Урок 1. Дорога Добра.
Ознайомлення дітей з поняттям добра. Приклади добрих вчинків як шлях до добра. Зв’язок добра і краси.
Музичний супровід:
Е. Гріг «Ранок» з сюїти “Пер Гюнт” на початку уроку (фрагмент). Наприкінці уроку – пісня з к/фу “Дорогою добра” (сл. Ю. Ентіна, муз. М. Мінкова, у перекладі), фрагмент.
Урок 2. Правила руху Дорогою Добра.
Знання і розуміння правил та добрих звичаїв для руху Дорогою Добра.
Музичний супровід:
Любов Забашта “Людина починається з добра”, на муз. О. Залевської.
Урок 6. Коли добро перемагає зло.
Гріх як явище в людському житті, що псує його. Гріх завдає шкоди самій людині, тим хто оточує її і навіть навколишньому середовищу.
Музичний супровід:
Муз. О. Вардуліної “Захворіло ведмежатко”.
Урок 13. Милосердя. Святий Миколай.
Світ потребує доброти і милосердя. Приклад з життя святого Миколая.
Музичний супровід:
українська нар. пісня “Ой, хто-хто Миколая любить”.
Урок 21. Добрі та погані звички.
Вчинки в нашому житті. Звички – вчинки, які постійно повторюються. Добрі та погані вчинки. Боротьба з лінощами – причиною багатьох поганих звичок. Виховання сили волі, наполегливості, старанності, терплячості.
Музичний супровід:
“Травичка”, сл. А. Камінчук, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірш
Миколи Сингаївського “Все із доброго чи злого”.
Урок 22. Прощення і вибачення.
Притча про блудного сина (адаптована). Увага дітей привертається до того, як батько любить сина і як син покаявся перед батьком. Чи вміємо ми прощати? Як навчитися прощати? Чи вміємо визнавати свою провину?
Музичний супровід:
Альбіноні Adagio.
Урок 23. Послух і непослух.
Непослух — початок зла на землі. Послух — прояв любові й довіри. У чому може полягати наш послух? До кого? (До батьків, старших братиків та сестричок, учителів та інших дорослих, до Бога.
Музичний супровід:
Анатолій Золкін “Багатель” (“Вибрики”), Р. Глієр “Колискова”.
Слухають вірш
Т. Лисенко “Навпакійко”.
Урок 27. Праця в нашому житті.
Значення праці для життя суспільства. Праця як турбота про ближніх. Необхідність долання лінощів.
Музичний супровід:
Укр. нар. пісні “Ой, літає соколонько”, “Грицю, Грицю, до роботи”.
Урок 33. Вдячність тому, хто дарує добро.
Важливість вдячності Богу і людям. Приклади виявлення вдячності.
Музичний супровід:
Н. Кузнецова. Романтичний ескіз для арфи та саксофона.
Урок 34. Останній урок. Чого навчились ми за рік?
Що дітям найбільше запам’яталося за час навчального року? Подякувати дітям за спільну працю, побажати успіхів у навчанні та цікавого і корисного літнього відпочинку. Проведення екскурсії.
Музичний супровід:
Пісня “Хто любить Україну”, сл. І. Савицької, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірш:
Наталі Рудецької “Бог мене любить”. |
Учень:
отримує уявлення про можливості застосування правил християнської моралі у власних вчинках;
визначає моральне забарвлення вчинків літературних героїв та у прикладах з життя;
називає деякі з основних християнських рис та моральні вчинки християн;
порівнює вчинки літературних героїв зі своїми власними та можливими прикладами з життя;
розуміє потребу вивчати Слово Боже і наслідувати зразки християнських чеснот;
пояснює певні ознаки доброго і поганого, зміст бажаної поведінки дитини у ставленні до Бога і до ближнього;
використовує приклади з життя та книжок для підтвердження власних думок;
висловлює особисте ставлення та ставлення своїх близьких до християнських цінностей у своєму житті;
характеризує позитивні та негативні риси людини, яких він хотів би набути чи позбутися;
уміє розрізняти гарні й погані вчинки, мотиви та наслідки вчинків, а також певні власні вчинки і нахили до них;
дотримується правил духовної безпеки у особистому житті (не ображати, не засуджувати інших, бути слухняним і виконувати доручення, настанови батьків і вчителів), правил спілкування з однолітками і старшими; під час екскурсій до храму — правил поведінки у храмі; під час виконання творчих робіт — правил безпеки з предметами праці;
орієнтується в початкових поняттях релігійного життя, релігійної символіки;
відтворює певні завдання під час музичних пауз і танцювальних та ігрових рухів. Під час підготовки до святкових вистав виразно відтворює образи героїв і передає емоційне забарвлення події.
|