Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Година цікавої математики

Година цікавої математики

 

2 клас

 

Мета. Розвивати творчі здібності учнів, виховувати зацікавленість, старанність, любов до математики.

Обладнання. Завдання на картках, малюнки.

 

Хiд заходу

 

І. Вступне слово вчителя.

— Сьогоднi у нас година цiкавої математики. Тому ми будемо розв’язувати дуже цікавi завдання.

 

ІІ. Виконання завдань.

Цікаві задачi

1. Летiло п’ять голубiв. Трьох мисливець убив. Скiльки зосталося? (Три, бо двоє полетіло).

2. Чи може їти дощ два днi підряд. (Нi, бо мiж ними буде нiч).

3. Скiльки було: бабуся, двi дочки, двi матерi та онука. (3).

4. Вчили доньку рахувать:

«Скiльки буде п’ять i п’ять?»

Посмiхнулась хитро доня.

І сказала: «Двi долонi».

А скiльки буде? (10).

 

5. Три коти у холодочку

Сiрих мишок їли.

Проти кожного кота

Два коти сидiли.

Це задача, а не сміх,

Полiчiть усiх котів. (3).

 

6 У нами два сини, у кожного є сестра. Скiльки дітей у мами? (3).

7. Одне яйце варятъ 4хв. Скiльки потрiбно часу, щоб зварити 5 яєць? (4хв.).

8. Яке камiння в морi? (Мокре).

9. Без чого не можна жити? (Без iмені).

10. Двоє людей домовилися сiсти в 5 вагон потягу. Але один сiв у 5 вагон з кiнця, а другий — у 5 вагон з початку. Скiльки має бути вагонів у потязi, щоб вони зустрiлися? (9).

11. Для олiвця — це пенал. А що це для автомобіля? (Гараж).

12. Чи можна у ситі принести води?  (Так. У вигляді льоду).
 

Логічні задачі

1. «Мiй хвiст, — сказав кiт, — має 12 см i ще половину мого хвоста. Яка довжина хвоста цього кота? (18 см).

2. У тварини двi ноги, двi лiвi ноги, двi ноги попереду, двi позаду. Скiльки нiг у тварини? (4).

3. Моя мама народилася у недiлю, а тато — на 55 днiв пiзніше. У який день тижня народився тато? (7х 8=56 (неділя), 55— субота)

4. Марiйка має двi ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п’ять персиків i один велосипед. Скiльки фруктiв має Марiйка? (10).

5. Ти заходиш до кiмнати, у якiй є свічка i гасова лампа. IЦо ти запалиш спочатку? (Сiрник).

6. Стоїть у полi дуб. На дубi — три гiлки, на кожнiй гiлцi — по три яблука. Скiльки всього яблук? (На дубi яблука не ростуть).

7. Кухар насипав рис порiвну у 2 склянки. Потiм вiн з однiєї склянки пересипав рис у каструлю. Де рису бiльше: у каструлi чи у склянцi? (Порівну).

8. Скiльки кінцiв у палки? (2). У 2 палок? (4). У двох з половиною? (6).

9. Що буде з козою, коли їй мине 7 років? (Буде 8).

10. На складi 5 цистерн з пальним, по 6 т у кожній. З двох цистерн пальне вилили. Скiльки цистерн залишилося на складі? (5).

11. Летiла зграя гусей: одна гуска попереду, а двi позаду; одна позаду i двi попереду, одна гуска між двома i три в ряд. Скiльки було всъого гусей? (3).

 

Завдання. Знайти на малюнку двох однакових кошенят.

Завдання. Якi тварини намальованi на малюнку?

 

Задачі на кмітливість

1. Василько написав на папiрці число 89 i сказав Сергійку: «Не виконуючи нiяких записiв, зменш число на 21» . Сергiйко вiдразу розв’язав задачу. Як він це зробив? (Перевернув папiрець).

2. На галявинi гралися зайцi. Всього у них 18 вух. 4 зайцi сховалися. Скiльки зайцiв залишилося. Скiльки в них ніг? (5 зайців. У зайців лапи, а не ноги).

3. У сiтцi 5 груш. Як їх подiлити мiж 5 дiвчатками, але так, щоб одна груша залишилася в сiтцi? (Однiй дiвчинцi дати грушу з сiткою).

4. Юрко зiбрав 6 кг паперу, а Тарас у 2 рази бiльше. Скiльки ж паперу зiбрав Степан?

