Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі | [ Додати статтю ] |
Урок 6. Коли добро перемагає зло 1 клас Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям, що таке гріх, як явище в людському житті, що псує його; вчити визначати позитивні та негативні риси людини, мотиви поганих вчинків та їх наслідки; виховувати прагнення до дотримання людських чеснот – доброта, щедрість, працелюбність, доброзичливість, правдивість. Обладнання: картки із позначенням людських чеснот та гріхів, ілюстрації до вірша "Зайчик-ненажера". Муз. супровід: Муз. О. Вардуліної "Ведмежатко захворіло". Хід уроку I Організація учнів до уроку. Привітання вчителя: Здрастуйте, друзі, урок розпочати пора. В життя крокуйте лиш дорогою добра! II Підготовка до сприймання нового матеріалу. 1. Слухання притчі "Чарівні окуляри". Один чоловік забажав мати окуляри, через які б можна було бачити людські помисли, бажання і те, що знаходиться в людських серцях. Знайшов цей чоловік чарівні окуляри і побачив, що в людських серцях зла більше, ніж добра. Поступово чоловік почав зневажати злих людей, уникати їх, згодом зневага перейшла в ненависть, чоловік втрачав друзів, знайомих, став зовсім самотнім. Дійшло до того, що життя втратило для нього сенс. Тоді прийшов до цього чоловіка Ангел Божий зі словами: – Чоловіче милий! Ти шукаєш досконалості в інших. Я раджу тобі пильно подивитися у власне серце. Якщо не знайдеш там недоліків, тоді берись за чужі гріхи. Торкнувся Ангел окулярів, і чоловік побачив своє власне серце, сповнене гріхів, більших, ніж це було ненависним йому в чужих серцях. – Боже милостивий! Який я грішний! Прости мене, Господи, і навчи покаятися та смиренно виправляти свої власні помилки! Цієї ж миті окуляри розбилися. 2. Робота над розумінням змісту притчі: – Що сталося, коли чоловік одягнув чарівні окуляри? – Чому люди залишили його самого? – Що сказав йому Ангел? – Чим було сповнене серце чоловіка? – Що сказав чоловік про себе самого? III. Вивчення нового матеріалу. 1. (На дошці з’являється слово гріх). Діти, ви всі, напевно, чули це слово – гріх, а коли його говорять? (Відповіді дітей.) Слово вчителя: Так, гріхи бувають різні – маленькі і великі, легкі і важкі. Але всі вони роблять людську душу, серце і навіть тіло зраненим, хворим, непривітним. Гріхи – це не тільки погані справи, а навіть і думки. Адже, як ми говоримо з вами, що Бог все бачить, він все чує і навіть все прощає коли ми каємося. 2. Робота з зошитом (с. 6-7). Вірш "Зайчик-ненажера". Проблемне запитання: Який гріх вчинив Зайчик? (Відповіді дітей на поставлене запитання. Читання вірша ). – Діти, вам соромно за зайчика? Чому їсти багато це гріх? – Давайте прочитаємо як зайчик виправив свій гріх. (Читання вірша "Зайчик кається" самостійно) – Які пігулки приписали Зайчику? – Що зробив Зайчик, коли зрозумів, що жадібність – це гріх? – Так, він покаявся і Бог простив його. Отже, Бог прощає нас за наші гріхи, але тільки тоді, коли ми це зрозуміємо і покаємося. IV. Фізкультхвилинка. Бог присутній поміж нас. Він на небі й на Землі. Він все бачить, Він все чує, Усім світом Він керує. Господь любить усіх нас. Він із нами повсякчас. V. Продовження практичної роботи над темою уроку. – Діти, як ми можемо назвати такі риси характеру, вчинки людей? (На дошці картки). Зло – (добро). Жадібність – (щедрість). Лінь – (працелюбність). Заздрість – (доброзичливість). Брехня – (правда). – Так, це гріхи, давайте спробуємо їх вилікувати і доберемо до кожного гріха людські чесноти. (Діти самостійно добирають, вчитель тільки корегує.) VI. Музична хвилинка. Слухання і обговорення пісеньки "Захворіло ведмежатко" – Чому ведмежатко захворіло? – А у нас є діти, схожі на це ведмежатко? VIІ. Підсумок уроку. Заключне слово вчителя. Любі, діти, виростайте Мудрими і щирими. Гріхів в душу не пускайте І будете щасливими! Бог послав нас у цей світ Лиш добро творити. Ви – Його творіння квіт. Вам бажаю – у Його любові жити! Дибля В. В., вчитель-методист НВК "Сонечко" м. Києва | |
Переглядів: 3075 | Рейтинг: 3.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |