Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Програма. 1 клас

Програма

1 клас

34 години

(1 година на тиждень,

усього 30 годин – основний час та 4 години резервний)

Тема 1. Дорога добра (10 год.)

Заняття 1, 2, 6, 13, 21-23, 27, 33-34

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня

Урок 1. Дорога Добра.

Ознайомлення дітей з поняттям добра. Приклади добрих вчинків як шлях до добра. Зв’язок добра і краси.

Музичний супровід:

Е. Гріг «Ранок» з сюїти “Пер Гюнт” на початку уроку (фрагмент). Наприкінці уроку – пісня з к/фу “Дорогою добра” (сл. Ю. Ентіна, муз. М. Мінкова, у перекладі), фраг­мент.

 

Урок 2. Правила руху Дорогою Добра.

Знання і розуміння правил та добрих звичаїв для руху Дорогою Добра.

Музичний супровід:

Любов Забашта “Людина починаєть­ся з добра”, на муз. О. Залевської.

 

Урок 6. Коли добро перемагає зло.

Гріх як явище в людському житті, що псує його. Гріх завдає шкоди самій людині, тим хто оточує її і навіть навколишньому середовищу.

Музичний супровід:

Муз. О. Вардуліної “Захворіло ведмежатко”.

 

Урок 13. Милосердя. Святий Миколай.

Світ потребує доброти і милосердя. Приклад з життя святого Миколая.

Музичний супровід:

українська нар. пісня “Ой, хто-хто Миколая любить”.

 

Урок 21. Добрі та погані звички.

Вчинки в нашому житті. Звички – вчинки, які постійно повторюються. Добрі та погані вчинки. Боротьба з лінощами – причиною багатьох поганих звичок. Виховання сили волі, наполегливості, старанності, терпля­чості.

Музичний супровід:

“Травичка”, сл. А. Камінчук, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірш

Миколи Сингаївського “Все із доброго чи злого”.

 

Урок 22. Прощення і вибачення.

Притча про блудного сина (адаптована). Увага дітей привер­тається до того, як батько любить сина і як син покаявся перед батьком. Чи вміємо ми прощати? Як навчитися прощати? Чи вміємо визнавати свою провину?

Музичний супровід:

Альбіноні Adagio.

 

Урок 23. Послух і непослух.

Непослух — початок зла на землі. Послух — прояв любові й довіри. У чому може полягати наш послух? До кого? (До батьків, старших братиків та сестричок, учителів та інших дорослих, до Бога.

Музичний супровід:

Анатолій Золкін “Багатель” (“Виб­рики”), Р. Глієр “Колискова”.

Слухають вірш

Т. Лисенко “Навпакійко”.

 

Урок 27. Праця в нашому житті.

Значення праці для життя суспільства. Праця як турбота про ближніх. Необхідність долання лінощів.

Музичний супровід:

Укр. нар. пісні “Ой, літає соколонько”, “Грицю, Грицю, до роботи”.

 

Урок 33. Вдячність тому, хто дарує добро.

Важливість вдячності Богу і людям. Приклади виявлення вдячності.

Музичний супровід:

Н. Кузнецова. Романтичний ескіз для арфи та саксофона.

 

Урок 34. Останній урок. Чого навчились ми за рік?

Що дітям найбільше запам’яталося за час навчального року? Подякувати дітям за спільну працю, побажати успіхів у навчанні та цікавого і корисного літнього відпочинку. Проведення екскурсії.

Музичний супровід:

Пісня “Хто любить Україну”,
сл. І. Савицької, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірш:

Наталі Рудецької “Бог мене любить”.

Учень:

отримує  уявлення про можливості застосування правил християнської моралі у власних вчинках;

 

 

визначає моральне забарвлення вчинків літературних героїв та у прикладах з життя;

 

 

називає деякі з основних християнських рис та моральні вчинки християн;

 

 

порівнює вчинки літературних героїв зі своїми власними та можливими прикладами з життя;

 

 

розуміє потребу вивчати Слово Боже і наслідувати зразки християнських чеснот;

 

 

пояснює певні ознаки доброго і поганого, зміст бажаної поведінки дитини у ставленні до Бога і до ближнього;

 

 

використовує приклади з життя та книжок для підтвердження власних думок;

 

висловлює особисте ставлення та ставлення своїх близьких до хрис­тиянських цінностей у своєму житті;

 

 

характеризує позитивні та негативні риси людини, яких він хотів би набути чи позбутися;

 

 

уміє розрізняти гарні й погані вчинки, мотиви та наслідки вчинків, а також певні власні вчинки і нахили до них;

 

 

дотримується правил духовної безпеки у особистому житті (не ображати, не засуджувати інших, бути слухняним і виконувати доручення, настанови батьків і вчителів), правил спілкування з однолітками і старшими; під час екскурсій до храму — правил поведінки у храмі; під час виконання творчих робіт — правил безпеки з предметами праці;

 

 

орієнтується в початкових поняттях релігійного життя, релігійної символіки;

 

 

відтворює певні завдання під час музичних пауз і танцювальних та ігрових рухів. Під час підготовки до святкових вистав виразно відтворює образи героїв і передає емоційне забарвлення події.

 

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 3603 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!