Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Математична подорож

Математична подорож

 

3 клас

 

Мета. Розвивати увагу, логічне мислення, просторове уявлення, кмітливість, самостійність при виконанні завдань, виховувати любов до математики.

Обладнання. Записи на дошці, картки з назвами вулиць міста Математики, таблиця з числами.

 

Хід заходу

 

І. Вступне слово учителя.

- Сьогодні ми з вами здійснимо подорож вулицями міста Математики. Перевіримо здобуті знання, уміння думати, прагнення досягти мети.

 

ІІ. Подорож.

1.     Вулиця «Обчислень».

Гра «Кращий обчислювач»

Один з учнів виходить до дошки. То – обчислювач. Усі інші задають приклади (задачі), які обчислювач повинен розв’язати. Якщо він правильно розв’яже приклад, йому дають зелений кружечок, якщо неправильно – нічого. Якщо учен6ь не розв’яже якого-небудь прикладу або розв’яже неправильно, його місце займає учень, який задав цей приклад. Далі задають приклади новому обчислювачу. Того з учнів, який розв’яже найбільше прикладів правильно, визнають кращим обчислювачем.

 

Гра «Не зіб’юсь»

Учні, що беруть участь у цій грі, повинні по черзі рахувати числа від одиниці далі. Але замість чисел, які діляться на 3, говорити:»Не зіб’юсь»

 

2.     Вулиця «Уважних».

Вивішується таблиця, на якій написані числа від1 до 50 (не по порядку). Хто правильно прочитає і покаже всі числа від 1 до 50 – той переможець.

 

3.     Вулиця «Головоломки».

Хлопчик, прийшовши в магазин, хотів купити грушу. Йому показали дві груші: одну за 5 к., іншу – за 10 к.. Хлопчик вибрав дешевшу грушу, заплатив 5 к. і пішов. Прийшовши додому, він подумав: «Я вже заплатив продавцю 5 к., а ще в мене є груша, яка коштує теж 5 к.. Значить, якщо я віддам продавцю цю грушу, то він отримає від мене 10к.. Тоді я зможу в магазині взяти більшу грушу, яка коштує 10к.. І хлопчик побіг в магазин. Чи збулись його мрії? (Ні. Якщо хлопчик віддасть продавцю грушу, то отримає 5к. Щоб отримати 10 к., він повинен додати ще 5 к.).

 

4.     Вулиця «Мислячих».

     Цікаві завдання

1.     Записування чисел однаковими цифрами.

Записати число 100 п’ятьма трійками.

100 = 33 х 3 + 3 : 3

Записати число 100 чотирма дев’ятками:

100 = 99 + 9 : 9

Записати за допомогою цифри 2 такі числа: 48, 25.

48 = 22 х 2 + 2 +2

25 = 22 + 2 + 2: 2

 

2. Знайти суму таких рядiв i стовпчикiв чисел.

1        2        3        4          (10)

4        5         6       7

7        8         9       10

10     11       12      13

(22)

Приклади пiдiбранi так, що у стовпчиках сума поступово збiльшуєтъся на 4 одиницi, а в рядках — на 12 одиниць. Якщо при розв’язаннi цих прикладiв учнi будугь уважними, то швидко побачатъ цю закономiрнiстъ i виконаютъ завдання.

 

3. Задача.

 

Хлопчика спитали, скiльки йому рокiв. «А от помiркуйте, — вiдповiв той. — Додайте найменше одноцифрове число, найменше двоцифрове i найменше трицифрове; від знайденої суми вiдніміть найбільше двоцифрове число, i ви дiзнаєтеся, скiльки мені років». Скiльки років хлопчику? ( 1 + 10 + 100 = 111; 111 – 99 = 12. Хлопчикові 12 років).

 

5. Вулиця «Фокусiв».

1. Вгадування числа і місяця народження.

А зараз — фокус. Я вгадаю число i мiсяць вашого дня народження.

Напишіть на папері, якого числа ви народилися. Збільшіть це число вдвічі, одержане помножте на 10 і додайте ще 73. Результат помножте на 5, до добутку додайте порядковий номер місяця народження. Від одержаного відніміть 365. (Перші два знаки (або один) – це число, два останні – порядковий номер місяця, в якому ви народилися).

 

2.  Вгадування задуманого числа.

Тепер я буду вгадувати числа, які ви задумали. Нехай кожен з вас задумає будь-яке число, помножить його на 8, до знайденого числа додасть 16, суму поділить на 2 i вiд результату віднiме 8.

(Діти повідомляють результати, а вчитель відгадує задумані числа поділивши результат на 4).

 (Х х 8 + 16): 2 – 8 = 20;  20 : 4 = 5;  Х=5.

 

6. Вулиця «Задач-запитань».

1. Вiрний собака не гавкає i не кусає, а в хату не пускає. Що це таке? (3амок на дверях).

2. Скiльки яблук може ввiйти у звичайне відро? (Яблука самі не входять у відро, їх треба покласти).

3. На вулицi 4 будинки, в кожному будинку по 4 вiкна, у кожному вiкнi по 4 шибки. Скiльки шибок у цих будинках?  (64 шибки).

4. Волосся за 10 днів виростає на 4 мм. На скiльки мм подовшає волосся за 100 днiв? (На 40 мм).

5. У колгоспi 9 коней. Одному коневі потрібно на добу 60 л води. Скiльки літрiв води потрібно на добу всiм коням? (540 л).

6. Мама спекла 19 пирiжкiв. Скiльки гостей прийшло до Мар’яни, якщо кожному дiсталось по 2 пирiжки i 1 пирiжок лишився?   (9 гостей).

7. На дворi були вiвцi i кури - всього 29 голiв i 82 ноги. Скiльки було курей i скiльки окремо овець? (Курей було 17, а овець - 12).

 

ІІІ. Підсумок подорожі

                                     Цицюра С.М.                    м. Сарни

                                                           Рівненська обл.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (10.12.2008)
Переглядів: 5450 | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!