Тема: По роботі й нагорода. Казка «Колосок»
Мета: Вчити дітей читати в особах , аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики , виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів.
Обладнання: Ілюстрації до казки , малюнки півника і мишенят, маски тварин, таблиці.
Хід уроку I. Організація класу. - Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки ! Хай тупають ніжки! Працюють голівки! Доброго ранку! Доброго дня ! Бажаю вам я здоров'я й добра ! -Я рада вас бачити на уроці читання . Ми знову з вами в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж ,починаємо.
II. Мовна розминка. 1. Гра «Хто як говорить». - Пригадаймо ,друзі, вмить, як пшениченька шумить? ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш Як в гайку струмок дзвенить: джр-джр-джр-джр-джр Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз-дз-дз-дз Як шумлять у птаха крила: ш-щ-ш-ш-ш-ш-ш В морі синьому вітрила: ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш Вітер з гаєм розмовляє ш-ш-ш-ш-ш Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш-ш-ш-ш Й ми всі трохи пошуміли , від роботи відпочили.
2. Робота з чистомовкою. - Щоб наше мовлення було правильним , працьоємо з-чистомовкою. Че-че -че- влітку сонечко пече, чу-чу-чу- всім спечу по калачу, чі-чі-чі- не лежи на печі.
3. Стежина скоромовок! - Пройдемося стежиною скоромовок. Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок - сорок морок. Лис у лісі заховався , ліс лиса схопив. Жатка жваво жито жне, жатку жнець не дожене.
III. Перевірка домашнього завдання. - Зберіть усі знання і сили , згадайте все ,що дома вчили .
1) Тестування за казкою « Лисичка і журавель .» Казка починається словами: а) йшла Лисичка лісом ; б) були собі Лисичка та Журавель. Лисичка і Журавель зустрілися: а) в полі; б) вілісі. Першим запросив до себе в гості : а) Журавель ; б) Лисичка. Лисичка подавала їжу : а) у тарілці; б) у глечику . Лисичка була : а )щедрою ; б) скупою . Журавель був : а) жадібним ; б) ввічливим .
2) Переказ казки від імені Лисички , від імені Журавля ..
IV. Повідомлення теми і мети уроку 1. Мотивація навчальної діяльності. Відгадування загадки . На тоненькій ніжці стоїть хатка, а в ній - золоті зернята і( колосок .)
2 .- Сьогодні ми познайомимося з українською народною казкою «Колосок.»
V. Опрацювання казки 1. Слухання казки в записі або виразне читання вчителем . - Хто були Круть і Верть ? - Як звали півника ? - Що знайшов півник ? - Що любили робити мишенята ?
2. Словникова робота . Ціп Млин Нероба
3. Повторне читання вголос . Аналіз змісту , вибіркове читання . - Читаючи , подумайте , чому герої казки мають такі імена . - Де відбуваються події казки ? В яку пору року : - Чому мишок звати Круть і Верть ? Прочитайте ,що найбільше вони любили робити ? - Прочитайте , чим займався півник . - Що він знайшов одного разу ? - Прочитайте ,які поради давали мишенята . - Хто все це робив ? - Прочитайте улюблені слова мишок . - Що вийшло із пшеничного колоска ? - Що робили весь цей час мишенята ? - Хто більше наробився ?А хто більше зрадів пирогам ? - Прочитайте ще раз мовчки останню розмову півника з мишками Прослідкуйте , як змінювався настрій мишенят під час розмови . - Прочитайте слова казки ,які свідчать про зміну їхнього настрою . - Що зробив півник ? Чи справедливо він вчинив ? - Чому мишенята вилізли з-за столу ? - Кого з героїв казки вам шкода ? Чому ? - Який епізод казки вас найбільше схвилював ?
VI. Фізкультхвилинка - Давайте трошки відпочинемо і заспіваємо пісеньку «Два півники .» Два півники , два півники Горох молотили. Дві курочки ,дві курочки До млина носили Цап меле , цап меле , Коза насипає . А маленьке козенятко На скрипочці грає. Коза мила , коза мила , Коза підсипала , А маленьке козенятко У дудочку грало , А вовчок з кулачок З лісу виглядає : Як ухопить козенятко Та далі тікає . А крук за дрюк , Пішов доганяти , А сорока білобока Пішла розганяти
5. Читання казки в особах . -В театр ми пограємо , в особах почитаємо . Звертайте увагу на розділові знаки і слова що «підказують» інтонацію речень .(Читаємо від слів ...от якось підмітав півник .
6 Інсценування казки від слів ...спеклися пироги ,півник їх вийняв - Продовжуємо грати , будемо казку інсценувати .
7. Творча робота. - Подумайте , що буде з героями після закінчення твору . - Де треба було змінити сюжет казки , щоб мишеня таї змогли їсти пироги? - Виберіть прислів'я , які виражають головну думку казки. Робота спільна - як пісня весела. Праця чоловіка годує ,а лінь марнує . На чужу роботу дивитись - ситому не бути. Умілому всяка робота легка. Хто нічого не робить, той ніколи не має часу . 8Характеристика героїв казки. Визначення головної думки . На дошці-дві колонки слів -характеристик. 1- колонка -мишей, 2- колонка - півника. - Ви повинні знайти і підкреслити ті риси характеру , які ,на вашу думку , притаманні героям казки. Мишки Півник слухняні роботящий веселі розумний ледачі лінивий нероби трудолюбивий працьовиті невдячний хитрі стриманий Висновок зачитується окремими учнями. - Кому у цій казці ви більше симпатизуєте? Чому?! -А як Ставиться до своїх героїв автор? - Відшукайте продовження прислів'їв і скажіть ,яке з них виражає головну думку казки. Без трудів а хто ґави ловить. Хто дбає, не їстимеш пирогів. Хто діло робить, той і має.
9.Переказ за малюнковим планом. - Розкладіть малюнки відповідно до змісту казки. - Розкажіть казку за Малюнками. VII. Підсумок уроку. - За відповіді ваші спасибі вам ,діти. Прийшов час урок наш завершити. - Хто з героїв сподобався? Чому ? - Як ви вважаєте , чи; добре вчинив півник щодо мишенят? -А як би вчинили ви на місці півника! - Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять? - Чи не поводитесь інколи , як мишенята? - Чого вчить ця казка? - Які інші назви має казка? - Виберіть слова з таблиці, які б зал шпилися у нашому класі. 1. Рано прокидатись, 2. Лінуватись. 3. До роботи братись 4. Нероби. 5. Старатись. 6. Ледарі. - Геть ледарів , нероб, лінь з нашого класу !Як підсумок, можна одне лиш сказати зробимо багато знання будемо мати. -Ну, от і все. Ще один урок читання добігає кінця . Залишилося тільки визначити домашнє завдання .
VIII. Домашнє завдання. 1-ша група - читати казку в особах. 2-га група - переказувати казку. 3-тя группа - намалювати малюнки, які б стали кадрами діафільму «Сторінками улюблених казок.»
|