Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Математичні терези 4 клас Мета. Поглибити знання з математики, розвивати увагу, уяву, мислення; виховувати інтерес до математики. Обладнання. Полотно з кишенями, завдання на картках, сірники. Хід заходу І. Вступне слово вчителя. - Cьогодні ми пограємо у гру, яка називається «Математичні терези». - Де ви бачили терези? Для чого вони призначені? - Ознайомимося з правилами гри. За командою вчителя учні підходять до полотна, беруть завдання з будь-якої кишені, потім сідають за парти і розв’язують. Якщо завдання розв’язане правильно, то це означає, що учень взяв «вагу» - і допускається до розв’язання важчого завдання, тобто взяти завдання тієї ж «ваги». Завдання перевіряє журі. Переможцем вважається той, хто набрав найбільшу вагу. Якщо учень «взяв» вагу 90кг і не зумів розв’язати завдання після 2 спроб, то рахується що він взяв вагу 40кг. ІІ. Проведення гри. Відгадати ребуси. 100 вп (стовп) 3 буна (трибуна) І 100 рія (історія) 40 а (сорока) Ті 100 (тісто) 1. У вівчаря було 10 овець. Всі, крім 9, з’їв вовк. Скільки овець з’їв вовк? (1) 2. У школу йшло 3 учениці, а назустріч ще 5. скільки учениць йшло у школу? (3) 3. Скільки кінців у 4 палиць? (8) 4. Скільки кінців у 5 палиць? (10) 5. У батька було 3 дочки, у кожної з них було по 2 брати. Скільки всього дітей у цій сім’ї? (5) 1. На полiцi стоїть 15 книг. Якою по порядку буде 7 книжка, якщо рахувати справа налiво? (9). 2. Два десятки помножити на 3 десятки. Скiльки десяткiв отримали? (6). 3. Скiльки рокiв Костi, якщо, коли до його рокiв додати 8 та ще 1, то буде 20. (11 рокiв). 4. Я задумала число, взяла четверту частину його, додала 16 i дістала 20. Яке я задумала число? (16). 5. У книжцi 16 сторiнок. Скiльки потрiбно цифр, щоб пронумерувати цю книжку? (10). 1. Скільки потрiбно цифрових знакiв, щоб пронумерувати зошит, в якого 100 сторінок? (192). 2. Якi числа при читаннi не змiнюються при переверненнi? (8, 69, 88). 3. Коли ми дивимось на цифру 2, а кажемо 10? (Коли дивимось на механiчний годинник). 4. Лiкар дав хворому 3 пiгулки, вказавши, що приймати потрiбно через 20 хв. На який час вистачить цих пігулок? (40 хв.). 5. Записати три числа, кожне з яких дiлиться на 2 i на 5. (10, 20, 40). Завдання з сiрниками. 1. Скласти 3 квадрати з 10 паличок. 2. Побудувати трикутник з 6 паличок. Переставити 2 палички, щоб вийшло 2 трикутники, 2 трикутники i чотирикутник. 3. Скласти 2 трикутники з 5 паличок. 4. Скласти з 16 паличок 4 квадрати. Як з цих 4 квадратiв скласти 5? 5. Є 3 сiрники, якщо до них докласти 2, то отримаємо 8. Як це можна зробити? (VIII). 1. Як записати число 52 однаковими цифрами? (52 = 44 + 4 + 4; 52 = 22 х 2 + 2 х 2 + 2 х 2; 52 = 33 + 3 х 3 + 3 х 3 + 3 : 3). 2. Як записати число 72 однаковими цифрами? (72 = 8 х 8 + 8; 72 = 9 х 9 - 9). 3. Записати число 110 однаковими цифрами. (110 = 99 + 99 : 9; 110 = 33х 3 + 33 : 3; 110 = 55 + 55). 4. Дано ряд цифр: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Поставити знаки + i — так, щоб у результатi вийшло 100. (12 + 3 - 4 + 5 + 67 + 8 + 9 = 100; 123 + 4 - 5 + 67 – 89 = 100). 5. Як зобразити 100 всiма цифрами (вiд 0 до 9)? (0 + 1 +2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 х 9 = 100). 1. На першому полi працювало 10 тракторiв, а на другому — 14. Скiльки тракторiв мають переїхати на друге поле, щоб на ньому стало на 6 тракторiв бiльше, нiж залишилося на першому полi? (1 трактор). 2. Зi 3. Маса 2 бикiв i 5 слонiв становить 22 тонни, а 4 бикiв i 3 слонiв = 16 тонн. Яка маса одного слона? Одного бика? (4 бики i 10 слонiв будуть мати масу 44т, отже, 7 слонiв будуть мати масу 41—16 = 28 (т), а один слон 28 : 7 = 4(т), маса бика—(16 - 4 х 3): 4 = 1(т)). 4. Потрiбно перевезти 120 т вантажу. Однiєю машиною це можна зробити за 30 робочих годин, а другою — за 15 годин. Спочатку почала працювати перша машина. Коли вона перевезла половину вантажу, на допомогу прийшла друга машина. За скiльки годин було перевезено весь вантаж? (120:2=60 (т) — перевезла перша машина за 15 год.; 120: 30 =4 (т) — перевезла перша машина за 1 год.; 120:15=8(т) —перевезла друга машина за 1 год.; 4+8=12 (т) — перевезли машини разом за 1 год.; 60:12=5 (год.) — за 5 год. двi машини перевезли 60 т вантажу; 15 + 5 =20 (год.) — за 20 год. було перевезено весь вантаж). 5. На двох дiлянках працювали трактори. Коли з першої дiлянки на другу переїхало 4 трактори, то на першiй дiлянцi тракторiв стало у 2 рази менше, ніж на другiй. Скiльки тракторiв працювало на першiй дiлянцi спочатку, якщо на другiй їх було 6? (6 + 4 = 10 (тракторiв стало на другiй дiлянцi; 10: 2 = 5 тракторiв стало на першій ділянцi; 5 + 4 = 9 тракторів було на першiй дiлянцi спочатку). ІІІ. Підсумок гри. Цицюра С.М. м. Сарни Рівненська обл. | |
Переглядів: 5007 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |