Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Програма. 1 клас

Тема 2. Божий світ навколо нас (14 год.)

Заняття 3-5, 7, 10-12, 17, 20, 25, 26, 28, 29, 32.

Урок 3. Божий світ навколо нас.

Світ створений прекрасно і мудро. У світі є Творець, Який Своєю любов’ю  творить світ і турбується про нього.

Музичний супровід:

Р. Глієр “Ранок”.

 

Урок 4. Людина – чудовий задум Творця.

Людина як вище творіння Бога. Створення людини. Краса людини. Душа – невидима частина людини. Краса душі. Гармонія людини. Завдання людини у житті.

Музичний фон розповіді – Н. Кузнецова “Весняний настрій”.

П. Чайковський. Концерт для фортепіано № 1 (фрагмент 1 частини).

Слухають вірш

Лідії Компанієць “Від рідної хати”.

 

Урок 5. Добро і зло в нашій душі. Совість –  голос Божий.

Прояви совісті у людини та важливе значення совісті для нас. Боротьба між добром і злом у нашій душі. Радість від творення добра.

Приклади контрастних образів у музиці: Любов Процюк “Різдвяна пісня”.

Е. Гріг «В печері гірського короля» (фрагмент) із сюїти “Пер Гюнт”.

 

Урок 7. Батьківська любов. Отець наш Небесний.

Дорогоцінність батьківської любові. Вдячність батькам і повага до них. Отець Небесний  і Його теплота, турбота і чуйність до людей — Божих дітей. Вшанування Бога та вдячність Йому.

Музичний супровід:

О. Залевська «Колискова».

 

Урок 10. Храм — Дім Божий.

Значення храму для міста. Значення храму для людини. Поняття храму людської душі.

Музичний супровід:

Передзвін лаврської дзвіниці.

Слухають вірш:

Леоніда Полтави «До церкви».

 

Урок 11. Книга в моєму житті. Свята книга Біблія.

Що таке Біблія. Її унікальність. Біблія як учитель мудрості й добра. Книга, яку читають усе життя.

Музичний супровід:

“Свята Книга”, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірш

Л. Стебенева “Книга”.

 

Урок 12. Мої вчителі. Ісус Христос – Учитель.

Ми – учні. Значення вчителів для нас. Пошана до вчителів. Чого навчає  Ісус Христос. 

Музичний супровід: Ф. Шопен. Вальс.

 

Урок 17. Хрещення Господнє. Хрещення у нашому житті.

Подія хрещення Ісуса Христа. Значення хрещення в житті людини. Святкові традиції.

Музичний супровід:

Дитяча пісенька “Морозець”, Українська народна пісня …

Слухають вірш

В. Єфаненка “Хрещення Ісуса”.

 

Урок 20. Свято Стрітення.

Історія зустрічі старця Симеона з Христом-Немовлям. Зустріч людини з Богом. Умови для нашої зустрічі з Богом.

 

Урок 25. Весна природи і весна душі.

Весна природи – символ відновлен­ня душі людини. Весна душі як прагнення людини до очищення, бажання стати кращим. Підготовка до свята Воскресіння Христового.

Музичний супровід:

Ф. Ліст “Кампанела”.

Слухають вірш

Дмитра Павличка “Весна”,

Веснянку (народну пісню).

 

Урок 26. Плекати свою душу. Притча про сіяча.

Євангельська притча про сіяча. Порівняння сіяння зерна з сіянням у душі слова Божого, що закликає всіх до добра. Важливість праці над своєю душею.

Музичний супровід:

“Пісня про зернятко”, муз. Л. Херувимської.

П. Чайковський “Пролісок”

Слухають вірш

Анатолія Качана “Проростай, зерно”.

 

Урок 28. Хліб наш насущний.

Хліб гідний нашого подиву, як плід людсь­кої праці. Пошана до хліба — пошана до праці людської. Подяка Богові за хліб щоденний. Добрі вчинки як їжа для душі.

Музичний супровід:

“Отче наш”, хорове виконання.

Слухають вірш

Максима Рильського “Про хліб”.

Урок 29. Воскресіння — перемога добра над злом.

Воскресіння Христове — найваж­ливіша подія для людства. Історія писанки. Великодні привітання.

Музичний супровід:

“Великдень”, сл. Р.Завадовича,
муз.Л. Херувимської.

Урок 32. Для чого ми живемо.

Життя нам дане, щоб ми творили добро та раділи цьому.

Музичний супровід:

“Зорі”, сл. В. Чайченка, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірш

Василя Чайченка “Зорі”.

 

Учень

 

 

отримує уявлення про деякі історичні події, важливі для становлення державного, культурного та духовного життя України (Хрещення Київської Русі, правління князів-християн тощо); про родинні зв’язки й традиції християнських свят;

 

 

визначає зміст релігійних свят (їхню духовну сутність), значення у своєму житті турботи Бога, турботи батьків і найближчих родичів;

 

 

називає деякі з основних християнських свят і ознаки їх святкування у родині, ознаки християнських звичаїв в Україні (Святий вечір у родинному колі, колядки і щедрівки на Різдво Христове, освячення води на Хрещення Господнє, виготовлення писанок і крашанок на Великдень, освячення пасок тощо);

 

 

 

порівнює знання про свій рід, родину зі знаннями інших дітей, визначаючи спільне й відмінне у житті різних сімей своїх однолітків;

 

 

розуміє важливість взаємоповаги й любові в родині й між іншими людьми, вплив на душу людини добрих і злих вчинків;

 

 

пояснює, як треба допомагати людям у різних життєвих ситуаціях за законами добра (правилами руху Дорогою Добра);

 

 

використовує знання про гостинність, турботу про ближніх, про милосердя та щедрість під час свят і в повсякденному житті християн, навички в організації дозвілля;

 

 

висловлює власні думки про значення у своєму житті родини і рідного краю, про свою любов і  обов’язки щодо збереження краси рідного краю і добрих взаємин між членами сім’ї;

 

 

характеризує ознаки християнських і родинних свят, зміст окремих дій та вчинків людей під час проведення цих свят;

 

 

уміє розрізняти свята християнські та свята світські (нерелігійні);

 

 

дотримується правил святкування релігійних свят,  вшанування пам’яті померлих, святкування визначних подій у житті країни тощо;

 

 

орієнтується у змісті свят Святого Миколая, Свят-вечора, Різдва Христового, Хрещення Господнього, Стрітення Господнього, Великого посту, Великодня;

 

 

готує власноруч подарунки для близьких і друзів до свята Різдва, дня Матері та ін.;

 

 

уміє передати у малюнку за допомогою кольору і лінії настрій, внутрішній стан;

 

 

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 4169 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!