5. Якщо Марина старша на 2 роки вiд Вiри, а Вiра на 3 роки старша від Олi, то хто старшийй Марина чи Оля? (Марина).

6. Тимко сказав: «У мене 10 марок, а в тебе, Сашко, скільки?» Сашко відповiв: «У мене стільки марок, скiльки i в тебе, та ще половина всiх моїх марок». Скiльки марок у Сашка? (15).

7. Онук запитав дідуся: «Скiльки тобi рокiв?». Дідусь відповiв: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то менi буде 100 рокiв». Скiльки рокiв дідусевi? (49).

 

Задачі на метод послідовного вилучення

Задача 1.

 Можна запропонувати дітям розв’язати самостiйно.

Три дiвчинки, Волошко, Ромашко i Фiалко, тримали у руках квiти: волошки, ромашки i фiалки. Жодна з них не тримала квiти, від назви яких походитъ її прiзвище. Ромашко уважно розглядала фiалки, що їх тримала подруга. Якi квіти тримала кожна з дівчаток?

 

Складемо таблицю

                        Волошко               Ромашко                Фіалко

волошки               -                             +                             -

ромашки              -                              -                              +

фіалки                  +                             -                              -

 

Таблиця заповнюється в ході міркувань.

1. Жодна з дiвчат не тримала квіти, вiд назви яких походитъ прiзвище. Отже, ставимо знак — напроти кожного прiзвища i квітки, від назви яких походить прiзвище.

2. Ромашко уважно розглядала фiалки, що їх тримала подруга, значить вона тримала не фіалки. Ставимо напроти прізвища «Ромашко»  в рядку «фіалки» знак -.

3. Якщо Ромашко не тримала ромашки, фіалки, то змачитъ вона тримала «волошки». Ставимо напроти прiзвища «Ромашко» у рядку «волошки» знак+.

4. У рядку «волошки» є вiдповіді —, +, значить у третiй клiтинці ставимо знак —.

5. У стовпцi «Фіалко» є двi вiдповiдi —, значить у рядку «ромашки» ставимо знак +.

6. Якщо Фіалко тримає ромашки, а Ромашко — волошки, то Волошко — фiалки, то ставимо знак + напроти прiзваища «Волошко» у рядку «фіалки».

Відповідь: Волошко тримала фiалки, Ромашко - волошки, Фіалко - ромашки.

 

Задача 2.

У квартирi № 1, № 2 та № 3 жили 3 котики: бiлий, чорний та рудий. У квартирi № 1 i № 2 жив не чорний котик. Бiлий котик жив не в квартирi № 1. У якiй квартирi жив кожний котик?

 

Складемо таблицю.

                            Білий                     Чорний                 Рудий

№ 1                          -                               -                            +

№ 2                          +                              -                             -

№ 3                          -                               +                            -

Відповідь: Білий котик жив у квартирі № 2, чорний - № 3, а рудий - № 1.

 

Задача 3.

Три ученицi — Валя, Галя та Катя прийшли на свято у сукнях різного кольору: одна – у білій, друга – у блакитній, а третя – у червоній. Катя була не в червоній, Валя – не в червоній і не в блакитній. У яку сукню була вбрана кожна з дівчат?

 Складемо таблицю.

 

                      Біла         Блакитна           Червона

Валя                 +                -                           -

Галя                -                 -                           +

Катя                 -                 +                           -

Відповідь: Валя була вбрана у білу сукню, Катя – блакитну, а Галя – червону.

 

Задача на обґрунтування суджень

З трьох учнiв (Антон, Богдан i Василь) два учнi — відмінники. Визнач, хто вiдмінник, якщо у парi Антон i Богдан — один відмінник, один — ні, а у парi Богдан i Василь теж один відмінник, один — ні.

Міркування.

Якщо з кожної пари взяти відмінником Богдана, то матимемо лише одного відмінника, а їх є два. Не можна також брати з з однієї пари Богдана, а з другої – не Богдана, бо тоді вийде, що Богдан є одночасно і відмінником, і не відмінником. Отже, Богдана не можна включати в число відмінників. Тоді відмінниками можуть бути лише Антон і Василь.

 

ІІІ. Підсумок.

                                           Цицюра С.М.                    м. Сарни

                                                           Рівненська обл.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (03.12.2008)
Переглядів: 8900 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!