Урок 3. Божий світ навколо нас.
Світ створений прекрасно і мудро. У світі є Творець, Який Своєю любов’ю творить світ і турбується про нього.
Музичний супровід:
Р. Глієр “Ранок”.
Урок 4. Людина – чудовий задум Творця.
Людина як вище творіння Бога. Створення людини. Краса людини. Душа – невидима частина людини. Краса душі. Гармонія людини. Завдання людини у житті.
Музичний фон розповіді – Н. Кузнецова “Весняний настрій”.
П. Чайковський. Концерт для фортепіано № 1 (фрагмент 1 частини).
Слухають вірш
Лідії Компанієць “Від рідної хати”.
Урок 5. Добро і зло в нашій душі. Совість – голос Божий.
Прояви совісті у людини та важливе значення совісті для нас. Боротьба між добром і злом у нашій душі. Радість від творення добра.
Приклади контрастних образів у музиці: Любов Процюк “Різдвяна пісня”.
Е. Гріг «В печері гірського короля» (фрагмент) із сюїти “Пер Гюнт”.
Урок 7. Батьківська любов. Отець наш Небесний.
Дорогоцінність батьківської любові. Вдячність батькам і повага до них. Отець Небесний і Його теплота, турбота і чуйність до людей — Божих дітей. Вшанування Бога та вдячність Йому.
Музичний супровід:
О. Залевська «Колискова».
Урок 10. Храм — Дім Божий.
Значення храму для міста. Значення храму для людини. Поняття храму людської душі.
Музичний супровід:
Передзвін лаврської дзвіниці.
Слухають вірш:
Леоніда Полтави «До церкви».
Урок 11. Книга в моєму житті. Свята книга Біблія.
Що таке Біблія. Її унікальність. Біблія як учитель мудрості й добра. Книга, яку читають усе життя.
Музичний супровід:
“Свята Книга”, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірш
Л. Стебенева “Книга”.
Урок 12. Мої вчителі. Ісус Христос – Учитель.
Ми – учні. Значення вчителів для нас. Пошана до вчителів. Чого навчає Ісус Христос.
Музичний супровід: Ф. Шопен. Вальс.
Урок 17. Хрещення Господнє. Хрещення у нашому житті.
Подія хрещення Ісуса Христа. Значення хрещення в житті людини. Святкові традиції.
Музичний супровід:
Дитяча пісенька “Морозець”, Українська народна пісня …
Слухають вірш
В. Єфаненка “Хрещення Ісуса”.
Урок 20. Свято Стрітення.
Історія зустрічі старця Симеона з Христом-Немовлям. Зустріч людини з Богом. Умови для нашої зустрічі з Богом.
Урок 25. Весна природи і весна душі.
Весна природи – символ відновлення душі людини. Весна душі як прагнення людини до очищення, бажання стати кращим. Підготовка до свята Воскресіння Христового.
Музичний супровід:
Ф. Ліст “Кампанела”.
Слухають вірш
Дмитра Павличка “Весна”,
Веснянку (народну пісню).
Урок 26. Плекати свою душу. Притча про сіяча.
Євангельська притча про сіяча. Порівняння сіяння зерна з сіянням у душі слова Божого, що закликає всіх до добра. Важливість праці над своєю душею.
Музичний супровід:
“Пісня про зернятко”, муз. Л. Херувимської.
П. Чайковський “Пролісок”
Слухають вірш
Анатолія Качана “Проростай, зерно”.
Урок 28. Хліб наш насущний.
Хліб гідний нашого подиву, як плід людської праці. Пошана до хліба — пошана до праці людської. Подяка Богові за хліб щоденний. Добрі вчинки як їжа для душі.
Музичний супровід:
“Отче наш”, хорове виконання.
Слухають вірш
Максима Рильського “Про хліб”.
Урок 29. Воскресіння — перемога добра над злом.
Воскресіння Христове — найважливіша подія для людства. Історія писанки. Великодні привітання.
Музичний супровід:
“Великдень”, сл. Р.Завадовича, муз.Л. Херувимської.
Урок 32. Для чого ми живемо.
Життя нам дане, щоб ми творили добро та раділи цьому.
Музичний супровід:
“Зорі”, сл. В. Чайченка, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірш
Василя Чайченка “Зорі”. |
Учень
отримує уявлення про деякі історичні події, важливі для становлення державного, культурного та духовного життя України (Хрещення Київської Русі, правління князів-християн тощо); про родинні зв’язки й традиції християнських свят;
визначає зміст релігійних свят (їхню духовну сутність), значення у своєму житті турботи Бога, турботи батьків і найближчих родичів;
називає деякі з основних християнських свят і ознаки їх святкування у родині, ознаки християнських звичаїв в Україні (Святий вечір у родинному колі, колядки і щедрівки на Різдво Христове, освячення води на Хрещення Господнє, виготовлення писанок і крашанок на Великдень, освячення пасок тощо);
порівнює знання про свій рід, родину зі знаннями інших дітей, визначаючи спільне й відмінне у житті різних сімей своїх однолітків;
розуміє важливість взаємоповаги й любові в родині й між іншими людьми, вплив на душу людини добрих і злих вчинків;
пояснює, як треба допомагати людям у різних життєвих ситуаціях за законами добра (правилами руху Дорогою Добра);
використовує знання про гостинність, турботу про ближніх, про милосердя та щедрість під час свят і в повсякденному житті християн, навички в організації дозвілля;
висловлює власні думки про значення у своєму житті родини і рідного краю, про свою любов і обов’язки щодо збереження краси рідного краю і добрих взаємин між членами сім’ї;
характеризує ознаки християнських і родинних свят, зміст окремих дій та вчинків людей під час проведення цих свят;
уміє розрізняти свята християнські та свята світські (нерелігійні);
дотримується правил святкування релігійних свят, вшанування пам’яті померлих, святкування визначних подій у житті країни тощо;
орієнтується у змісті свят Святого Миколая, Свят-вечора, Різдва Христового, Хрещення Господнього, Стрітення Господнього, Великого посту, Великодня;
готує власноруч подарунки для близьких і друзів до свята Різдва, дня Матері та ін.;
уміє передати у малюнку за допомогою кольору і лінії настрій, внутрішній стан;
|