Урок 8. Мої рідні. Моя родина.
Рідні – це люди, з якими ми починаємо спілкуватися з перших днів свого життя, які турбуються про нас, які нас люблять. Важливість взаємної любові в родині. Пошана до старших членів родини. Обов’язки взаємної турботи в родині.
Музичний супровід:
“Молитва матері”, сл. Н. Позняк, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірш
Василя Симоненка “Я вірив, що краще всього”.
Урок 9. Наш рід. Ми – християни.
Усвідомлення роду як неперервного зв’язку поколінь. Збереження честі роду, його добрих рис. Християнська віра — важлива риса мого роду і моїх предків. Значення віри для життя.
Музичний супровід:
“Роде наш красний”, 2 куплети пісні, (укр. нар. Пісня).
Урок 14. Свято Різдва.
Євангельська розповідь про народження Ісуса Христа. Значення свята Різдва для людей.
Урок 15. Святкування Різдва в Україні.
Підготовка до розучування з дітьми народної вистави “Вертеп”, колядок.
Музичний супровід:
Колядка “В Віфлеємі – новина”.
Урок 16. Свято в нашому домі.
Свято як можливість прояву турботи, гостинності, щедрості. Найважливіші свята для християн.
Музичний супровід:
Українська нар. пісня “Зеленеє жито, зелене”, наприкінці уроку – “Многая літа” Дмитра Бортнянського.
Слухають вірш
Н. Кібець “Зима навкруг”.
Урок 18. Земля наша рідна.
Краса і багатство України – в її природі, культурі, людях. Любов до Батьківщини, важливість нашої праці для неї.
Слухають вірші
Платона Воронька “Облітав журавель”, Анатолія Камінчука “Батьківщина”.
Урок 19. Україна – країна благословенна.
Благословення апостола Андрія. Святий князь Володимир. Значення Хрещення Русі для нашого народу.
Музичний супровід:
“Боже Великий Єдиний”, сл. О. Кониського, муз. М. Лисенка.
Слухають вірш
Олени Пчілки “Маленька українка”.
Урок 24. Тарас Шевченко в дитинстві.
Багатство душі поета з дитинства, незважаючи на нелегку долю. Постійне прагнення до знань і до прекрасного. Молитви малого Тараса. Турбота Шевченка про духовну просвіту українців (переклад псалмів, “Буквар”).
Музичний супровід:
“Зоре моя вечірняя”, сл. Т. Шевченка, муз. Я. Степового.
Слухають вірш
Т. Шевченка “Мені тринадцятий минало”.
Урок 30. Краса та багатство великодніх звичаїв в Україні.
Пасхальні звичаї і традиції в українській культурі.
Музичний супровід:
“Розмалюю писанку”, сл. Дм. Чередниченка, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірші
Г. Чупринки “Великодні дзвони”, Л. Глібова “Христос Воскрес”.
Урок 31. Найдорожче у світі – мама.
Подвиг материнської любові. Вдячність дітей мамі.
Музичний супровід: “Молитва за маму”, сл. Р. Завадовича, муз. Л. Херувимської.
Слухають вірші
Леоніда Полтави “Є у кожної дитини”, Миколи Чернявського “Всі уже поснули”. |
Учень
отримує уявлення про любов Бога до людей і до всього живого, про красу та гармонію світу, про Божественний план створення людини, про людську душу і її прояви (деякі початкові поняття);
визначає образ життя людини і правила поведінки людини у світі (на прикладі ставлення до природи, до творів мистецтва, культурного надбання України);
характеризує властивості людської душі, її краси; дію гріха та його наслідки в житті людей;
порівнює красу людської душі персонажів художніх і мистецьких творів і близьких йому людей (з власного досвіду);
розуміє, як людині треба поводитися за певними законами християнської етики (прощення, вибачення, послух, милосердя, співчуття, вдячність), розуміння совісті як голосу Божого, розуміння молитви «Отче наш»;
пояснює деякі прояви життя душі – голос совісті й переживання людини щодо чужих і своїх поганих і хороших вчинків;
використовує власний досвід релігійного життя для пояснення християнських світоглядних цінностей (берегти і відтворювати християнські звичаї у сім’ї та власному житті, прислухатися до голосу совісті), повага до релігійних почуттів інших людей;
висловлює власні думки щодо поведінки та вчинків людей;
характеризує християнські свята та їх значення для життя душі (радість, задоволення, творче піднесення тощо);
уміє розрізняти музичні настрої, значення кольорової гами для передачі різних почуттів і настроїв людини, свого власного настрою; що подобається, чого хоче досягнути, перші кроки рефлексії (самоаналізу);
дотримується правил духовної безпеки щодо негативних духовних явищ (не перейматися забобонами);
орієнтується в поняттях Біблія, Бог, Ісус Христос Син Божий, Дух Святий, Матір Божа, храм, християнське свято, притча, деякі християнські чесноти, гріх, святість, благодать;
уміє відтворювати в малюнках і творчих роботах своє ставлення до світу добра і зла, до своїх ближніх.
|