Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Інтеграційні зв’язки курсу “Християнська етика в українській культурі” з основними предметами 2-го класу початкової школи

“Я і Україна”

(підручник Н.М.Бібік, Н.С.Коваль, К.: Форум, 2003)

 

Навчальний курс „Я і Україна” реалізує галузь „Людина і світ” Державного стандарту початкової загальної освіти. Його мета – сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу. У процесі навчання в учнів формуються уявлення про цілісність світу. Саме ці аспекти навчального предмета можна інтегрувати з деякими темами курсу „Християнська етика в українській культурі”. Розкриємо міжпредметні зв’язки між цими курсами.

Тема „Твоя аптечка” (с. 14 – 16) допоможе вчителеві християнської етики провести бесіду на уроці №2 („Світ – дарунок любові”), щоб діти глибше зрозуміли – природа – це творіння Боже. Господь створив усі умови для того, щоб людина раділа з життя. Матеріал спонукає учнів замислитися, чи вміємо ми користуватися цими дарами, чи проявляємо вдячність Богові за створений ним світ, сповнений краси і мудрості.

Глибоким доповненням до уроку №15 (тема „Молитва до святого Миколая”) може стати тема „Народний календар” (с.17), саме та її частина, у якій автори підручника розповідають про дні вшанування християнських святих.

Полюбити світ, як дарунок Бога, допоможуть теми „У царстві рослин” (с. 28–29), „У царстві тварин” (с. 32– 33), „Як тварини готуються до зими” (с.45–47) та ін..

Такі уроки християнської етики, як „Тепло рідної домівки” (урок №5), „Дружна родина”(урок №6) співвідносяться з темою „Родина. Рідня. Рід .” (с.51– 55). Вона допоможе розкрити християнські цінності у житті кожної родини.

До теми „За що цінується праця. Працелюбність” (урок № 20)  можна використовувати матеріал „Про трудолюбивих  і лінивих” (с. 62 – 65).

Повагу до людей, красу людських взаємин розкривають теми „Екзамен у школі чемності” (с. 66–69), „Школа ввічливості” (с. 72–73), „Гостини” (с. 74– 74 ), „Ніхто не має права ображати людину” (с. 82–85), і цим матеріалом доречно скористатися, опрацьовуючи теми „Чесне слово” (урок №18), „Справжнє добро. Скромність” (урок № 19). Учням пропонується обговорити  в класі, як конкретно виявляється милосердя у ставленні до людей, які вчинки можна назвати злими і як їх позбутися, чи можна назвати добрим того, хто погано ставиться до товаришів; поміркувати над прислів’ям „Хто людям добра бажає, той і собі має”.

Добре підібраний матеріал теми „Зима щедра святами” (с. 96-97). Він логічно співвідноситься з уроками №13 (тема „Подарунок від душі”), №15 (тема „Молитва до святого Миколая”). Поезія М.Підгірянки навчає дітей щирості у проханні до святого Миколая :

Святий Миколаю,

Прийди до нас з раю,

Принеси нам дари

Кожному до пари.

Цукерки смачненькі,

Булочки пухкенькі,

Книжечок багато

Читати у свято.

Краса, мудрість і сутність зимових християнських свят подана доступною для розуміння другокласників мовою. Цим матеріалом доречно доповнити зміст уроку №16 (тема „Боже милосердя до людей. Різдво Христове”)

Про весняні християнські свята розповідає тема „Весняні свята” (с.125 – 127). Щасливі, веселі люди на Великдень вітаються словами: „Христос воскрес!” – „Воістину воскрес!”, тричі цілуються, обмінюються писанками. У темі знаходимо поради, які пишуться писанки. І звичайно ж, доцільно скористатися цим матеріалом на уроках № 24, 25 (теми „Вербна неділя” та „Воскресіння Христове – перемога Божого милосердя над злом”), зокрема щоб розкрити народні традиції цього свята.

 
Трудове навчання. Майстер і Майстринка.

(підручник І.М. Веремійчика, К., 2002) 

Програмою „Трудове навчання : технічна і художня праця” враховано вимоги щодо змістового синтезу технічної і художньої праці.

Результати конструктивно-художньої творчості учнів можна використовувати на окремих уроках християнської етики. Так, теми „Аплікаційні композиції” (с. 27), „Акваріум” (с.28), „Квіти” (с. 29), „Осіння квітка” (с.30), „Композиція з трав і квітів” (с. 31– 32), „Вироби з каштанів і жолудів”, „Сувеніри з насіння ясена”, „Вироби – сувеніри з пір’я” (с.33–36) – чудова ілюстрація до першого розділу підручника християнської етики „Таємниці нашого світу”, у якому учні засвоюють важливі християнські чесноти „совість”, „милосердя”, „доброчесність” та навчаються турбуватися про світ, подарований людям Творцем.

Тема „Різдвяна листівка” (с. 47) інтегрується з уроком №16 „Боже милосердя до людей. Різдво Христове.

 

Основи здоров’я

(Н.М. Бібік, Т.Є. Бойченко, Н.С. Коваль, О.І. Манюк. – К., 2003) 

Необхідна умова успішного розвитку кожної людини – її здоров’я. Важливе завдання сучасної школи – навчити дітей – берегти і зміцнювати своє здоров’я.

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 2246 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!