Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Мета програми Метою програми є сприяння духовно-моральному розвитку дітей і прищеплення їм любові до Бога, до ближнього, до України через ознайомлення з національними культурними надбаннями, з християнськими моральними цінностями: людяністю, милосердям, пошаною до батьків і старших, працелюбством, доброчесністю, гостинністю, вдячністю тощо, які водночас глибоко виявляються в українській культурі і за своєю суттю є загальнолюдськими. Цей процес передбачає такі етапи: отримання інформації (ознайомлення з основними чинниками духовного розвитку); формування позитивного ставлення до предмета вивчення; засвоєння матеріалу (розуміння важливості дотримання певних етичних норм поведінки): формування переконань щодо важливості обраної моделі поведінки; бажання і внутрішня потреба наслідування зразків християнської моралі; втілення в життя здобутих знань. Завдання Навчальні: – ознайомлення з основними духовно-моральними цінностями, поняттями чеснот і гріха, добра і зла, християнськими традиціями в Україні (відповідно до вікових психологічних особливостей дітей) на зразках української культури; – ознайомлення з правилами та принципами християнської етики спілкування і стосунків між людьми, з правилами і звичаями доброчесного життя; – проведення навчально-виховних заходів для підвищення дитячої готовності до орієнтації в різних життєвих ситуацій, у які може потрапити дитина. Виховні: – допомога учням пізнавати і сприймати морально-етичні цінності та застосовувати їх у своїй поведінці; – виховання у дітей християнських рис: любові до Бога, людей, Батьківщини, пошани до батьків і старших, працьовитості, здатності долати труднощі, схильності безкорисливо творити добро; – виховання духовно-моральних і естетичних почуттів. Розвиток емпатії та бажання бути потрібним людям.
Розвивальні: – формування емоційно-вольової та когнітивної сфери дитини для якнайкращого відображення її думок, роздумів щодо тих життєвих проблем, з якими їй доводиться стикатися; – підтримка потреби дитини у самовдосконаленні через розвиток її естетичних і духовно-моральних цінностей. Заохочення дитини до роботи над собою (через ігрову діяльність та художню творчість). Основні принципи програми – Відповідність основним цінностям і спрямуванням національної педагогіки; – Культуровідповідність; – Теоцентризм; – Цілісність; – Інтегрованість; – Наступність й доступність; – Толерантність; – Превентивність; – Життєва смислотворча самодіяльність. У програму введено категоріальний апарат етичних понять (“совість”, “чесноти”, “гріх”, “милосердя”, “доброчинність”, “відповідальність” і т.ін.), розкриття яких здійснюється відповідно до вікових психологічних особливостей учнів з урахуванням поступового розкриття основ релігійного життя. | |
Переглядів: 2349 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |