Аналітична довідка
За результатами анкетування батьків, діти яких брали участь у реалізації діагностично-концептуального етапу (2006—2007 рр.) дослідно-експериментальної роботи по впровадженню курсу «Християнська етика в українській культурі» у навчальних закладах м. Києва
Анкетування проводилося серед батьків, діти яких протягом 2006-2007 навчального року вивчали курс «Християнська етика в українській культурі».
Мета опитування полягала у вивченні думки батьків щодо ефективності, якості викладання, змісту курсу, його впливу на духовно-моральний розвиток учнів.
В опитуванні взяли участь 1092 респонденти. Відповіді на задані питання розподілилися таким чином:
- Чи задоволені Ви тим, що Ваша дитина вивчає предмет «Християнська етика в українській культурі»? (рис.1)
· Так |
— 975 |
— 89,3% |
· Ні |
— 16 |
— 1,5% |
· Частково |
— 101 |
— 9,2% |
- Чи влаштовує Вас зміст матеріалу курсу? (рис.2)
· Так |
— 928 |
— 85,0% |
· Ні |
— 13 |
— 1,2% |
· Частково |
— 139 |
— 12,7% |
· Не відповіли |
— 12 |
— 1,1% |
- Чи задоволені Ви, яким чином викладається цей предмет? (рис.3)
· Так |
— 993 |
— 90,9% |
· Ні |
— 7 |
— 0,6% |
· Частково |
— 84 |
— 7,7% |
· Не відповіли |
— 8 |
— 0,7% |
- Як впливають на поведінку Вашої дитини заняття з предмету «Християнська етика в українській культурі»? (рис.4)
· Позитивно |
— 976 |
— 89,4% |
· Негативно |
— 2 |
— 0,2% |
· Немає впливу |
— 104 |
— 9,5% |
· Не відповіли |
— 10 |
— 0,9% |
- Наскільки навчальний матеріал спрямований на формування світоглядних позицій дитини? (рис.5)
· Повністю |
— 269 |
— 24,6% |
· В основному |
— 582 |
— 53,3% |
· Частково |
— 226 |
—20,7% |
· Зовсім не спрямований |
— 12 |
— 1,1% |
· Не відповіли |
— 3 |
— 0,3% |
- Чи дотримується дитина правил духовної безпеки у власному житті? (рис.6)
· з повагою ставиться до старших |
— 959 |
— 87,8% |
· з повагою ставиться до однолітків |
— 705 |
— 64,6% |
· слухається батьків |
— 883 |
— 80,9% |
· виконує настанови вчителів |
— 917 |
— 84% |
· поважає себе |
— 716 |
— 65,5% |
· не ображає інших |
— 757 |
— 69,3% |
· не засуджує інших |
— 524 |
— 48 % |
- Оцініть за 5-и бальною шкалою, наскільки курс сприяє формуванню особистісних якостей (чеснот) дитини (доброти, милосердя, наполегливості, працелюбності, старанності) (рис.7):
· 1бал |
— 7 |
— 0,6% |
· 2 бали |
— 18 |
— 1,6% |
· 3 бали |
— 103 |
— 9,4% |
· 4 бали |
— 397 |
— 36,4% |
· 5 балів |
— 539 |
— 49,4% |
· Не відповіли |
— 28 |
— 2,6% |
Середній бал — 4,36
Висновок
Анкетування батьків виявило позитивні результати запровадження у загальноосвітніх навчальних закладах м. Києва курсу «Християнська етика в українській культурі», а також духовні проблеми у дітей.
Підсумки анкетування дають можливість стверджувати, що батьки задоволені тим, що діти вивчають предмет «Християнська етика в українській культурі», їх влаштовує зміст матеріалу курсу та яким чином викладається цей предмет. Вони відмітили, що навчальний матеріал спрямований на формування світоглядних позицій дитини, сприяє формуванню особистісних якостей, а також має позитивний вплив на поведінку дітей.
|