Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Програма. 1 клас

Тема 3. Україна благословенна (10 год.)

Заняття 8, 9, 14-16, 18, 19, 24, 30, 31.

Урок 8. Мої рідні. Моя родина.

Рідні – це люди, з якими ми починаємо спілкуватися з перших днів свого життя, які турбуються про нас, які нас люблять. Важливість взаємної любові в родині. Пошана до старших членів родини. Обов’язки взаємної турботи в родині.

Музичний супровід:

“Молитва матері”, сл. Н. Позняк, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірш

Василя Симоненка “Я вірив, що краще всього”.

 

Урок 9. Наш рід. Ми – християни.

Усвідомлення роду як неперервного зв’язку поколінь. Збереження честі роду, його добрих рис. Християнська віра — важлива риса мого роду і моїх предків. Значення віри для життя.

Музичний супровід:

“Роде наш красний”, 2 куплети пісні, (укр. нар. Пісня).

 

Урок 14. Свято Різдва.

Євангельська розповідь про народжен­ня Ісуса Христа. Значення свята Різдва для людей.

 

Урок 15. Святкування Різдва в Україні.

Підготовка до розучування з дітьми народної вистави “Вертеп”, колядок.

Музичний супровід:

Колядка “В Віфлеємі – новина”.

 

Урок 16. Свято в нашому домі.

Свято як можливість прояву турботи, гостинності, щедрості. Найважливіші свята для християн.

Музичний супровід:

Українська нар. пісня “Зеленеє жито, зелене”, наприкінці уроку – “Многая літа” Дмитра Бортнянського.

Слухають вірш

Н. Кібець “Зима навкруг”.

 

Урок 18. Земля наша рідна.

Краса і багатство України – в її природі, культурі, людях. Любов до Батьківщини, важливість нашої праці для неї.

Слухають вірші

Платона Воронька “Облітав журавель”, Анатолія Камінчука “Батьківщина”.

 

Урок 19. Україна – країна благословенна.

Благословення апостола Андрія.  Святий князь Володимир. Значення Хрещення Русі для нашого народу.

Музичний супровід:

“Боже Великий Єдиний”, сл. О. Конись­кого, муз. М. Лисенка.

Слухають вірш

Олени Пчілки “Маленька українка”.

 

Урок 24. Тарас Шевченко в дитинстві.

Багатство душі поета з дитинства, незважаючи на нелегку долю. Постійне прагнення до знань і до прекрасного. Молитви малого Тараса. Турбота Шевченка про духовну просвіту українців (перек­лад псалмів, “Буквар”).

Музичний супровід:

“Зоре моя вечірняя”, сл. Т. Шевченка, муз. Я. Степового.

Слухають вірш

Т. Шевченка “Мені тринадцятий ми­нало”.

 

Урок 30. Краса та багатство великодніх звичаїв в Україні.

Пасхальні звичаї і традиції в українській культурі.

Музичний супровід:

“Розмалюю писанку”, сл. Дм. Чередничен­ка, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірші

Г. Чупринки “Великодні дзвони”, Л. Глібова “Христос Воскрес”.

 

Урок 31. Найдорожче у світі – мама.

Подвиг материнської любові. Вдячність дітей мамі.

Музичний супровід: “Молитва за маму”,
сл. Р. Завадовича, муз. Л. Херувимської.

Слухають вірші

Леоніда Полтави “Є у кожної дитини”, Миколи Чернявського “Всі уже поснули”.

Учень

 

отримує уявлення про любов Бога до людей і до всього живого, про красу та гармонію світу, про Божественний план створення людини, про людську душу і її прояви (деякі початкові поняття);

 

 

визначає образ життя людини і правила поведінки людини у світі (на прикладі ставлення до природи, до творів мистецтва, культурного надбання України);

 

 

характеризує властивості людської душі, її краси; дію гріха та його наслідки в житті людей;

 

 

порівнює красу людської душі персонажів художніх і мистецьких творів і близьких йому людей (з власного досвіду);

 

 

розуміє, як людині треба поводитися за певними законами християнської етики (прощення, вибачення, послух, милосердя, співчуття, вдячність), розуміння совісті як голосу Божого, розуміння молитви «Отче наш»;

 

пояснює деякі прояви життя душі – голос совісті й переживання людини щодо чужих і своїх поганих і хороших вчинків;

 

 

використовує власний досвід релігійного життя для пояснення християнських світоглядних цінностей (берегти і відтворювати християнські звичаї у сім’ї та власному житті, прислухатися до голосу совісті), повага до релігійних почуттів інших людей;

 

 

висловлює власні думки щодо поведінки та вчинків людей;

 

 

характеризує християнські свята та їх значення для життя душі (радість, задоволення, творче піднесення тощо);

 

 

уміє розрізняти музичні настрої, значення кольорової гами для передачі різних почуттів і настроїв людини, свого власного настрою; що подобається, чого хоче досягнути, перші кроки рефлексії (самоаналізу);

 

 

дотримується правил духовної безпеки щодо негативних духовних явищ (не перейматися забобонами);

 

 

орієнтується в поняттях Біблія, Бог, Ісус Христос Син Божий, Дух Святий, Матір Божа, храм, християнське свято, притча, деякі християнські чесноти, гріх, святість, благодать;

 

 

уміє відтворювати в малюнках і творчих роботах своє ставлення до світу добра і зла, до своїх ближніх.

 

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 2967 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!