Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Мета, завдання та основні принципи програми

Мета програми

Метою програми є сприяння духовно-моральному розвитку дітей і прищеплення їм любові до Бога, до ближнього, до України через ознайомлення з національними культурними надбаннями, з християнськими моральними цінностями: людяністю, милосердям, пошаною до батьків і старших, працелюбством, доброчесністю, гостинністю, вдячністю тощо, які водночас глибоко виявляються в українській культурі і за своєю суттю є загальнолюдськими.

Цей процес передбачає такі етапи: отримання інформації (ознайомлення з основними чинниками духовного розвитку); формування позитивного ставлення до предмета вивчення; засвоєння матеріалу (розуміння важливості дотримання певних етичних норм поведінки): формування переконань щодо важливості обраної моделі поведінки; бажання і внутрішня потреба наслідування зразків християнської моралі; втілення в життя здобутих знань.  

Завдання

Навчальні:

       ознайомлення з основними духовно-моральними цінностями, поняттями  чеснот і гріха, добра і зла, християнськими традиціями в Україні (відповідно до вікових психологічних особливостей дітей) на зразках української культури;

       ознайомлення з правилами та принципами християнської етики спілкування і стосунків між людьми, з правилами і звичаями доброчесного життя;

       проведення навчально-виховних заходів для підвищення дитячої готовності до орієнтації в різних життєвих ситуацій, у які може потрапити дитина.  

Виховні:

       допомога учням пізнавати і сприймати морально-етичні цінності та застосовувати їх у своїй поведінці;

       виховання у дітей християнських рис: любові до Бога, людей, Батьківщини, пошани до батьків і старших, працьовитості, здатності долати труднощі, схильності безкорисливо творити добро;

       виховання духовно-моральних і естетичних почуттів. Розвиток емпатії та бажання бути потрібним людям.

 

Розвивальні:

       формування емоційно-вольової та когнітивної сфери дитини для якнайкращого відображення її думок, роздумів щодо тих життєвих проблем, з якими їй доводиться стикатися;

       підтримка потреби дитини у самовдосконаленні через розвиток її естетичних і духовно-моральних цінностей. Заохочення дитини до роботи над собою (через ігрову діяльність та художню творчість).

Основні принципи програми

     Відповідність основним цінностям і спрямуванням національної  педагогіки;

       Культуровідповідність;

       Теоцентризм;

       Цілісність;

       Інтегрованість;

       Наступність й доступність;

       Толерантність;

       Превентивність;

       Життєва смислотворча самодіяльність.

У програму введено категоріальний апарат етичних понять (“совість”, “чесноти”, “гріх”, “милосердя”, “доброчинність”, “відповідальність” і т.ін.), розкриття яких здійснюється відповідно до вікових психологічних  особливостей учнів з урахуванням поступового розкриття основ релігійного життя.

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 2349 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!