Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Математична подорож 3 клас Мета. Розвивати увагу, логічне мислення, просторове уявлення, кмітливість, самостійність при виконанні завдань, виховувати любов до математики. Обладнання. Записи на дошці, картки з назвами вулиць міста Математики, таблиця з числами. Хід заходу І. Вступне слово учителя. - Сьогодні ми з вами здійснимо подорож вулицями міста Математики. Перевіримо здобуті знання, уміння думати, прагнення досягти мети. ІІ. Подорож. 1. Вулиця «Обчислень». Гра «Кращий обчислювач» Один з учнів виходить до дошки. То – обчислювач. Усі інші задають приклади (задачі), які обчислювач повинен розв’язати. Якщо він правильно розв’яже приклад, йому дають зелений кружечок, якщо неправильно – нічого. Якщо учен6ь не розв’яже якого-небудь прикладу або розв’яже неправильно, його місце займає учень, який задав цей приклад. Далі задають приклади новому обчислювачу. Того з учнів, який розв’яже найбільше прикладів правильно, визнають кращим обчислювачем. Гра «Не зіб’юсь» Учні, що беруть участь у цій грі, повинні по черзі рахувати числа від одиниці далі. Але замість чисел, які діляться на 3, говорити:»Не зіб’юсь» 2. Вулиця «Уважних». Вивішується таблиця, на якій написані числа від1 до 50 (не по порядку). Хто правильно прочитає і покаже всі числа від 1 до 50 – той переможець. 3. Вулиця «Головоломки». Хлопчик, прийшовши в магазин, хотів купити грушу. Йому показали дві груші: одну за 5 к., іншу – за 10 к.. Хлопчик вибрав дешевшу грушу, заплатив 5 к. і пішов. Прийшовши додому, він подумав: «Я вже заплатив продавцю 5 к., а ще в мене є груша, яка коштує теж 5 к.. Значить, якщо я віддам продавцю цю грушу, то він отримає від мене 10к.. Тоді я зможу в магазині взяти більшу грушу, яка коштує 10к.. І хлопчик побіг в магазин. Чи збулись його мрії? (Ні. Якщо хлопчик віддасть продавцю грушу, то отримає 5к. Щоб отримати 10 к., він повинен додати ще 5 к.). 4. Вулиця «Мислячих». Цікаві завдання 1. Записування чисел однаковими цифрами. Записати число 100 п’ятьма трійками. 100 = 33 х 3 + 3 : 3 Записати число 100 чотирма дев’ятками: 100 = 99 + 9 : 9 Записати за допомогою цифри 2 такі числа: 48, 25. 48 = 22 х 2 + 2 +2 25 = 22 + 2 + 2: 2 2. Знайти суму таких рядiв i стовпчикiв чисел. 1 2 3 4 (10) 4 5 6 7 7 8 9 10 10 11 12 13 (22) Приклади пiдiбранi так, що у стовпчиках сума поступово збiльшуєтъся на 4 одиницi, а в рядках — на 12 одиниць. Якщо при розв’язаннi цих прикладiв учнi будугь уважними, то швидко побачатъ цю закономiрнiстъ i виконаютъ завдання. 3. Задача. Хлопчика спитали, скiльки йому рокiв. «А от помiркуйте, — вiдповiв той. — Додайте найменше одноцифрове число, найменше двоцифрове i найменше трицифрове; від знайденої суми вiдніміть найбільше двоцифрове число, i ви дiзнаєтеся, скiльки мені років». Скiльки років хлопчику? ( 1 + 10 + 100 = 111; 111 – 99 = 12. Хлопчикові 12 років). 5. Вулиця «Фокусiв». 1. Вгадування числа і місяця народження. А зараз — фокус. Я вгадаю число i мiсяць вашого дня народження. Напишіть на папері, якого числа ви народилися. Збільшіть це число вдвічі, одержане помножте на 10 і додайте ще 73. Результат помножте на 5, до добутку додайте порядковий номер місяця народження. Від одержаного відніміть 365. (Перші два знаки (або один) – це число, два останні – порядковий номер місяця, в якому ви народилися). 2. Вгадування задуманого числа. Тепер я буду вгадувати числа, які ви задумали. Нехай кожен з вас задумає будь-яке число, помножить його на 8, до знайденого числа додасть 16, суму поділить на 2 i вiд результату віднiме 8. (Діти повідомляють результати, а вчитель відгадує задумані числа поділивши результат на 4). (Х х 8 + 16): 2 – 8 = 20; 20 : 4 = 5; Х=5. 6. Вулиця «Задач-запитань». 1. Вiрний собака не гавкає i не кусає, а в хату не пускає. Що це таке? (3амок на дверях). 2. Скiльки яблук може ввiйти у звичайне відро? (Яблука самі не входять у відро, їх треба покласти). 3. На вулицi 4 будинки, в кожному будинку по 4 вiкна, у кожному вiкнi по 4 шибки. Скiльки шибок у цих будинках? (64 шибки). 4. Волосся за 10 днів виростає на 5. У колгоспi 9 коней. Одному коневі потрібно на добу 6. Мама спекла 19 пирiжкiв. Скiльки гостей прийшло до Мар’яни, якщо кожному дiсталось по 2 пирiжки i 1 пирiжок лишився? (9 гостей). 7. На дворi були вiвцi i кури - всього 29 голiв i 82 ноги. Скiльки було курей i скiльки окремо овець? (Курей було 17, а овець - 12). ІІІ. Підсумок подорожі Цицюра С.М. м. Сарни Рівненська обл. | |
Переглядів: 5450 | Рейтинг: 2.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |