Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Математичний КВК

Тема: Повторення таблиць множення і ділення.

              Мета:Удосконалювати навички застосування таблиць множення і ділення для знаходження значень числових виразів. Розвивати загально навчальні уміння і навички, обчислювальні навички при розв’язуванні вправ та задач; розвивати логічне мислення, кмітливість. Виховувати культуру мовлення, інтерес до предмета математики, працелюбність.

              Обладнання: спиці, кружечок з червоним і синім боком; картки з числами відповіді добутків таблиці множення на 7 і 8); пластилін, кросворд, трикутники, плакати: „Розумова праця на уроках математики – пробний камінь мислення” (В.О.Сухомлинський); „А математику ще й тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить” (М.В.Ломоносов).

 

ХІД ЗМАГАНЬ

 

І.  Організація класу.

Відбір дітей у 2 команди по 7 учасників.

                   І команда – „Кмітливі”.

                   ІІ команда – „Знайки”.

                   Всі інші діти – уболівальники.

              ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

              Учитель.

                                                 Діти, сьогодні незвичайний наш клас –

                                                 КВК сьогодні в нас!

                                                 Клубу веселих і кмітливих

                                                 Для розумних і умілих

                                                 Відчиняти двері час.

                                                 Будьте готові на подвиг і труд –

                                                 Вас цікаві завдання ждуть.

-         А щоб дізнатися, на яку тему будуть завдання, треба відгадати загадку:

                                   Коли хочеш ти лічити,

                                   То мене повинен вчити,

                                   Бо коли мене не знаєш,

                                   То нічого не пізнаєш.

                                                              (Таблиця множення).

-         Отож, будуть приклади й задачі,

Цікаві завдання для вас.

Побажаємо вам удачі

І до праці, в добрий час!

              -   А оцінювати відповіді команд буде журі.

              ІІІ. Основна частина.

              1 тур. „Розв’яжи кросворд”.

              І команда – відгадують слова по горизонталі.

              ІІ команда – по вертикалі.

              По горизонталі:

1.     Компонент дії додавання. (Доданок.)

3.  Результат дії множення. (Добуток.)

5.     Одна з величин, що характеризує розмір прямокутника. (Довжина.)

8.       Компонент дії ділення. (Ділене.)

11. Добуток чисел 2,3,5. (Тридцять.)

12. Елемент трикутника. (Сторона.)

По вертикалі:

2.     Добуток чисел 4,2,5. (Сорок.)

4.     Десять десятків. (Сотня.)

6.  Компонент дії множення. (Множник.)

7.  Результат дії ділення. (Частка.)

9.  54 зменшити у 9 разів. (Шість.)

10. Відомий множник 4, добуток 40. Знайти невідомий множник. (Десять.)

        

2 тур. Задачі – загадки.

І команда.

                   4 ведмеді на велосипеді,

                   П’ятий пішки біг,

                   А ви тихенько полічіть,

                   Скільки всього у них ніг?

                         4 х ( 4 + 1 ) = 20

ІІ команда.

                   Білка моркву посадила,

                   Штук 16 там вродило.

                   5 зайців по 3 зірвати –

                   Скільки білочці зосталось?

                         16 – ( 5 х 3) = 1

  І команда.

                   4 хлопчики ішли,

                   По 6 саджанців несли,

                   А за ними 5 дівчаток

                   По 2 деревця несли.

                   Підрахуйте, скільки всіх

                   Було саджанців у них.

                     ( 6 х 4 + 5 х 2 ) = 34

ІІ команда.

                   З риболовлі йшли 3 галки,

                   А за ними 2 граки.

                   Галки несли по 3 щуки,

                   По 2 в граків на плечі.

                   І сваряться просто сміх,

                   Не полічать щук своїх.

                   А ви поміркуйте,

                   Всіх щук порахуйте.

                      3 х 3 + 2 х 2 = 13

І команда.

                   Йшли по полю трактори,

                   Їх було усього три.

                   По два плуги кожний вів,

                   П’ять у плузі лемешів.

                   Підрахуйте-но, хлоп’ята,

                   Чи лемешів там багато.

                            3 х 2 х 5 = 30

ІІ команда.

                   Раз до себе на обід

                   Запросив сусідів кіт

                   (Для бенкету привід був:

                   Кіт мишей десь роздобув).

                   Довго ждать не довелося:

                   4 котики прийшло,

                   По 2 з собою привело.

                   Кожен з’їв з них по 3 мишки,

                   Не лишилося нітрішки.

                   Хто зміркує: скільки, діти,

                   Кіт зумів мишей зловити?

                             4 х 2 х 3 = 24

 

3 тур. „Склади слово”.

         Кожна команда знаходить значення числового виразу. Значення кожного виразу відповідає певній букві. Над кожним виразом записують букву, яка відповідає результату даного виразу, і читають слова, що вийшли.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.11.2008)
Переглядів: 4686 | Рейтинг: 3.1/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!