школяр(ка) Я – особистість творча Я – думаю, замислююся Я – аналізую, висловлюю свої судження Я – хочу знати - Виберіть одну із букв на парті та підберіть відповідно на цю букву слово, „яким я хочу бути на уроці”. П – пильним, працьовитим Л – ласкавим, люблячим, логічним А – акуратним Н – найрозумнішим, найуважнішим, найшвидшим. - А для чого людям план? Навіщо вона планує свою роботу? (щоб поставити мету і її досягти) ПЛАН( на дошці) Творча робота Уміння Нові знання Відомі знання Розминка - Подивимось на наш план, із проходженням етапу уроку, запис стає кольоровим і в кінці уроку ми повинні досягти УСПІХУ - (відкриваємо розминку) 2.Відомі знання - Переведіть погляд на дошку, над якими творами ми будемо працювати? Яке місце займає урок в системі уроків? Над яким розділом працюємо? Що чекає нас в кінці вивчення розділу? (вікторина) Що ми повинні знати і вміти на уроці? (визначають учні) (критичне мислення) ЗНАТИ ВМІТИ - зміст твору; - правильно, виразно, свідомо читати - значення нових слів - визначати головну думку твору - визначати головних героїв - міркувати (відкриваємо - відомі знання) 3.Нові знання 1. Підготовча робота до сприймання а) Робота зі словничком: - спритний - зупиняються - розпліскується - перевертається - милуються - заливається - заслухалися - Яке слово зайве у нашому словничку? Чому? - Що означає слово спритний? (скаже нам експерт, який працював із тлумачним словником) - Якими словами можна замінити „милуються”? - Яке значення може мати слово „заливається”? Який фразеологізм є з цим словом.? Б) Читання слів для довідок: - жінки - вода - криниця - важкі відра - руки болять - спину ломить - підбіг, узяв, поніс - Ознайомившись із нашим словником та назвою твору, використавши слова для довідок, як ви думаєте , про що буде йти мова в тексті.... (метод очікування) 2. Читання тексту вчителем - Чи здійснились ваші очікування? 3. Перевірка первинного сприймання тексту - Між ким відбувалася розмова? - Як про своїх синів розповідали жінки? - Якими ви уявляєте цих хлопців? 4.Гра „Продовж речення”. - Якими словами ви б закінчили речення? Щиро любить матір той, хто: А) спритний і сильний; Б) співає , як соловейко В) у всьому матері допомагає. 5. Розминка для очей: - Які дійові особи беруть участь у розмові? - Як ви розумієте виділене речення? 7. Фізкультхвилинка (під музичний супровід) 8. Гра „ Вітер - чаклун” Зберіть у речення слова і дізнайтесь, як кажуть у народі про матусю.... Квітам під дітям сонцем із як матір’ю так (як під сонцем квітам, так із матір’ю дітям.) - Як ви розумієте це прислів’я? - А чи завжди діти бувають вдячними своїм батькам, чи вміють вони берегти своїх близьких, любити так, як вони люблять вас, ми дізнаємось із оповідання В.Сухомлинського „Сьома дочка” 9. Самостійне читання (відкриваємо - нові знання) 4. Перевірка знань та вмінь 1.Перевірка розуміння тексту за тестом: 1.Скільки дочок було в матері? А)5 Б)6 В)7 2. Мати поїхала : а) відпочивати до сина; б) в гості до сина; в) працювати до сина 3. Сьома дочка нічого не сказала мамі, тому що: а) не любила маму; б) не скучала за нею; в) по справжньому любила. 4. Як зустріла сьома дочка маму: а) принесла води, щоб напитися; б) принесла води, щоб помити ноги; в) роздягнула матір Взаємоперевірка: 1.в 2.б 3.в 4.б В кого вірно позначаємо посмішкою - Як дочки говорили про свою любов до матері? (словами з тексту) - Хто з дочок по справжньому любив матусю? Обґрунтуйте відповідь. 2. Читання „З покликом друга”. Чи одне й те саме означають виділенні слова? 3. Гра „Продовж речення” - Було у матері......... - Повернулась додому.............. - Мені тяжко було........... - Я виглядала тебе........... - Вона зняла з ніг матусі ..... (відкриваємо уміння) Чи схожі ці оповідання? Яка головна думка цих оповідань? Домашнє завдання : - Підготувати розповідь , „Як я допомагаю мамі; - стор.87-89 – читати за особами, відповідати на запитання підручника 5.Підсумок Хто найбільше сподобався? Чому? Що схвалює автор ? Засуджує? Яка тема творів? Робота в групах : Що корисного ви дізналися на уроці, чого навчилися? - На уроці ми познайомилися з творами...(автор та назва) - Удосконалювали навички..............читання - Збагачували мову ...............словами - Розвивали.......... - Виховували любов до ....... (відкриваємо творча робота) Активними були на уроці ..... Дякую всім за урок! (успіх) Автор: Стасюк О. С., учитель початкових класів, Миколаївська школа № 17. | |
Переглядів: 2653 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |